FIA Pasaules Motorsporta padome oficiāli apstiprinājusi izmaiņas Formula 1 noteikumos, kas jau nākamgad skars punktu skaitīšanas sistēmu, kā arī dos papildus iespējas jaunajiem talantiem.

Ātrākais aplis kopš 2019. gada tiek atalgots ar papildus punktu, ja tā īpašnieks sasniedz finišu labāko desmitniekā. No nākamā gada šie noteikumi vairs nebūs spēkā un punkti tiks dalīti tikai un vienīgi par pozīciju Grand Prix un sprintu finišos.

Sākotnējā ideja paredzēja, ka tiekšanās pēc papildus punkta saasinās intrigu pēdējos apļos, tomēr realitātē to parasti saņem braucējs, kuram aizmugurē ir pietiekami liels atstatums, lai veiktu papildus boksu apmeklējumu un ar jaunām riepām pieveiktu konkurentus viena apļa ietvaros.

Ažiotāžu pagājušajā posmā Singapūrā sacēla “RB” vienība, kas Daniela Rikjardo atvadu sacīkstēs iesauca viņu boksos sacīkšu izskaņā. Tā rezultātā ātrākais aplis un papildus punkts tika laupīts “McLaren” braucējam Lando Norisam. Šo notikumu attīstību var interpretēt kā mierinājuma atvadu dāvanu Danielam vai kā mēģinājumu ar sadarbības vienību palīdzēt “Red Bull” un Maksam Verstapenam titula cīņā.

Punkts par ātrāko apli tika piešķirts arī čempionāta pirmsākumos no 1950. līdz 1959. gadam, tomēr tolaik mēriekārtas nebija tik precīzas, novedot pie amizantas situācijas 1954. gada Lielbritānijas GP, kad septiņi braucēji uzstādīja līdz sekundei vienādu apļa laiku (sekundes desmitdaļas nemērīja), tādēļ katrs no viņiem saņēma 1/7 jeb 0,14 punktus.

Izmaiņas piedzīvos arī piektdienās notiekošie pirmie treniņbraucieni. Šobrīd ir obligāta prasība vienu reizi sezonas laikā nosēdināt malā katru pamatsastāva braucēju, tādā veidā sniedzot vismaz divas izdevības treniņbraucienos piedalīties jaunajiem talantiem, kuri vēl tikai cierē uz iekļūšanu F1. No nākamās sezonas šo iespēju skaits dubultosies.

Tas nozīmē, ka katram braucējam nāksies izlaist vismaz divas treniņbraucienu sesijas. Katras komandas ziņā paliek izvēle, vai visas četras izdevības sniegt vienam braucējam, vai sadalīt tās vairāku sportistu starpā.