Sezonas priekšpēdējais posms jau klāt! Čempions noskaidrots, tomēr pašas sacīkstes sagaidām tikpat spraigas kā vairumu šogad notikušo posmu. Pērn Kataras GP sprints noslēdzās ar debitanta uzvaru, kamēr sacīkstēs puse braucēju gandrīz paģība. Šogad cerēsim uz veselīgāku nedēļas nogali!

Trase

Lūsailas trase pēc savas konfigurācijas liek sajusties kā vēsturiskā Eiropas trasē, pateicoties virknei ātru līkumu, kā rezultātā laterālie spēki radīs nopietnu izaicinājumu riepām, it īpaši priekšējai kreisajai, tādēļ pat trīs cietākie riepu sastāvi, visticamāk, novedīs pie vairāk kā viena pitstopa katram braucējam.

Tikai apkārt esošais tuksnesis un mākslīgais apgaismojums atgādina, ka patiesībā čempionāts devies uz Tuvajiem Austrumiem. Katarā regulāri tiek atklāta MotoGP sezona. Atbilstoši sporta veida specifikācijai, nav atrodami pārāk asi un lēni līkumi – faktiski pretstats Lasvegasai.

Grafiks: Pirelli

Padziļinātu informāciju par un ap Formula 1 notikumiem gūsti, pievienojoties F1LV Patreon lapai!

Laikapstākļi

Ceturtdienā katārieši piedzīvoja lietusgāzes, tomēr uz atlikušo nedēļas nogali nokrišņi nav gaidāmi, līdz ar to Brazīlijas cienīgs juceklis šoreiz ies secen.

Atšķirībā no pagājušā gada, kad braucēji sacentās gandrīz 40 grādu karstumā, šoreiz netiek plānots sasniegt pat 20 grādus. Zinot, ka pāris grādu atšķirība var pilnībā izmainīt mašīnas uzvedību un spēku samērus, šī un pagājušā gada Kataras GP apstākļi būs kā diena pret nakti, lai gan abas sacīkstes notiek diennakts tumšajās stundās.

Prognozes

Jau pērn šī trase bija lieliski piemērota “McLaren” vienībai un līdzšinējie rezultāti liecina, ka tam vajadzētu atkārtoties arī šoreiz. Lasvegasas kreņķus Noriss un Piastri var atstāt sev aiz muguras, tomēr pārāk lielu pašpārliecību arī nedrīkst starot.

Zemās gaisa temperatūras liek “Mercedes” komandai justies kā pingvīniem Antarktīdā. Ja dubultuzvarā gūto informāciju iespējams likt lietā uzreiz, lai sasildītu riepas atbilstošajai darba temperatūrai, tad Rasels ar Hamiltonu var kļūt par nopietnāku spēlētāju cīņā par uzvaru kā četrkārtējais čempions Makss Verstapens, kuram nevienam nekas vairs nav jāpierāda (Pamēģiniet gan kādam sacīkšu braucējam ko tādu ieskaidrot!).

“Ferrari” vismaz uz papīra šai kvartetā ir lēnākie, tādēļ galvenais uzdevums būs atrast veidus kā mazināt potenciālās sāpes un varbūt ar kādu pārdrošāku taktiku pamaisīties pa kājām “McLaren” braucējiem. Konstruktoru kausā abas vienības šķir tikai 24 punkti, tādēļ ķeršanās pie pēdējiem salmiņiem var pagriezt svaru kausus par labu “Mercedes” vai “Red Bull” (Verstapenam).

Ar vienu aci raudzīsimies uz līderiem, ar otru cīņā par sesto vietu komandu ieskaitē, jo tur intriga sasniegusi baltkvēli – “Haas” Lasvegasā izspēlēja kārtis pareizi, tagad apsteidzot “Alpine” par 1 punktu, bet “RB” ir vēl 3 punktus tālāk. Cunodam un Lovsonam pat nākamās sezonas plāni vēl nav skaidri, tādēļ gaidāma cīņa par katru centimetru…

Piedalies F1 prognožu spēlē!

Vēsture

Trase tika atklāta 2003. gadā un pērn piedzīvoja nelielas izmaiņas. Abās konfigurācijās Formula 1 mašīnas izbrauc trasi par aptuveni pusminūti aplī ātrāk par MotoGP motocikliem, pateicoties krietni komplicētākai aerodinamikai un lielākai saķerei ar asfaltu.

F1 sacīkstes Katarā pirmoreiz notika pandēmijas skartajā 2021. gadā, kad “Mercedes” jaudas agregāta pārsvars ļāva Luisam Hamiltonam pieveikt Maksu Verstapenu, saasinot cīņu par titulu. Uz vienu gadu Katara vietu kalendārā pazaudēja.

Atgriešanās sekoja pērn, tomēr asās apmales radīja risku pārplēst “Pirelli” riepas, tādēļ tika noteikts maksimālais apļu skaits, ko ar tām drīkst veikt. Braucējiem vairs nebija jātaupās un pusotru stundu garā sprintā ar trim obligātiem pitstopiem vairāki braucēji pēc finiša knapi spēja nostāvēt kājās, iesaistot arī medicīnas personālu. “McLaren” šādos apstākļos bija ļoti spēcīgi – Piastri uzvarēja sprintā, bet sacīkstēs abi oranžie finišēja netālu aiz Maksa Verstapena, kas no sestās un desmitās pozīcijas bija gandrīz kā uzvara.

Ilustrācija: @formula_aerodynamics / Instagram

Bazārs boksos

FIA prezidents turpina veikt lielo tīrīšanu, tomēr galvenā uzmanība ir 11. garāžai. Tajā pašlaik mitinās “APX GP” komanda ar Bredu Pitu un filmēšanas grupu, tomēr jau 2026. gadā čempionātam pievienosies “Cadillac” komanda, pārņemot “Andretti Global” projektu.

Kamēr viņi vēl nav čempionāta dalībnieki, budžeta griesti, laiks vēja tunelī un tamlīdzīgi labumi vēl neattiecas uz F1 jaunpienācējiem, tomēr ir daudz neatbildētu jautājumu – kurš kļūs par komandas vadītāju? Kuru veterānu vienība noskatīs? Vai vienošanās ar “Ferrari” dzinēju jautājumā jau ir parakstīta? Skaidrs, ka kņudoņa ap jauno komandu nerimsies līdz pat gada beigām.

Grafiks

Pirms Kataras GP sacīkstēm braucējiem būs iespēj sevi pierādīt, jo sestdien risināsies arī sprints. Līdz ar to šī ir pēdējā iespēja šogad vienā nedēļas nogalē izcīnīt 34 punktus – šogad tas vēl nevienam nav izdevies. Starta kārtību sprintam noskaidrosim jau piektdien vakarā, bet sestdien pl. 16:00 pēc Latvijas laika tiks dots starts.

Galvenie notikumi mazliet vēlāk vakarā – kvalifikācija galvenajām sacīkstēm sestdien pl. 20:00, bet sacīkstes svētdien risināsies pl. 18:00, kad debesīs būs jau satumsušas gan Katarā, gan Latvijā.

Grafiks: F1 līdzjutēju klubs