Aizvadot nevainojamu sacīksti Baku ielu trasē, par Azerbaidžānas F1 posma uzvarētāju kļuvis “Red Bull” pilots Makss Verstapens. Viņam tā ir jau otrā uzvara pēc kārtas, bet uz pjedestāla kāpa arī Džordžs Rasels un Karloss Saincs. Tikmēr čempionāta līderis Oskars Piastri avarēja un izstājās jau pirmajā aplī.
Verstapens startā noturējās vadībā pār kvalifikācijas pārsteiguma autoru Saincu, tālāk sekoja Liams Lovsons, Andrea Kimi Antonelli, Rasels un Juki Cunoda, bet Īzakam Hadžāram bija izdevies apdzīt Lando Norisu cīņā par septīto vietu.
Rewind ⏪
Watch the race start 🎥 #F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/zxvuV9Qobk
— Formula 1 (@F1) September 21, 2025
Lielu neveiksmi jau pašā sākumā piedzīvoja F1 čempionāta līderis Piastri. Vispirms viņš izkustējās no vietas vēl brīdī, kad nebija nodzisušas sarkanās gaismas, nobremzēja, ieslēdzās pretnoslāpšanas režīms un rezultātā “McLaren” pilots cīņu uzsāka jau būdams pēdējais. Tālu tikt austrālietim nesanāca – pirms piektā līkuma mašīnai bremzējot nobloķējās riteņi, un tā ietriecās barjerās, ar ko sacīkste titula pretendentam bija galā.
Drama on the first lap! 😵
Here’s Piastri heading into the wall and out of the race ❌#F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/SN9cCVjSGL
— Formula 1 (@F1) September 21, 2025
Sacensībām atsākoties, Verstapens sev ierastajā manierē spēja saglabāt līderpozīciju. Tikmēr Rasels mēģināja braukt garām Antonelli, kurš nepadevās, neatstāja “Mercedes” komandas biedram vietu un noturēja ceturto vietu. Rasels bija spiests piebremzēt, lai neiebrauktu sienā, līdz ar ko zaudēja piekto pozīciju Cunodam un to atguva tikai pēc vairākiem apļiem. Hadžārs ātri vien atkrita uz pirmā desmitnieka beigām, palaižot garām gan Leklēru un Norisu, kurš “nogulēja” restartu un piekāpās “Ferrari” braucējam, gan Luisu Hamiltonu.
Alekss Albons bija iebraucis uz riepu maiņu, bet pēc tam noķēra Franko Kolapinto un līkumā aizķēra sāncenša mašīnu, kas viegli ieslīdēja mīkstajā barjerā. “Alpine” pārstāvis gan spēja turpināt braukt, bet “Williams” pilots saņēma desmit sekunžu sodu par sadursmes izraisīšanu.
Verstapens, Rasels un Cunoda startēja ar cietajām riepām, bet tie, kas sacīksti uzsāka ar vidējo sastāvu, boksu apmeklējumus sāka jau 19. aplī, pirmajam no vadošajiem braucējiem pitstopā dodoties Antonelli. Lovsons uz riepu maiņu brauca neilgi pēc tam, bet paguva trasē atgriezties priekšā “Mercedes” formulai. Ilgi gan šāda secība nesaglabājās, jo 22. aplī Antonelli garajā taisnē aizbrauca garām “Racing Bulls” pārstāvim.
Saincs trasē ar vidēji cietajām riepām palika ilgāk. Verstapens bija jau tuvu pie desmit sekundēm priekšā, kad “Williams” braucējs 28. aplī beidzot devās uz riepu maiņu. Pārsteidzoši ilgi ar vecajām riepām turpināja braukt Noriss – iespējams, “McLaren” komanda cerēja uz nokrišņiem vai drošības mašīnu. No tiem, kas atradās cīņā par punktiem un bija startējuši ar medium riepām, Noriss trasē palika visilgāk un savu pitstopu veica tikai 38. no 51 apļa. Tomēr brita mehāniķi aizkavējās ar vienu no priekšējiem riteņiem, un Noriss trasē atgriezās aiz Leklēra, astotajā pozīcijā.
Vēl riepas nebija nomainījuši tikai Verstapens, Rasels un Cunoda, kuri bija nonākuši pirmajās trīs pozīcijās. “Red Bull” pilots Cunoda boksos pabija 39. aplī un atpakaļ atgriezās tieši priekšā Lovsonam, kurš uzreiz metās uzbrukumā un atguva pozīciju. Apli vēlāk riepas mainīt devās Rasels – viņa pielietotā stratēģija padevās lieliska, un trasē “Mercedes” formula nonāca sekundi priekšā Saincam, kurš līdz ar to tagad ieņēma trešo vietu. Verstapens riepas nomainīja pēdējais un nešaubīgi saglabāja pirmo pozīciju.
Četrkārtējais F1 čempions finišēja 14.6 sekundes priekšā Raselam un izcīnīja ceturto uzvaru šosezon, kā arī otro pēc kārtas. Saincs ar trešo vietu nodrošināja sev pirmo pjedestālu kopš pievienošanās “Williams”, bet komandai tas ir pirmais “Top 3” rezultāts kopš skandalozās Beļģijas GP sacīkstes 2021. gadā, ko lietus dēļ apturēja jau trešajā aplī. Antonelli nebija tālu aiz Sainca un finišu sasniedza ceturtais.
LAP 39/51
Tsunoda pits and gets back out in front of Lawson but back comes the Kiwi and takes P5 ⚔️#F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/eHprjQgqA5
— Formula 1 (@F1) September 21, 2025
Pēdējos apļos vēl norisinājās interesanta cīņa par piekto pozīciju. Lovsonam cieši sekoja Cunoda, bet viņus panāca Noriss, kurš pirms tam ar jaunām riepām bija apdzinis Leklēru. “Ferrari” izlēma dot pavēli pilotiem un apmainīties pozīcijām, kā rezultātā Hamiltons noķēra Norisu. Neskatoties uz dažiem mēģinājumiem apdzīt, šādi vilcieniņā četrotne arī aizbrauca līdz finišam. Lovsonam piektā vieta ir F1 karjeras augstākais rezultāts, bet Cunodas sestā vieta – augstākais viņa rezultāts šosezon. Noriss finišēja septītais un samazināja Piastri pārsvaru kopvērtējumā līdz 25 punktiem. Tālāk ierindojās Hamiltons, Leklērs un Hadžārs.
Tingles 🥹#F1 #AzerbaijanGP @WilliamsRacing pic.twitter.com/TDr0aDjmxL
— Formula 1 (@F1) September 21, 2025
F1 čempionātā tagad atkal divu nedēļu pārtraukums, bet nākamais posms 5. oktobrī Singapūras ielu trasē.