Ja ir kāda trase, ko braucēji varētu veikt aizvērtām acīm, tā, visticamāk, būtu Barselona, kas regulāri kalpojusi par mājvietu pirmssezonas testiem. Priekšpēdējo reizi Katalonijā varēsim vērot Spānijas Grand Prix izcīņu pirms tā pārceļas uz Madridi.

Trase

Pērn pirmoreiz kopš 2006. gada braucēji nedevās cauri lēnajai līkumu sērijai pirms starta-finiša taisnes, tā vietā izmantojot MotoGP sacensībām paredzēto konfigurāciju. Lielāks ātrums līkuma ieejā palīdzēja palielināt apdzīšanas iespējamību, kas šai trasē nav pārāk augsta, toties manevri ir paveicami vairākās vietās.

Trase ir ļoti prasīga pret riepām, it sevišķi kreisajā pusē, tādēļ bez pārsteigumiem “Pirelli” uz šo posmu sagatavojuši trīs cietākā sastāva riepas. Pērn vairums braucēju sacensību laikā boksos devās divreiz.

Izaicinājumu aizraujošu padara regulārās reljefa izmaiņas, kas visuzskatāmāk manāmas līkumu sērijā pašā apļa ievadā. Pusmanevri mēdz rezultēties mēģinājumos izņemt pagriezienus blakus,kas parasti nenoved pie avārijām.

Padziļinātu informāciju par un ap Formula 1 notikumiem gūsti, pievienojoties F1LV Patreon lapai!

Laikapstākļi

Piektdienā un sestdienā Saulgriežu lietus Barselonā nav gaidāms. Temperatūra turēsies virs +25 grādiem un starp mākoņiem iespīdēs arī vasarīga saulīte, atgādinot par brīnišķīgu atpūtu vienā no Eiropas siltakajām zemēm.

Sacīkšu dienā gan temperatūra kritīsies par dažiem grādiem, turklāt pastāv liela iespējamība piedzīvot lietutiņu no rīta, tomēr pašreizējie sinoptiķu novērojumi liecina, ka trasei vajadzētu izžūt līdz sacīkšu startam. Savu lomu svētdien var spēlēt arī spēcīgas vēja brāzmas.

Prognozes

Klāt lielais patiesības mirklis! Šis ir pagaidām labākais un vispusīgākais pārbaudījums komandām. Kā lai prognozē uzvarētāju, ja pēdējās četrās sacīkstēs lielo trofeju virs galvas cēluši braucēji no trim dažādām komandām? “Red Bull” komandas jaunākie uzlabojumi pagaidām nav devuši cerēto rezultātu, tomēr atgriezties pie formulas, kas strādā vienmēr ir opcija. Verstapena antifaniem nav iemesla iekrist ekstāzē – Makss joprojām ir stabils it visur un izvairās no kļūdām. Uz papīra, viņš joprojām ir izteikts favorīts, tiesa, ne tik izteikts kā pirmajos posmos.

Par galveno sāncensi pamatoti tiek uzskatīts Lando Noriss. “McLaren” komandas braucējs pēdējos piecos posmos tikai reizi palika zemāk par otro vietu, tomēr Monako šo tukšumu aizpildīja viņa komandas biedrs Oskars Piastri. Pēdējie posmi izteikti apliecinājuši, ka visās trīs vadošajās komandās sezonas gaitā uzlabojumi tiek pielāgoti vadošajam braucējam, kā rezultātā Sainca, Peresa un Piastri sniegums uz komandas biedra fona var izskatīties mazliet bālāks, tomēr visi trīs var izšaut, kad neviens negaida.

“Mercedes” komandai Kanādā lieliski izdevās pielāgoties sarežģītajai riepu uzsildei Monreālā. Atgriežoties pie ierastā scenārija, nav pamata gaidīt vēl kādu pole position vai pat pjedestālu no sudrabotajiem puišiem. Komanda arī nav atvedusi aerodinamikas uzlabojumus, tomēr ir piestrādāts, lai samazinātu mašīnas svaru.

