Brāļu Rodrigesu vārdā nosauktā trase, kurā notiek Mehiko GP, allaž izcēlusies ar kvēlu skatītāju atbalstu savam iecienītajam varonim Serhio Peresam, kā arī īpatnējo atrašanās vietu, kas var radīt virkni negaidītu pavērsienu. Papildus tam, iespējams, sagaidīsim spoža rekorda uzstādīšanu!

Varbūt vismaz mājās

Serhio Peresa sezona pēc spoža sākuma pamatīgi iebuksējusi. Konkurentu veiktais progress Peresu atstājis otrajā plānā – četrus posmus pēc kārtas viņam nav izdevies kāpt uz goda pjedestāla. Pats Peress gan noliedzis baumas, ka šajā nedēļas nogalē viņš paziņos par aiziešanu no Formula 1 čempionāta, tomēr, ja neskaita spēkā esošu līgumu, abām pusēm varētu būt grūti ieraudzīt lielu pievienoto vērtību sadarbības turpināšanai.

Lai gan meksikāņus var uzslavēt par kvēlo atbalstu Peresam, diemžēl pēdējā laikā viņi gājuši pa tālu. Verstapena izsvilpšana uz pjedestāla Ostinā nav attaisnojama, jo Peresa komandas biedra uzvedība trasē vai ārpus tās nesniedza nekādu pamatu negāciju vilnim. Līdzīgam procesam gājuši cauri arī iepriekš dominējušie Šūmahers, Fetels un Hamiltons.
Šajā nedēļas nogalē Verstapenam pat norīkots miesassargs. Meksikas posms allaž izcēlies ar īpašu atmosfēru, regulāri risinoties vienlaikus ar Día de Muertos (Mirušo dienas) svinībām, tomēr, ja Peresa rezultāti un fanu attieksme nemainīsies, sacīkstēm Mehiko var pienākt beigas.

Kalnā kāpēju cīņas

Atrodoties 2200 metru virs jūras līmeņa šī ir visaugstākā trase kalendārā. Šādos apstākļos pieejams tikai 78% no jūras līmeņa skābekļa, kas nopietni ietekmē dzinēja un aerodinamikas darbību. Galvenais favorīts šeit ir Makss Verstapens, kurš Meksikā uzvarējis jau 4 reizes – vairāk kā jebkurš cits braucējs. Sagaidāms, ka galveno konkurenci izrādīs “McLaren” un “Mercedes” pārstāvji.

Trase Mehiko – viena no īpatnējākām kalendārā!

Luiss Hamiltons jau Ostinā apliecināja, ka uzlabojumi mašīnai veikti pareizajā virzienā. Lai gan Luiss pēc sacīkstēm tika diskvalificēts, grīdas plāksnes nodilums nebūs problēma Meksikā un diez vai spēlēja pārāk lielu lomu arī Amerikā.

Lando Norisam izdevās izvairīties no sodiem un pakāpties uz otro vietu. Četri secīgi pjedestāli un pāris spoži mirkļi komandas biedra Oskara Piastri izpildījumā liek domāt, ka oranži krāsotās mašīnas būs augšgalā arī šonedēļ – trases konfigurācija būs parocīga “McLaren” komandai.

Sarkanās cīņas

Pagājušajā posmā jau atkal trasē tikās abi “Ferrari” braucēji. Šoreiz instruktāžas liedza aizvadīt savstarpējo cīņu, tomēr visa gada garumā vērojamas ļoti ciešas cīņas – Saincs noteikti nav komandas otrais numurs, it īpaši pateicoties savām lieliskajām stratēģiskajām prasmēm un spējām no kokpita izsekot līdzi visiem notikumiem.

Saincs gan veselības iemeslu dēļ izlaida ceturtdien notiekošās mediju aktivitātes, tomēr komanda uzsver, ka tas nav nekas nopietns un līdz braukšanai Saincs būs atpakaļ ierindā. Pēdējos posmos “Ferrari” rīcībā ir ceturtā ātrākā formula sacīkšu režīmā, turklāt riepu nodilums šai trasē var spēlēt lielu lomu. Tā ir itāļu vienības vājā vieta, līdz ar to lielus brīnumus negaidīsim. Pašlaik abus braucējus šķir 20 punkti par labu Saincam. Vai spānis spēs saglabāt pārsvaru un gūt psiholoģisku virsroku atlikušajos posmos?

Viss vēl nav beidzies

Sacīkstes Ostinā pat pēc finiša spēlēja lielu lomu cīņā par pēdējām vietām konstruktoru kausā. Pēc Hamiltona un Leklēra diskvalifikācijas Juki Cunoda pakāpās uz astoto pozīciju. Lai gan “AlphaTauri” joprojām ir pēdējā vietā konstruktoru kausā, šķiet, ka tas nav uz ilgu, jo “Haas” un “Alfa Romeo” punktos iebrauc tikai veiksmīgas apstākļu sakritības rezultātā, kamēr Cunoda atrodams ap desmitnieku katrā posmā kopš uzlabojumu izstrādes. Savā atgriešanās posmā Daniels Rikjardo palika komandas biedra ēnā. Lai gan tikko sadziedēta trauma, viņam nepieciešams strauji pielikt, lai nopelnītu paaugstinājumu darbā rūpnīcas komandā. Liela auklēšanās nesekos, ņemot vērā, ka Lovsons ir bez pamatsastāva vietas.

Vienīgā neaizpildītā vakance joprojām atrodama “Williams” komandā. Sardženta pirmais punkts ir ilgi gaidītais indikators progresam. Var jau teikt, ka ieskaites punkts saņemts veiksmīgas sakritības rezultātā, taču amerikānis radīja nepieciešamos apstākļus tā sasniegšanai – sekmīgas cīņas ar konkurentiem ļāva finišēt tikai 6 sekundes aiz komandas biedra Albona sacīkstē bez drošības mašīnas fāzēm. Vēl viena spoža nedēļas nogale var saglābt amerikāņa karjeru.

Ieskats nākotnē

Katrai komandai sezonas laikā divreiz treniņbraucienos jāizmanto jaunie braucēji. Līdz šim ar pamatsastāva vīru nosēdināšanu malā vienības bijušas samērā kūtras, taču Meksikā pirmajos treniņos pie F1 mašīnas stūres redzēsim deviņus jaunos talantus. Tas nozīmē, ka vairākiem braucējiem sagatavošanās cikls būs tikai divas treniņu sesijas garš, kas var atstāt iespaidu uz rezultātiem.

Lai gan tie ir tikai treniņi, vairākiem braucējiem tas būs nopietns pārbaudījums. Par piemēru var minēt “Haas” – pacik rezerves braucējs Pietro Fitipaldi nākamsezon dosies uz IndyCar, Olivers Bērmans būs apņēmības pilns ieņemt viņa vietu un pavisam drīz kārot arī uz Hulkenberga vai Magnusena nomaiņu pamatsastāvā. Starp treniņu dalībniekiem redzēsim arī abus F2 sezonas līderus Teo Puršēru (“Alfa Romeo”) un Frederiku Vesti (“Mercedes”).

Kļūsti par F1LV patronu!

Piedalies F1 prognožu spēlē!

Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!

Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!