Beļģijas F1 posms spēcīga lietus dēļ startēja vien pusotru stundu pēc paredzētā laika, norisinājās žūstošā trasē, bet Oskars Piastri jau pirmajā aplī pēc zaļo karogu izkāršanas apdzina Lando Norisu, vēlāk izcīnot uzvaru. “McLaren” piloti finišēja pirmajās divās vietās, bet Šarls Leklērs visā sacensību garumā noturēja aiz sevis Maksu Verstapenu.
Kā sinoptiķi bija prognozējuši, šodien Spā-Frankošampas trasē visas dienas garumā ik pa laikam lija, dažbrīd arī ļoti stipri. Tā rezultātā iesildīšanās aplī piloti devās aiz drošības auto un, lai gan trase nebija tik slapja, kā bijis citkārt, tika pieņemts lēmums startu atlikt un izkārt sarkanos karogus. Pašreizējie F1 auto rada pārāk lielas ūdens šļakatas, līdz ar to redzamību ir ārkārtīgi apgrūtināta.
Pagāja stunda, pirms caur mākoņiem parādījās saules stari un vēl pēc 20 minūtēm formulas atgriezās trasē, sacensībām jau žūstošā trasē sākoties aiz drošības mašīnas. No pēdējām pozīcijām Beļģijas posmu sāka Karloss Saincs, kura mašīnai tika veikti mehānisko un aerodinamisko regulējumu izmaiņas, kā arī Lūiss Hamiltons, Andrea Kimi Antonelli un Fernando Alonso, kuri bija tikuši pie jauniem dzinējiem, līdz ar to saņemot sodu.
Drošības auto boksos iebrauca ceturtā apļa beigās, un drošības apsvērumu dēļ tika dots starts gaitā. Kvalifikācijas uzvarētājam Norisam izejā no pirmā līkumā mazliet izslīdēja mašīnas aizmugure, kā rezultātā viņš zaudēja ātrumu izbraucot “Eau Rouge” līkumu un “Kemmel” taisnē Piastri pabrauca komandas biedram garām. Leklērs saglabāja trešo vietu, Verstapens palika ceturtajā pozīcijā, bet Džordžs Rasels sestajā aplī apdzina Aleksu Albonu, nonākot piektajā vietā. Kopumā pēc starta bija tikai dažas izmaiņas rezultātos.
Oscar Piastri wastes no time in seizing control of this race 🤩#F1 #BelgianGP pic.twitter.com/DaRxFSDtCt
— Formula 1 (@F1) July 27, 2025
Piastri uzreiz izdevās izveidot vairāk nekā sekundes pārsvaru, ko turpmākajos apļos saglabāja, kamēr “McLaren” formulas ātri vien sāka attālināties no sekotājiem. 11. aplī Verstapenam, pēc Leklēra kļūdas pirmajā līkumā, bija izdevība nonākt ļoti tuvu apzīšanai, taču taisnē “Ferrari” formula bija ātrāka.
Hamiltons no 18. starta vietas veica ne vienu vien apdzīšanu un nonāca jau 13. pozīcijā, kad 12. apļa beigās strauji žūstošajā trasē pirmais no visiem devās pēc sliku riepām. Šim piemēram sekoja arī citi – apli vēlāk pēc sausā laika riepām iebrauca arī tā brīža līderis Piastri, tāpat Leklērs un Verstapens. Noriss, Juki Cunoda, Īzaks Hadžārs un Estebans Okons bija pēdējie, kas palika trasē nedaudz ilgāk. Noriss uz riepu maiņu devās 14. apļa beigās un saņēma cietā sastāva riepas.
Pēc boksu apmeklējumiem “Top 6” pozīcijas nebija mainījušās, vien Piastri pārsvars bija pieaudzis līdz septiņām, astoņām sekundēm, savukārt Hamiltons pakāpies jau uz septīto pozīciju. Norisam gan gadījās aizķeršanās ar viena riteņa uzmontēšanu, kas maksāja nedaudz laika, un viņš bija vienīgais, kurš trasē bija atgriezies ar cietajām riepām. Visi pārējie bija saņēmuši vidējo sastāvu. Komanda pa radio neslēpa, ka mērķis ir aizbraukt līdz finišam, nebraucot vēl vienā pitstopā, ko arī izdevās īstenot, tāpat kā vairumam pārējo pilotu.
Sacensību turpinājumā gan bija redzams, ka vidējā sastāva gumija dilst diezgan strauji, tomēr boksos otro reizi devās vien atsevišķi braucēji, ne tie, kas cīnījās par vadošajām pozīcijām. Tikmēr starp līderiem saglabājās tās pašas apmēram astoņas sekundes, bet Leklēram bija izdevies izveidot dažu sekunžu pārsvaru pār Verstapenu.
Atlikušajā sacensību daļā, kas notika jau praktiski sausā trasē, Hamiltons vajāja Albonu, bet pacelties uz sesto vietu tā arī nespēja. Cīņā par uzvaru Noriss sacensību beigu daļā sāka tuvoties, tomēr viņa ātruma pārsvars nebija tik liels, lai pavērtos reāla iespēja pacīnīties par pirmo vietu. Leklērs noturēja gana lielu pārsvaru pār Verstapenu, lai četrkārtējais čempions netiktu bīstami tuvu, un “Ferrari” pilots izcīnīja pjedestāla trešo pozīciju. Vientuļā piektajā vietā sacīksti noslēdza Džordžs Rasels, bet aiz viņa ierindojās Albons un Hamiltons. Punktus izcīnīja arī Liams Lovsons, Gabriels Bortoleto un Pjērs Gazlī.
Jau nākamās nedēļas nogalē, 3. augustā, norisināsies Ungārijas posms, bet pēc tam pilotiem un komandām vasaras atvaļinājums, kas ilgs līdz mēneša beigām.