Vislielāko uzlabojumu pakotni atvedusi “RB” komanda. Viens no komandas inženieriem joko, ka saglabāts nemainīgs vienīgi priekšējais antispārns un nelielais spārniņš mašīnas aizmugurē (beam wing). Vai šīs izmaiņas ļaus Cunodam pieveikt “Aston Martin” un “Mercedes” puišus, bet Rikjardo finišēt punktos? Skatīsimies!

Piedalies F1 prognožu spēlē!

Vēsture

Ir jādodas diezgan tālā pagātnē uz 2015. gadu, lai pieredzētu pēdējo reizi, kad Spānijā uzvarēja kāds cits kā Hamiltons vai Verstapens. Tieši šeit Makss guva savu pirmo uzvaru 2016. gadā, kad sadursmi piedzīvoja abi “Mercedes” braucēji. Ņemot vērā, ka trase neiekrīt absolūtās galejībās ar piespiedējspēku, riepu uzsildīšanu, apdzīšanas iespējām vai citām anomālijām, diezgan loģiski, ka tā ir ļoti laba mēraukla spēku salīdzināšanai, kas bieži noved pie tā, ka uzvarētājs arī vēlāk kļūst par čempionu.

Ne velti, visvairāk reižu – sešas – šeit uzvarējuši divi sporta titulētākie braucēji: Mihaels Šūmahers un Luiss Hamiltons. Tieši Barselonā vācietis satriecoši dominēja lietū, izcīnot savu pirmo uzvaru pie “Ferrari” stūres 1996. gadā, kamēr piecus gadus vēlāk panākumu izrāva pēdējā aplī, kad dzinēja defekta dēļ malā palika Mika Hakinens. Tomēr arī Katalonijā gadās pārsteigumi. Lielāko no tiem pieredzējām 2012. gadā, kad karjeras vienīgo panākumu guva Pastors Maldonado. Tā joprojām ir “Williams” pēdējā uzvara F1.

Bazārs boksos

Galvenā aktualitāte padokā… Futbols! Spānija nupat izcīnījusi vērtīgu uzvaru pār Itāliju, kas ļaus Karlosam Saincam “Ferrari” boksos ierasties ar platu smaidu uz sejas. Itāļi gan nevar būt pārāk pikti, jo pagājušajā nedēļā izcīnīta uzvara Lemānas 24 stundu izturības braucienā.

Nedēļas nogalē ir sagaidāmi paziņojumi par braucēju tirgu, kur arvien ticamāka izskatās Sainca pievienošanās “Williams” vienībai, kā arī Antonelli līgums ar “Mercedes”. Tāpat nevar ignorēt faktu, ka topošais bezdarbnieks Adrians Ņūvijs paviesojies pie “Aston Martin” boksos, tomēr kopumā daudz karstu ziņu no F1 pasaules pēdējās dienās neesam dzirdējuši.

Grafiks

Spānija ievadīs ciklu, kurā redzēsim 3 posmus 3 secīgas nedēļas nogales pēc kārtas, turklāt par jautrību Spānijā parūpēsies arī virkne atbalsta klašu – Formula 2, Formula 3, kā arī F1 Academy jaunās zvaigznes centīsies pierādīt savas spējas, jo katrs posms var ieviest nopietnas izmaiņas kopvērtējumā.

Latvijas līdzjutējiem jārēķinās, ka sacīkšu starts 23. jūnijā pl. 16:00 kvēlākajiem faniem liks ugunskura kurināšanu uzticēt kādam citam, sagaidot startu ar šašlika iesmiņu vienā rokā un alus kausu otrā, tomēr gan F1TV, gan Go3 platformas piedāvā pārraižu vērošanu ar aizkavēšanos vai atkārtojumā piemērotākā laikā. Dienu iepriekš kvalifikācijai starts tiks dots pl. 17:00.

Info par F1 translācijām Latvijas teritorijā