Maksa Verstapena līdzjutēji var sarosīties, jo šajā nedēļas nogalē F1 dodas pēdējā misijā pirms vasaras pārtraukuma, viesojoties “Red Bull” braucēja dzimtajā Beļģijā. Tiesa gan, 10 starta pozīciju sods par dzinēja maiņu pamatīgi apgrūtinās kopvērtējuma līdera pūliņus palielināt savu pārsvaru.

Trase

Starta finiša taisnei seko plats 180 grādu pagrieziens. Tarzāna līkums allaž bijusi viena no populārākajām trases daļām. Pastāv vairākas versijas par tā izcelsmi, tomēr populārākā vēsta, ka vietējais dārzkopis ar iesauku Tarzāns bija kategoriski pret trases izbūvi un viņa saimniecības pārcelšanu, tādēļ viņš piekritis pakļauties tikai ar nosacījumu, ka kāds no līkumiem tiks nosaukts viņa vārdā.

Izaicinošie pagriezieni padarījuši trasi iecienītu braucēju vidū, turklāt līkums ar asfalta sagāzumu 18 grādu leņķī rada Amerikas ovālu cienīgas sajūtas. Ne velti tas nosaukts par godu nīderlandietim, kurš savu karjeru bruģēja pāri okeānam – Ārijam Lujendikam. Trase pazīstama arī ar reljefa izmaiņām, padarot līkumu izejas grūti pārskatāmas.

Pamatīgā slodze, ko visvairāk izjutīs priekšējā kreisā riepa, paātrinās riepu nodilumu, tādēļ Pirelli šim posmam sagatavojuši trīs cietākos sausā laika riepu komplektus. Konservatīvā izvēle, vistciamāk, gan liks komandām nosliekties par labu viena pitstopa taktikai.

Padziļinātu informāciju par un ap Formula 1 notikumiem gūsti, pievienojoties F1LV Patreon lapai!

Laikapstākļi

Ja Liepājas brāļi nāktu no Nīderlandes, savā dziesmā par pilsētu, kurā piedzimst vējš, viņi apdziedātu Zandvortu. Trase faktiski atrodas jūras krastā, tādēļ spēcīgas vēja brāzmas te nav retums. Šī nedēļas nogale gan solās būt īpaši neganta, jo pesimistiskākās prognozes paredz brāzmas ar ātrumu līdz 80 km/h (22 m/s). Vairāki braucēji, tostarp Leklērs un Noriss, jau atzinuši, ka ir noraizējušies par situāciju. Oskars Piastri skaidro, ka lielais piespiedējspēks, ko rada F1 mašīna padara spēkratus īpši jūtīgus pret vēju. Austrālietis paredz, ka dažos pagriezienos sajūtas atgādinās F2 mašīnas vadīšanu.

Atlikušajā nedēļas nogalē vējam vajadzētu pierimt. Pastāv aptuveni 40% lietus iespējamība uz sestdien gaidāmajiem treniņiem un kvalifikāciju, tomēr gandrīz droši var teikt, ka sacīkstes risināsies sausos apstākļos. Gaisa temperatūra gan, visticamāk, turēsies nedaudz zem 20 grādu atzīmes.

Prognozes

Trasēs ar augstu aerodinamiskā piespiedējspēka līmeni, parasti izpaužas Red Bull pārākums. Neraugoties uz to, ka pēdējā laikā rezultāti iebuksējuši, Maksam Verstapenam vajadzētu būt favorītam uz uzvaru. Sacīkstes Beļģijā gan pierādīja, ka arī ar nopietnu ātruma pārsvaru sestdienā izlauzties cauri konkurentu mākonim ir daudz grūtāk, kā varētu šķist, tādēļ kvalifikācija spēlēs lielu lomu. Turpat Verstapenam un McLaren braucējiem pakausī elpos Mercedes vienība, kas vasaras laikā izmantojusi izdevības, lai iekrātu pāris uzvaras.

Lando Noriss ir pārliecināts par savas komandas potenciālu, atklājot, ka uz Zandvortu McLaren sagatavojusi vairākus uzlabojumus mašīnai. Pēdējie gadi pierādījuši, ka sezonas vidū veiktie uzlabojumi McLaren komandai pārsvarā bijuši ļoti sekmīgi, pierādot lielisko korelāciju starp simulatoru un sacīkšu trasi.

