Šis būs pēdējais posms pirms ilgākas pauzītes. Kad F1 atgriezīsies TV ekrānos mums būs vēsāks, slapjāks un tumšāks laiks kā šobrīd. Ar vēsumu Singapūrā gan nebūs problēmas, tomēr nokrišņi nakts posmā gan var spēlēt lomu. Aizraujošā ielu trase gadu gaitā sniegusi virkni aizraujošu pavērsienu, tādēļ sagaidām, ka šis posms nebūs izņēmums.

Trase

Pērn trase tika padarīta ievērojami ātrāka, vairākus ļoti lēnus pagriezienus aizstājot ar taisni, kas samazināja apļu laikus par aptuveni sešām sekundēm. Savā būtībā Singapūrai var atrast daudz paralēles ar Azerbaidžānu – abās dominē 90 grādu pagriezieni un taisnes bez izteiktiem ātriem un pludeniem līkumiem.

Tropiskie apstākļi, negludais asfalts, daudzie līkumi un drošības barjeru trūkums padara šo par nopietnu fizisku pārbaudījumu gan dzinējiem un bremzēm, gan pašu sportistu fiziskajai kondīcijai. Apdzīšanas iespējas nav izcilas, tomēr ir nesalīdzināmi labākas kā Monako, kur tempa mazināšana nemaksās pozīciju.

“Pirelli” uz šo posmu sagatavojuši trīs mīkstākos riepu komplektus no sava arsenāla. Lai gan alternatīvas divu pitstopu stratēģijas ir iespējamas, sagaidāms, ka vairums braucēju boksos dosies tikai vienu reizi, jo boksos pazaudētais laiks var sasniegt pusminūti – vairāk kā jebkurā citā trasē. Stratēģiem gan visu laiku jāpatur prātā, ko darīt virtuālās vai reālās drošības mašīnas gadījumā, kas pie drošības joslu trūkuma šeit ir ļoti regulāra parādība.

Padziļinātu informāciju par un ap Formula 1 notikumiem gūsti, pievienojoties F1LV Patreon lapai!

Laikapstākļi

Vējš nespēlēs lielu lomu nedēļas nogale norisē, bet temperatūra visas trīs dienas turēsies aptuveni 30 grādu robežās, tomēr lielāko nezināmo faktoru radīs lietus mākoņi. Sagaidāmas vairākas lietusgāzes. Tās jau visu nedēļu ietekmē dzīvi vietējiem. Grūti paredzēt, vai nokrišņi gaidāmi arī kvalifikācijas un sacīkšu laikā, tomēr varbūtība, ka starp sesijām tiks aizskalota uz asfalta atstātā gumija ir ļoti augsta.

Piektdienas treniņi pagaidām paredzēti sausos apstākļos, tomēr pie šāda mainīga klimata, trases attīstība būs ļoti augstā līmenī. Līdz ar to kvalifikācijā jau atkal viss var izšķirties pēdējā minūtē. Azerbaidžānā Q1 aiz borta palika Lando Noriss, nebūtu pārsteigums, ja kāds no lielajiem dūžiem paliktu ļoti sarūgtināts arī šeit.

Prognozes

“Red Bull” komandas lielākās problēmas šogad sagādā balansējuma atrašana trasēs ar dažāda veida pagriezieniem. Ja Makss Verstapens ar šo problēmu vēl kaut kā tiek galā, sezonas Eiropas fāze Serhio Peresam pārvērtās par absolūtu murgu, tomēr Azerbaidžānā viņam atkal izdevās atrast pareizo metodi buļļa savaldīšanai. Ņemot vērā, ka viņa braukšanas stils ir piemērots šāda veida ielu trasēm, meksikānis ar savu tempu varētu priecēt skatītājus arī šoreiz, lai gan “Red Bull” pagājušā gada formas zudums Singapūrā liek saglabāt piesardzību.

Kalendārā vairs atlikuši tikai septiņi posmi un, iespējams, tieši Singapūras GP no šiem būs vispiemērotākais “Ferrari” komandai, kas ar Šarlu Leklēru priekšgalā pamatoti cerēs trešo Grand Prix pēc kārtas iesaistīties cīņā par uzvaru, izmantojot faktu, ka “Mercedes” uzlabojumi formulas grīdai nav snieguši cerētos rezultātus un sudraba bultas drīzāk varētu izšaut zema piespiedējspēka līmeņa trasēs pēdējos posmos.

Komanda, kas pēdējā laikā ir ātra it visur ir “McLaren”. Nupat oranžie arī pārņēmuši vadību konstruktoru kausa izcīņā. Viņu Ahileja papēdis šosezon meklējams pitstopu stratēģijā un Singapūra ir posms, kurā aplis pa labi vai kreisi var spēlēt lielu lomu, turklāt komandai vēl jātiek galā ar situācijām, kad Oskars Piastri atrodas priekšā Lando Norisam. Un šādu mirkļu kļūst arvien vairāk.

