Maksa Verstapena līdzjutēji var sarosīties, jo šajā nedēļas nogalē F1 dodas pēdējā misijā pirms vasaras pārtraukuma, viesojoties “Red Bull” braucēja dzimtajā Beļģijā. Tiesa gan, 10 starta pozīciju sods par dzinēja maiņu pamatīgi apgrūtinās kopvērtējuma līdera pūliņus palielināt savu pārsvaru.
Trase
7 kilometru Spa ir pati garākā trase kalendārā, līdz ar to sacīkšu režīmā aplis būs jāizbrauc tikai 44 reizes. Zema piespiedējspēka apstākļos riepas tiks pakļautas nopietnām slodzēm ātrajos pagriezienos, kuri Beļģijā atrodami katrā sektorā, pakļaujot tās termālajai degradācijai.
Papildus ierastajiem izaicinājumiem, braucējiem jārēķinās ar reljefa izmaiņām. Brauciens kalnā pēc ‘Eau Rouge’ pagrieziena liek ievērojami zaudēt piespiedējspēku un padara mašīnu ļoti nestabilu it īpaši lietainos apstākļos. Spēlēšanās ar piespiedējspēka līmeņiem var novest pie situācijas, kad otrajā sektorā spēku samēri diezgan atšķiras no pirmā un trešā, radot izaicinājumu perfekta apļa sastiķēšanai kvalifikācijā.
Pašam startam, iespējams, būs mazāka nozīme kā vairumā trašu, jo ceļš līdz bremzēšanai pirms 1. līkuma ir ļoti īss, tomēr tam seko ilgāks periods ar gāzes pedāli grīdā līdz pat ‘Les Combes’ pagriezienam, kas šeit uzskatāma par pašu reālistiskāko apdzīšanas vietu. Pirms pagājušā gada posma trasē tika ieklāts jauns segums.
Padziļinātu informāciju par un ap Formula 1 notikumiem gūsti, pievienojoties F1LV Patreon lapai!
Laikapstākļi
Kā piektdien, tā sestdien priekšpusdienā gaidāms spēcīgs un ilgstošs lietus, tādēļ pastāv ļoti liela varbūtība, ka teju visam starta pozīciju noteikšanas procesam nāksies iziet cauri slapjā trasē. Gaisa temperatūra turēsies aptuveni 20 grādu robežās.
Svētdien vējam vajadzētu aizpūst ciklona darbību prom no trases, tādēļ ar gandrīz drošu pārliecību var teikt, ka sacīkstes aizritēs sausos apstākļos.
Prognozes
Protams, lielākā daļa skatītāju pūļa atbaslstīs Verstapenu, taču arī viņa galvenā sāncenša Lando Norisa māte nāk no Beļģijas, tādēļ šo var saukt par “McLaren” braucēja otro mājas posmu. Ņemot vērā Verstapena starta pozīciju sodu un rezultātus Ungārijā, nav grūti nonākt pie secinājuma, ka Noriss būs galvenais favorīts uz uzvaru.
Lai gan “McLaren” komanda šogad pierādījusi, ka viņu būvētā formula lieliski darbojas dažādos apstākļos, Ungārijā viņu lielākais trumpis bija lēnie pagriezieni, kurus te tikpāt nevaram atrast. Tāpat būs interesanti pavērot dinamiku komandas iekšienē pēc Oskara Piastri pirmās uzvaras, it īpaši, ņemot vērā apstākļus, kādā tā tika izcīnīta. Frāzei ‘konkurence ir lielāka kā jebkad’ ir sava daļa taisnības, jo pirmoreiz kopš 1980. gada Itālijas GP uz starta stāsies 13 uzvarētāji.
Īpatnēji, ka “Red Bull” komanda aizliegusi Maksam Verstapenam sacīkšu nedēļas nogalēs startēt simulatoru sacīkstēs. Centieni apvienot darbu ar hobiju noveda pie došanās gulēt pēc trijiem naktī, neizteiksmīgas sacīkstes ar paša pieļautu kļūdu un tai sekojošu sadursmi ar Luisu Hamiltonu, kā arī manāmi dusmīgu attieksmi radio saziņā ar komandu. Grūti izmērīt, cik ļoti darbības ārpus sacīkstēm ietekmē viņa sniegumu, tomēr fakts, ka komanda iesaistās brīvā laika kontrolēšanā, nevar palikt nepamanīts.
