Jaunais “Williams” pilots veltījis kritiku tam, cik maz testu ir iespējams veikt pirms F1 sezonas. Spānis pagājušajā nedēļā pie jaunā auto stūres pavadīja pusotru dienu, bet svētdien vēl piedalījās “Pirelli” riepu testos.

Šobrīd atļautas tikai trīs pilnvērtīgas F1 testu dienas, kurās komandas un braucēji var izmēģināt un sagatavot jaunās mašīnas sacīkšu sezonai trases apstākļos. Piedzīvojot debiju “Williams” komandā, Bahreinā notikušajos testos Saincs otrajā dienā bija ātrākais no visiem, sasniedzot arī visas nedēļas labāko apļa laiku.

“Bet jā, tas ir savādi, ka es dabūju savu pusotru dienu un tagad man jādodas uz sacīkstēm,” secina Saincs. “Sajūta, ka ar to nepietiek. Tas, cik laika mēs pavadām mašīnās pirms sacensībām, šķiet ļoti maz, smieklīgi maz.”

Spāņu autosportists uzskata, ka vairāk testu būtu nepieciešams kā debitantiem, tā pieredzējušajiem pilotiem.

“Es saprotu, cik ļoti tas sarežģī lietas un, cik grūts dažiem būs sezonas sākums,” atzīst Saincs. “Tajā pašā laikā, ja ir iespēja veikt testus ar iepriekšējo modeļu mašīnām, arī tas ir no svara un daudz var palīdzēt. Bet pieredze ir pieredze, un to vari iegūt tikai trasē ar reālo mašīnu, ko būs jāpilotē attiecīgajā gadā.”

Saincam ir ierosinājums, kā varētu dot iespēju komandām veikt vairāk testus, nepārkāpjot budžeta ierobežojumus.

“Daudzas komandas tērē bezgalīgas naudas summas simulatoros,” viņš saka. “Braucēji no Monako lido uz Angliju, lai ietu uz simulatoru. Es nesaprotu, kāpēc mums ir trīs testu dienas, ja visu šo naudu varētu investēt, es nezinu, piemēram, astoņās reālo testu dienās. Iekļaujiet budžeta ierobežojumos arī simulatorus un paskatīsimies, kur komandas gribēs tērēt savu naudu. Vai tas būs simulators vai desmit testu dienas, debitantiem tas būtu ieguvums un, manuprāt, F1 komandām tas būtu ieguvums.”

Svētdien Bahreinā Saincs sēdās pie modificētas 2023. gada “Williams” formulas stūres, piedaloties “Pirelli” nākamā gada sezonai paredzēto riepu testos. Testos brauca arī “Alpine” rezervists Rijo Hirakava. Saincs veica 116 apļus un viņa labākais laiks bija 1:34.740, kamēr Hirakava nobrauca 131 apli, ātrākajā sasniedzot rezultātu 1:35.336. Braucēji izmēģināja vienas cietības, bet dažādu konstrukciju riepas.