Pamatīgu pārsteigumu Baku ielās sagādāja “Williams” braucēji. Uzturot lielisku tempu visas nedēļas nogales garumā un izmantojot priekšā esošo braucēju sadursmi, Alekss Albons un Franko Kolapinto iekrāja pietiekami daudz punktus, lai apsteigtu “Alpine” komandu. Tagad lielais jautājums – cik labs patiesībā ir Franko, jo pēc diviem posmiem secinājumus izdarīt pāragri. Kā arī… cik labs patiesībā ir Albons? “Williams” formula allaž lēkājusi konkurences ziņā uz augšu un leju, taču ar tādiem komandas biedriem kā Verstapens, Latifi un Sardžents Aleksa patiesās spējas uz kopējā fona joprojām ir diezgan miglā tītas. Viņam vajadzētu būt ātrākam. Pretējā gadījumā “Audi” izvēle uz 2025. gadu var kļūt arvien skaidrāka.

Piedalies F1 prognožu spēlē!

Vēsture

Singapūra ienāca F1 ar blīkšķi, jo jau F1 pirmajā nakts sacīkstē 2008. gadā Fernando Alonso triumfēja, startēdams no 15. pozīcijas, kad viņam ļoti parocīgā brīdī avāriju piedzīvoja komandas biedrs Nelsons Pikē. Gadu vēlāk izrādījās, ka tā nebija sakritība, bet gan rūpīgi izkalkulēta šmaukšanās, kā rezultātā Flavio Briatore pat saņēma mūža diskvalifikāciju. Laiki mainās un spriedumi lietās tiem līdzi…

Viens no iespaidīgākajiem startiem bija vērojams 2017. gadā. Dominējošajai “Mercedes” komandai neizdevās demonstrēt labu formu, taču Luiss Hamiltons vienalga tika pie uzvaras, jo jau startā sadūrās pašā priekšā startējušie “Ferrari” braucēji Sebastians Fetels un Kimi Raikonens, kā arī “Red Bull” talants Makss Verstapens.

Arī pērn topošajam čempionam te neklājās viegli. “Red Bull” komandai izdevās izcīnīt uzvaras pilnīgi visos pārējos posmos, tomēr Singapūras asajos un lēnajos pagriezienos ar nelaikā trasē devušos drošības mašīnu Makss Verstapens palika tālu pat aiz goda pjedestāla, kamēr stratēģiski izcili pārdomāta taktika ļāva Karlosam Saincam noturēt uzvaru un atviegloti uzelpot, kad pēdējā aplī avāriju piedzīvoja Džordžs Rasels.

Bazārs boksos

Pēc Azerbaidžānas posma uzmanības centrā bija “McLaren” formulas un to aizmugurējie antispārni. Tajos esošās sastāvdaļas ārējos sānos izliecas pie liela ātruma, radot DRS sistēmai līdzīgus ieguvumus, tiesa gan krietni mazākā apmērā. Iespējams, tieši šī nianse spēlēja lomu Oskara Piastri spējā noturēt Šarlu Leklēru sev aizmugurē ar pietiekamu ātrumu taisnes izskaņā.

Lai gan šis risinājums liek sarosīties tehniskajiem ekspertiem, FIA šo risinājumu atzinusi par notikumiem atbilstošu (vismaz pagaidām), tādēļ “McLaren” nedraud iespēja zaudēt punktus vai trofejas. Citās trasēs šim izgudrojumam nebūs tik liela loma, tomēr mūsdienu spraigajā konkurencē katrai sekundes simtdaļai ir nozīme.

Kas attiecas uz pašiem “McLaren”, iespējams, runas par mašīnas tehnisko pusi palīdzēs novērst uzmanību no galvenās problēmas – Norisam Azerbaidžānā nepaveicās, taču pie Piastri pašreizējās formas, vai tiešām komanda būs gatava pieprasīt augstu vietu zaudēšanu, lai sniegtu komandas biedram cerības titula cīņā? Atstatums līdz Verstapenam joprojām ir vairāk kā divu uzvaru vērts.

Grafiks

Jaunie braucēji uz Singapūru nedosies (ja neskaita tos, kuri jau pārlekuši uz F1), tādēļ no atbalsta klasēm vienīgo pārstāvniecību sastādīs dāmas F1 Academy čempionātā, kur ļoti pārliecinoši pretim titulam dodas Abbi Pulinga. Pl. 10:05 sestdienā un 10:35 svētdienā pēc Latvijas laika varēsim vērot aizraujošas cīņas.

Tikmēr kungiem, lai gan šī skaitās nakts sacīkste, viss risināsies puslīdz ierastā režīmā, jo mums ar nelielo Dienvidāzijas valstiņu ir 5 stundu atšķirība. Līdz ar to kvalifikācija sestdien pl. 16:00, bet Grand Prix starts svētdien tiks dots pl. 15:00, tomēr atgādinām, ka šo brīnišķīgo pārraidi var papildināt ar citām aktivitātēm un jautru kompāniju Formula 1 līdzjutēju kluba organizētajā kopīgajā skatīšanās pasākumā!

Info par F1 translācijām Latvijas teritorijā