Par cik šī ir pēdējā sacīkste pirms vasaras pārtraukuma, pastāv liela iespēja, ka Verstapena komandas biedram Serhio Peresam, kā arī “Williams” braucējam Loganam Saržentam šis ir pēdējais salmiņš, lai pierādītu, ka viņi pelnījuši saglabāt savas vietas arī līdz sezonas beigām. Šobrīd gan abu sniegums ne par ko spožu neliecina.
Līdzās Verstapenam un “McLaren” puišiem cīņā noteikti centīsies iesaistīties “Mercedes” braucēji, kuru mašīnām veiktie uzlabojumi devuši lieliskus rezultātus tieši sezonai attīstoties, kamēr “Ferrari” komandai šī varētu kļūt par vienu no grūtākajām nedēļas nogalēm, jo ātrajos pagriezienos tā nav spējīga turēt līdzi pārējām līdervienībām.
Nav pamata gaidīt ievērojamu progresu no “Alpine” komandas, taču vērts izcelt viņu krāsojumu, kas popularizējot jaunāko ‘Deadpool’ un ‘Wolverine’ filmas, šai nedēļas nogalē ietērpis abus francūžus Pjēru Gazlī un Estebanu Okonu, tumši sarkanās krāsās.
BWT Alpine F1 Team 🤝 Deadpool & Wolverine
Introducing our exclusive livery for the #BelgianGP pic.twitter.com/3GDJvrIPXT
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) July 24, 2024
Vēsture
Leģendārajā trasē Makss Verstapens palicis nepātspēts pēdējos trīs gadus pēc kārtas, tomēr panākumi nākuši ļoti dažādos veidos. 2021. gadā ļoti spēcīga lietus dēļ sacīkšu oficiālos rezultātus varēja noteikt vienīgi pēc viena apļa aiz drošības mašīnas, jo nebeidzama lietusgāze liedza uzsākt reālu cīņu.
Gadu vēlāk Makss startēja no 14. pozīcijas pēc pārnesumkārbas un dzinēja elementu maiņas, tomēr izmantoja trases labās apdzīšanas iespējas, lai pārņemtu vadību jau 12. aplī. Pērn līdzīgā stilā Verstapens uzvarēja, startēdams no sestās pozīcijas.
Spa joprojām uzskatāma par vienu no bīstamākajām trasēm čempionāta kalendārā, ko apliecina ceturtdien trasē notikušais skrējiens, ko Pjērs Gazlī organizēja, lai pieminētu viņa tuvu draugu Antuānu Ubēru, kurš te zaudēja dzīvību pirms 5 gadiem F2 čempionāta sacīkstēs, kā arī pērn letālu avāriju piedzīvojušo Dilano van ‘t Hofu.
Bazārs boksos
Ja Okona pievienošanās “Haas” komandai bija gaidāma, tad F1 pasauli pārsteidza “Audi” lēmums pārtraukt sadarbību ar projekta līdzšinējiem pārraudzītājiem Oliveru Hofmanu un Andreas Seidlu, kurš iepriekš darbojās kā “McLaren” komandas vadītājs laikos, kad komandā startēja Karloss Saincs. Neraugoties uz to, vācu koncernam nav izdevies piesaistīt Saincu.
Tai pat laikā arī konkurentu komandu vidū nav jūtams ļoti izteikts favorīts. Zīmīgi, ka jaunais “Audi” vadītājs ir vēl viens Sainca bijušais boss Mattia Binotto, kurš, līdzīgi kā savulaik “Ferrari” komandā, apvienos operacionālā un tehniskā vadītāja lomu. Vadības maiņa vēl pirms kārtīgas ienākšanas nav pazīme, ka vāciešu pusē viss ritētu pēc plāna.
Grafiks
Līdz ar Olimpisko spēļu sākumu, Beļģijas posmam būs nopietna konkurence skatītāju piesaistei, tomēr šaubīgākajiem skatītājiem jāatgādina, ka sacīkstes Spa trasē gandrīz nekad neliek vilties, turklāt tā ir mīļākā trase daudziem braucējiem.
Sestdienu un svētdienu priekšpusdienās rezervēts F2 un F3 čempionātiem, kas pamazām tuvojas čempiona noskaidrošanai, tomēr abos čepionātos kandidāti uz titulu ir vairāki.
Eiropas posmiem ierastajā kārtībā kvalifikācija sestdien gaidāma pl. 17:00, bet sacīkstes svētdien pl. 16:00 pēc Latvijas laika. Skatītājiem, kas ierastajās ‘ofisa stundās’ nevar sekot līdzi tiešraidēm, tiks sniegta izdevība otros treniņus šovakar vērot pl. 18:00.