“Red Bull” komanda negatavojas ziedot 2025. gada sezonu, lai pēc iespējas labāk sagatavotos jaunajai tehnisko noteikumu ērai, kas sāksies gadu vēlāk, paziņojis tās tehniskais direktors Pjērs Vašs.
Ņemot vērā aiznākamajā sezonā gaidāmās izmaiņas, komandas šogad sagaida grūtu lēmumu periods. Ar ierobežotajiem finanšu un aerodinamikas testu resursiem jāstrādā pie aktuālās sezonas mašīnām un paralēli jābūvē nākamā gada formulas. Dažas komandas ātrāk nekā citas izvēlēsies visu uzmanību veltīt 2026. gadam, bet “Red Bull” ir viena no tām, kas šogad nedrīkst laist garām iespēju cīnīties par čempiontitulu pilotu un ražotāju ieskaitēs.
“Tas, kā mēs starp to balansēsim, atkarīgs arī no tā, ko izdosies atrast,” skaidro Vašs. “Ja izdosies atklāt daudz ko priekš 2026. gada, tad būs liels vilinājums vairāk pūļu veltīt 2026. gadam. Bet, ja šogad būs iespēja cīnīties par čempiontitulu, un es domāju, ka tāda būs, tad to nekad nedrīkst atstāt novārtā. Tie, protams, būs sarežģīti lēmumi. Sezonu sāksim ar stratēģiju, kam sezonas gaitā ir liela iespēja mainīties.”
Makss Verstapens pagājušajā sezonā ceturto gadu pēc kārtas kļuva par F1 čempionu, bet “Red Bull” neizdevās aizstāvēt iepriekšējās divās sezonās sasniegto Konstruktoru kausu. Komandu kopvērtējumā tika ieņemta trešā pozīcija.
Tikmēr pašreizējie F1 noteikumi paredz, ka komandas, kas iepriekšējā gadā kopvērtējumā ierindojas augstāk, nākamā gada pirmajos sešos mēnešos mazāk laika drīkst atvēlēt aerodinamikas testiem. Tas attiecas gan uz darbu aerodinamikas tunelī, gan CFD (šķidruma plūsmu skaitļošanas) testiem. Līdz ar to šogad “Red Bull” šiem darbiem atvēlētas 768 stundas, čempionvienība “McLaren” drīkst strādāt 672 stundas, bet pēdējā vietā pērn palikusī “Sauber” komanda – 1104 stundas.
“Potenciāli tā ir liela priekšrocība 2026. gadam un ceru, ka mēs izmantosim to pienācīgi,” saka Vašs. “Bet ne naudas apjoma vai vēja tunelī pavadītā laika dēļ komandas sniegums ir labāks. Jo tādā gadījumā komandas, kas iepriekšējā gadā bijušas pēdējās, vienmēr pēc tam būtu pirmās. “Formulā 1″ tas tā nedarbojas, bet tā var būt priekšrocība, un mums tā jāizmanto. Mūsu pozīcijai ir pozitīvs aspekts.”