Norisa komandas biedrs Oskars Piastri, kurš šovasar izcīnīja savu pirmo uzvaru, atklāja, ka vairākus posmus braucis ar lauztu ribu. Lai gan tā nav pārāk ietekmējusi viņa sniegumu, austrālietis ir pilnībā atveseļojies un gatavāks cīnīties arī par ātrākā braucēja godu oranžā mašīnā oranžo fanu priekšā.

Sekotāju vidū būs interesanti pavērot, kā mainīsies Karlosa Sainca braukšanas stils un forma tagad, kad beidzot līgums ar Williams komandu parakstīts. Aiz četrām vadošajām komandām cīņas ir ne mazāk sīvas. Kopvērtējumā labākais no pārējiem ir Fernando Alonso, tomēr komanda atrodas lejupslīdē, tādēļ pietuvoties tuvu pērn iegūtajai otrajai vietai varētu būt vēl grūtāks uzdevums kā Pjēram Gazlī atkārtot finišu trešajā vietā.

Piedalies F1 prognožu spēlē!

Vēsture

Līdzīgi kā vairums vēsturisko F1 trašu, arī Zandvorta gadu gaitā pamatīgi sarāvusies. Formula 1 kalendārā Nīderlandes posms pirmoreiz tika iekļauts jau tālajā 1952. gadā, kad visu pjedestālu ieņēma Ferrari braucēji ar Alberto Askari priekšgalā. Ar pāris izņēmuma gadiem trase saglabāja savu vietu kalendārā līdz 1985. gadam, kad savu karjeras pēdējo uzvaru šeit izcīnīja Nikijs Lauda. Trases īpašnieki bankrotēja un Nīderlandes posms uz ceturtdaļu gadsimta izkrita no F1 aprites.

Maksa Verstapena popularitātes vilnis spēlēja lielu lomu, lai atgrieztu posmu kalendārā, izlaužoties cauri vilinošajiem ASV un Tuvo Austrumu piedāvājumiem. Flāmu publika tika iepriecināta pēc pilnas programmas, jo Verstapens uzvarējis katrā no trim posmiem Nīderlandes GP jaunajā ērā. Pērn tas tika paveikts ļoti izaicinošos apstākļos, jo pirmajā aplī sāka līt spēcīgs lietus, taču Verstapens boksos devās tikai otrā apļa laikā. Komandas biedra un sacīkšu līdera Serhio Peresa noķeršana nebija grūts uzdevums, turklāt Makss sekmīgi izvairījās no kļūdām, kad lietus atgriezās uz pēdējiem apļiem.

Bazārs boksos

Zīmīgi, ka vasaras pārtraukums iesākās ar divām lielām ziņām no Red Bull nometnes – Serhio Peress savu vietu saglabājis, bet Džonatans Vitlijs dosies uz Audi. Šo paziņojumu publicēšanas laiks lieliski izvēlēts, lai atgaiņātos no spietojošajiem žurnālistiem. Nepilna mēneša laikā ažiotāža kritusies, tomēr Red Bull joprojām būs uzmanības centrā.

Komandas tehniskais vadītājs Pjērs Vašē atzinis, ka šī gada modeļa koncepts iespējams sasniedzis maksimālo attīstības slieksni. Tikmēr Helmuts Marko atzīst, ka cimperlīgo RB20 spēkratu savaldīt spēj vienīgi Verstapens.

Tas viss šo enerģijas putru savāra vēl lielākos kunkuļos, jo Peresa neizbēgamā vizināšanās vidus ešalonā no jauna uzjundīs runas par viņa lomu komandā. Ja Red Bull solījumi Liamam Lovsonam ir patiesi, tad RB sastāvs uz nākamo sezonu ir faktiski gatavs un Danielam Rikjardo tajā vieta nebūs. Lielais jautājums – vai tas nozīmēs soli augšup vai izejas durvis? Sevis pierādīšana turpinās trasē, kur pērn Rikjardo lauza plaukstas kaulu, ļaujot Lovsonam gūt pirmo F1 pieredzi.

Grafiks

Kamēr F1 braucēji ir kaujas gatavībā atsākt cīņas sacīkšu trasē, jaunie talanti F2 un F3 čempionātos turpina baudīt vasaras atvaļinājumu. Tiem skatītājiem, kuri vēlās papildināt sacīkšu programmu no Zandvortas trases šoreiz nāksies iztikt ar Porsche superkausu un F1 Academy čempionātu dāmām. Kas attiecas uz F1, gan kvalifikācija sestdienā, gan sacīkste svētdienā sāksies pl. 16:00 pēc Latvijas laika.

Info par F1 translācijām Latvijas teritorijā