Kristiana Hornera nākotne pēc šķiršanās no “Red Bull” kļuvusi par vienu no apspriestākajiem tematiem F1 aizkulisēs.

Pēc 20 gadu ilgas darba pieredzes, astoņiem konstruktora tituliem un 124 uzvarām brits tika atbrīvots no komandas vadītāja amata. Oficiāli gan viņš joprojām ir “Red Bull” darbinieks – vien atstādināts no pienākumu pildīšanas. Pašlaik Horners cenšas vienoties par lielu atlaišanas kompensāciju, jo līgums bija spēkā līdz 2030. gadam.

Lai gan Hornera panākumi runā paši par sevi, viņa atgriešanās iespējas F1 “lielajā četriniekā” ir ierobežotas. Attiecības ar “Mercedes” un “McLaren” vadītājiem britam ir sarežģītas, bet “Ferrari” variants pēc neveiksmīgām sākotnējām sarunām ir zudis – Frederiks Vasūrs nesen pagarināja līgumu. Atgriešanās “Red Bull” pašreizējās īpašnieku struktūras apstākļos ir teju neiespējama.

Kā potenciālākā pietura šobrīd tiek minēta “Alpine” komanda. Lai gan Enstonas vienībā augstākā teikšana pieder Flavio Briatorem, Ralfs Šūmahers paudis, ka komandas vadības modelis ir novecojis un nepieciešams tehniski zinošs līderis, kāds būtu Horners. Viņa redzējumā Briatore varētu saglabāt publiskā tēla lomu, bet ikdienas vadības grožus nodotu savam tuvam draugam Horneram. Taču, lai tas notiktu, Horneram, iespējams, nāktos izlīgt ar “Renault” īpašniekiem, kurus viņš agrāk skaļi kritizējis par dzinējiem, kad ar tiem vēl bija aprīkotas “Red Bull” formulas.

Hornera ambīcijas gan neaprobežojas tikai ar komandas vadīšanu. Saskaņā ar BBC informāciju, viņš labprāt redzētu sevi kā akcionāru un būtu gatavs atgriezties F1 kā projekta līdzīpašnieks, nevis tradicionāls komandas boss. Šādu iespēju varētu piedāvāt trīs komandas – “Alpine”, jaunā “Cadillac” vienība, kas debitēs 2026. gadā, vai “Haas” komanda, ja to pārpirktu “Toyota”.

Īpaši intrigu rada “Cadillac” variants. Amerikāņu ražotājs plāno ar “General Motors” atbalstu ilgtermiņā nostiprināties F1 elitē, sākumā izmantojot “Ferrari” dzinējus. Horneram būtu iespēja piedalīties komandā no tās pirmsākumiem, līdzīgi kā viņš savulaik piecu gadu laikā aizveda “Red Bull” līdz čempiontitulam. Tomēr pašreizējo komandas vadītāju Greiemu Loudonu būtu jāatbīda malā, lai Horneram rastos vieta.

Tikmēr “Toyota” interese par “Haas” iegādi pavērtu citu ceļu. Japāņu autoražotājs ar milzīgu finansiālo jaudu jau sadarbojas ar “Haas” tehniskā līmenī, un, ja Džīns Hāss piekristu pārdošanai, Horneram varētu tikt piedāvāta līdzīpašnieka loma. Par šādu variantu aizkulisēs pašlaik tiek baumots.

Kristiana Hornera sasniegumi “Red Bull” komandā:

“Grands Prix” posmi 406
Uzvaras 124
Pjedestāli 287
Pirmās starta vietas 107
Punkti 8009
Braucēju tituli 8 (2010, 2011, 2012, 2013, 2021, 2022, 2023, 2024)
Konstruktoru kausi 6 (2010, 2011, 2012, 2013, 2022, 2023)