“Williams” piloti divu posmu laikā piedzīvojuši kopumā piecas avārijas, un ar šādu situāciju būtu grūti tikt galā jebkurai no desmit F1 komandām, atzinis tās vadītājs Džeimss Voulss.

F1 čempionāta posmos Mehiko un Sanpaulu “Williams” mašīnas tika pamatīgi sadauzītas piecas reizes. Alekss Albons avarēja pirmajā treniņā Meksikā, kad piedzīvoja sadursmi ar “Ferrari” pilotu Oliveru Bērmanu. Savukārt sacīkste viņam beidzās pirmajā aplī pēc sadursmes ar Juki Cunodas RB formulu. Brazīlijā Albons atkal avarēja slapjajā kvalifikācijā, kur līdzīgs liktenis piemeklēja Franko Kolapinto. Albons “Grand Prix” sacīkstē startēt nevarēja, bet Kolapinto mašīna tika sataisīta, taču pilots avarēja vēlreiz, izraisot sarkano karogu izkāršanu.

Starp Brazīlijas un Lasvegasas posmu ir trīs nedēļas, taču “Williams” būs jāstrādā ar vairāk nekā pilnu atdevi, lai saražotu vajadzīgās rezerves daļas. Tāpat tas ir finansiāls izaicinājums, kad sezonas budžets ir ierobežots.

“F1 čempionātā nav tādas komandas, kas varētu tikt galā ar divās nedēļās piedzīvotiem pieciem lieliem incidentiem,” sacīja Džeimss Voulss. “Ar rezerves daļām, kas mums pieejamas, nav pietiekami, lai varētu kompensēt zaudētās detaļas. Uz Lasvegasu es lieku lielas cerības. Bijām tur ātri pagājušajā gadā un esmu drošs, ka mašīna tur esošajos apstākļos atkal darbosies labi. Tāpēc darīsim visu iespējamo, lai apgādātu abas mašīnas ar vislabākajām specifikācijām, kādas var būt un centīsimies parūpēties, lai rezerves daļas pietiktu. Grūti prognozēt, kā būs. Aizvien atgūstam Brazīlijā palikušās daļas un plānojam, kas jādara attiecībā uz jauno detaļu konstruēšanu un izgatavošanu.”

Ņemot vērā “Alpine” komandas pārsteidzošo dubulto pjedestālu Sanpaulu GP, šobrīd Konstruktoru kausa kopvērtējumā “Williams” vienu pozīciju pazaudējusi un ir priekšpēdējā, devītajā vietā, turklāt 27 punktus aiz astotajā vietā esošās RB vienības. Tomēr Voulss aizvien tic, ka nākotne būs spoža.

“F1 nedēļas nogale Brazīlijā, iespējams, bija nežēlīgākā, kādu atceros savas karjeras laikā,” saka Voulss. “Kopumā nedaudz vairāk kā septiņu dienu laikā mums bija piecas avārijas. Sanpaulu vien trijas no tām. Komanda piedzīvo procesu, lai atjaunotu sevi tādā stāvoklī, kad nākotnē tā var atkal uzvarēt sacīkstēs. Tas nenotiek vienas dienas laikā. Tas nenotiek bez būtiskām pārmaiņām organizācijā un šīs sacīkstes bija tikai vienkārši mirklis daudzu gadu programmas grandiozajā shēmā.”