Igauņu pilots Pauls Arons atzinis, ka lieliskais sezonas sākums “Formula 2” čempionāta debijas sezonā pārsteidzis pat viņu pašu. Pēc aizvadītiem trim posmiem “Hitech Pulse-Eight” komandas braucējs ieņem augsto otro vietu kopvērtējumā.

Lai gan bijušas arī pāris ne tik sekmīgas sacīkstes, trijos no šogad aizvadītajiem sešiem braucieniem Arons finišējis pirmajā trijniekā, divreiz sasniedzot otro un vienreiz – trešo vietu. Tikpat pjedestālu ir vēl tikai čempionāta līderim Zeinam Melonī un trešajā vietā esošajam Denisam Haugeram, kuriem nesalīdzināmi lielāka F2 pieredze.

“Sezonas sākums bijis labāks kā gaidīju…”

“Skatoties uz kopvērtējumu, domāju, gada sākums bijis diezgan sekmīgs – noteikti labāks, nekā biju gaidījis,” saka 20 gadus vecais Arons. “Esam otrie kopvērtējumā, ne tālu no līdera un, tā kā esmu debitants, tas noteikti ir vairāk nekā biju prognozējis pirms sezonas. Taču reizē tas atspoguļo darbu, ko es un “Hitech” komanda ir ieguldījusi ziemas laikā un šī gada sākumā. Ļoti priecājos, ka tas atmaksājas.”

Salīdzinājumam, Arona komandas biedrs Amorī Kordīls, kam šī ir trešā sezona čempionātā, atrodas tikai 16. pozīcijā kopvērtējumā un viņa augstākais rezultāts ir piektā vieta kādā no sacīkstēm. Līdz ar to lielā mērā tieši patiecoties igauņa centieniem, šobrīd “Hitech Pulse-Eight” ierindojas trešajā pozīcijā komandu kopvērtējumā.

Arons stāsta, ka trīs dienas notikušajos pirmssezonas testos nav juties komfortabli, taču bijušas idejas, kā to varētu mainīt. Vai tas nostrādās, nebija zināms līdz pat pirmajam posmam Bahreinā, kad sprintā sportists finišēja piektais, bet galvenajā sacīkstē guva trešo vietu.

“Pirms pirmā posma nebija pārliecības…”

“Dodoties uz pirmo posmu man nebija pārliecības, vai būsim tik augstu, jo testos bija problēmas,” skaidro Arons. “Testu beigās šķita, ka esam sapratuši, kur vaina, bet nebija pierādījumu, ka tā patiešām ir. Bet pirmajā posmā, domāju, pierādījām, ka esam spēks, ar ko jārēķinās. Bahreinā sacīkšu temps bija ļoti, ļoti labs. Kopš tā brīža bija svarīgi spert soļus tālāk. Zinājām, ka mums ir vajadzīgais pamats, bet zinājām arī, ka Sahiras trase ir ļoti specifiska. Džidā un Melburnā viss varēja būt citādi. Līdz ar to bija svarīgi saglabāt stabilitāti un mēģināt iespējami labāk adaptēties dažāda veida trasēm, un to mēs izdarījām labi.

Džidas trasē tika ieņemta otrā un desmitā vieta, bet Melburnā, pēc neveiksmes sprintā, sekoja otrā vieta galvenajā braucienā.

“Saūda Arābijā neklājās tik viegli, bet tas nebija tikai ātruma dēļ – biju debitants sarežģītā trasē,” stāsta pilots. “Lai gan spēju trasi izbaudīt, uzskatu, ka tajā nedēļas nogalē nepaņēmām visu, ko varējām. Galvenajā sacīkstē neklājās viegli. Bet, dodoties uz Melburnu, atkal bija izdevies paspert soli uz priekšu, temps bija ļoti labs. Kvalifikācijā bijām līderos, izņemot pēdējo apli, un galvenajā sacīkstē pierādījām, ka temps ir ļoti labs.”

“F2 čempionāts atklāj manu stipro pusi…”

Arons atzīst: “Darīju visu, lai iespējami ātrāk adaptētos šai mašīnai. F2 čempionāts parāda manu stipro pusi, jo vienmēr esmu spējis ātri pierast pie dažādiem apstākļiem, dažādām mašīnām un ir skaidrs, ka tas izdevies arī ar šo auto. Bet, godīgi sakot, sākums nebija viegls. Testos daudz strādāju ar inženieriem un savu braukšanas stilu, lai būtu drošs, ka tas ir piemērots šai mašīnai. Beigās arī izdevās iegūt regulējumus, kas man patīk. Abi šie faktori ietekmēja to, ka biju ātrs jau pašā sākumā. Papildus tam cenšos saprast visas F2 nišas, saprast bremzes, pitstopu procedūras, starta procedūru, riepas. Tas viss palīdzējis vairāk koncentrēties uz braukšanu, jo par visu pārējo man ir diezgan laba izpratne. Domāju, tā bijusi galvenā panākumu atslēga.”

No 23. līdz 25. aprīlim Barselonā F2 komandas un piloti atkal varēs aizvadīt trīs testu dienas. Arons saka, ka šobrīd neuzstāda pārlieku augstus mērķus.

“Ņemot vērā, ka esmu debitants un, no kurienes nākam, mums nevajadzētu pārvērtēt pašiem sevi,” saka igauņu jaunais talants. “Gada sākumā mans mērķis vispār bija iegūt kādus punktus un iejusties čempionātā, bet to esam izdarījuši ļoti labi. Vēl ir pāragri domāt par čempiontitulu. Šis auto vēl ir jauns gan komandām, gan pilotiem. Vēl tikai sāksim Eiropas sezonu, un tur savstarpējās cīņas būs daudz spraigākas. Būs svarīgi saglabāt pazemību un nesajusties pārāk ērti, jo ar šādu jaunu auto pakāpeniska attīstība notiks visiem.”

F2 sezonas ceturtais posms pēc mēneša, 18. un 19. maijā norisināsies Imolas trasē.