Luiss Hamiltons pēc Beļģijas GP nedēļas nogales atzina, ka, lai arī finišā izcīnīta septītā vieta, šīs sacīkstes labāk ātrāk jāaizmirst. Viņš arī bija no tiem pilotiem, kurš uzskata, ka startu varēja dot ātrāk un nebija jāgaida, pirms trase ir nožuvusi. Otrs “Ferrari” pilots Šarls Leklērs neslēpa, ka cīņā ar Maksu Verstapenu spriedze bijusi liela, bet slavēja mašīnas jaunos uzlabojumus.
Hamiltons atzīst savas kļūdas
“Es vienmēr mīlu sacīkstes, kur nākas cīnīties un spraukties cauri visiem,” sacīja septiņkārtējais F1 čempions, kurš startēja tikai no 18. pozīcijas. “Tas man atgādināja bērnību, sacīkstes Raihausas kartinga trasē, kur bieži sākām no beigām. Komanda paveica lielisku darbu, bet kopumā šī bija slikta nedēļas nogale. Noteikti viena no tām, ko gribas aizmirst.”
Hamiltons norādīja, ka daudz kas no neveiksmīgā kvalifikācijas snieguma gulstas arī uz viņa pleciem: “Piektdien un sestdien bija vairākas nianses, bet beigās – jā, pārsvarā mana vaina. Svētdien nedaudz atguvāmies. Es pateicos komandai, un Ungārijā būšu stiprāks. Tagad mašīnu ar visām jaunajām izmaiņām saprotu daudz labāk, man ir lielāka pārliecība.”
Sacīksti vajadzēja sākt ātrāk, norāda Hamiltons
Britu pilots uzskata, ka, atliekot startu par pusotru stundu, tika pārspīlēts: “Mēs gaidījām pārāk ilgi. Es visu laiku kliedzu, “trase ir gatava, braucam!” Hamiltons arī ir pārliecināts, ka starts no vietas būtu bijis drošs: “Kad startējām, bija gandrīz sausa trajektorija, gandrīz nekādu šļakatu. Es pilnīgi noteikti būtu spējis startēt no vietas.”
Pēc viņa domām, lēmums bijis pārlieku liela reakcija uz iepriekšējo posmu Silverstonā, kur lietus un slikta redzamība noveda pie vairākām avārijām. “Viņi vienkārši gribēja būt droši. Bet mēs zaudējām īsto slapjo sacīkšu garšu. Šļakatas ir dīvainas – kā migla. Nezinu, kā to atrisināt,” sacīja Hamiltons.
Hamiltona sacīksti izglāba pareizi izvēlēts pitstops. Viņš pirmais devās pēc slikiem, kad trase bija gana sausa. “Tas bija gandrīz ideāli. Iepriekšējā posmā mēs varbūt iebraucām vienu apli par agru, šoreiz viss sanāca perfekti. Varbūt pat varēju to izdarīt vienu apli ātrāk,” viņš piebilda.
Leklērs cerīgs par jaunajiem uzlabojumiem
Tikmēr viņa komandas biedrs Leklērs izcīnīja trešo vietu, piekāpjoties tikai “McLaren” duetam, Oskaram Piastri un Lando Norisam. Visā brauciena garumā viņš noturēja aiz sevis Maksu Verstapenu.
Leklērs arī sacensību laikā aizrādīja savam sacīkšu inženierim, lai tik daudz netraucē: “Kad Makss bija 1.2 sekundes aiz manis, inženieris teica, “viņš tuvojas”. Es atbildēju, lai atstāj mani vienu un, ja informē, tad konsekventi, nevis neko, un tad pēkšņi pārāk daudz. Šādos apstākļos spiediens ir milzīgs – ja nobrauc 10-15 centimetrus no pareizās trajektorijas, tur ir slapjš, un kļūda var maksāt ļoti dārgi. Tāpēc brīžiem ir labāk, lai man liek mieru.”
“Ferrari” Spā trasē debitēja ar jaunu uzlabojumu pakotni, kas, pēc Leklēra domām, sevi attaisnoja: “Tas bija labs pirmais solis. Mums jāiemācās pilnībā izmantot šos uzlabojumus. Es ceru, ka jau pēc nedēļas Budapeštā mēs varēsim vairāk apdraudēt “McLaren”.”