Šajā nedēļas nogalē Amerikas GP turpinās Lando Norisa un Maksa Verstapena pakaļdzīšanās kopvērtējuma līderim Oskaram Piastri. Iepriekšējā posmā Singapūrā “McLaren” komanda nodrošināja sev uzvaru konstruktoru kausā. Tagad, kad darba devējs savu mērķi izpildījis, braucēji var sākt cīņu katrs par sevi.
Trase: Viena no platākajām trasēm kalendārā ar ļoti izteiktu sadalījumu pa sektoriem. Pirmais pagrieziens veicams, braucot kalnā, tādēļ bremzēšana notiek ļoti īsi pirms līkuma apeksa, ļaujot plašu variāciju dažādu trajektoriju izvēlei. Tam seko virkne ātro līkumu, kas paliek arvien asāki un lēnāki pirms ieejas otrajā garajā taisnē. Arī tā kalpo kā lieliska apdzīšanas vieta, turklāt asfaltētā drošības josla paver iespēju atgūt pozīciju, krustojot trajektoriju, ja izdevies vismaz vienu riteni saglabāt trases robežās.
Trešajā sektorā atrodama virkne lēnu pagriezienu, kā arī trases arhitekta Hermana Tilkes rokrakstam raksturīgs garš un plašs pagrieziens, kas ved labi, lai gan braukšana trasē rit pretēji pulksteņrādītāja virzienam. Ar 400apmeklētājiem trīs dienās un Teksasai raksturīgās kultūras izcelšanu, sacensības Ostinā kļuvušas par vienu no F1 kalendāra spožākajām pērlēm.
Riepas: Līdzīgi kā pērn, kad dominēja viena pitstopa stratēģija, Pirelli uz šo posmu sagādājuši C3 (4 komplekti) un C4 (6 komplekti) sastāva riepas. Tomēr šogad veiktas nozīmīgas pārmaiņas – cietākais sastāvs ir C1 (2 komplekti), kam vajadzētu pasargāt no dilšanas, tomēr būs ievērojami lēnāks par mīkstākajiem. Trasē ar lieliskām apdzīšanas izdevībām, braucēji var nosliekties par labu mīkstākiem komplektiem un diviem pitstopiem.
Pirelli motorsporta daļas vadītājs Mario Isola norāda, ka gadījumos, kad simulācijas nespēj noteikt, vai ātrāka būs viena vai divu pitstopu stratēģija, komandas dod priekšroku konservatīvai pieejai ar vienu boksu apmeklējumu. Šoreiz dati liecina, ka divi pitstopi sniegs nelielas priekšrocības, turklāt vizīte pie mehāniķiem te izmaksā tikai 20-21 sekundes.

Laiks: Neliels nokrišņu risks sestdien un svētdien saglabājas, tomēr, visticamāk, Teksasā braucējus sagaida kārtīgi vasarīga diena. Mākoņi dažbrīd aizsegs saules starus, tomēr vējš nebūs pārāk spēcīgs, lai būtiski iejauktos notikumu attīstībā. Gaisa temperatūra visas trīs dienas turēsies ap 30 grādiem, dažbrīd pat pakāpjoties augstāk, tādēļ FIA jau atkal izsludinājusi karstuma brīdinājumu. Līdz ar to braucējiem zem kombinezona nāksies vilkt atdzesējošās vestes.
Grafiks: Piedodiet cīruļi, šis posms ir pūcēm! Pēc vienīgā treniņa piektdienas vakarā, sprinta kvalifikācija naktī uz sestdienu sāksies pusstundu pēc pusnakts. Arī kvalifikācija galvenajām sacīkstēm gaidāma ļoti vēlu – tieši uz pusnakts iestāšanos, bet sacensību starts svētdien vakarā gaidāms pl. 22:00 pēc Latvijas laika.

Pērn: Makss Verstapens ieradās uz Ostinu ar vienu mērķi – nepieļaut Norisa pietuvošanos titula cīņā. Abi galvenie varoņi ieņēma pirmo starta rindu, tomēr pirmajā pagriezienā Makss izspieda Lando maksimāli tālu ārmalā un pat drošības joslā. Situāciju lieliski izmantoja aizmugurē esošie Ferrari braucēji – Leklērs apsteidza abus titula kandidātus, bet Saincs pakāpās uz trešo pozīciju, kas pēc ātra pitstopa pārtapa par otro un dubultuzvaru sarkanajiem. Verstapens ar Norisu turpināja kārtot rēķinus karstasinīgā bezkompromisu cīņā. McLaren braucējs finiša līniju šķērsoja trešais, tomēr saņēma 5 sekunžu sodu, ļaujot pēc šampanieša un trofejas doties Verstapenam. Mercedes braucējiem katastrofa – Rasels sestais, Hamiltons izslīdēja.
Top 3 intrigas:
- Vai Verstapenam izdosies pietuvoties McLaren braucējiem? Red Bull filozofijas maiņa, liekot akcentu uz braucēju viedokli un sajūtām, nevis pilnībā paļaujoties uz datiem, komplektā ar uzlabojumiem formulas grīdai, ir padarījis mašīnu par raķeti. Štatā, kas ir atbildīga par raķešu palaišanu kosmosā, pat totalizatoru kantori ir pozitīvi noskaņoti, kopvērtējuma vadošā trio izredzes vērtējot ļoti līdzīgi. Nedēļas nogalē ar sprintu pie labvēlīgiem apstākļiem Verstapenam ir izredzes krietni straujāk samazināt deficītu un izmantot sakāpināto atmosfēru McLaren garāžā.
- Kā jaunais līgums ietekmēs Mercedes pilotus? Pirms došanās uz Ostinu Mercedes komanda beidzot apstiprināja, ka arī nākamgad to pārstāvēs Antonelli un Rasels. Diez vai braucējiem par to bija šaubas, tomēr pirms paraksta uzlikšanas uz papīra, spiediens nešaubīgi ir atšķirīgs. Tagad abi var koncentrēties uz pašām sacīkstēm. Iepriekšējā posmā Singapūrā abi braucēji vietu izteiksmē bija krietni augstāk kā ierasts. Ja Ferrari pamazām sāk veltīt uzmanību nākamajam gadam, sudraba bultām uz inerces viļņa jācenšas stabilizēties otrajā vietā konstruktoru kausā.
- Vai Haas mājas posmā var atgūt zaudēto? Uz šo posmu komanda ir sagatavojusi nopietnu aerodinamisko uzlabojumu pakotni, ko treniņā plānots izmantot Estebana Okona mašīnai. Ja viss ritēs veiksmīgi, arī Olivers Bērmans to saņems uz sprinta kvalifikāciju. Komandas vadītājs Ajao Komatsu norāda, ka mašīna ir ātra, taču visas sezonas gaitā komanda vairākkārt sapinusies nepareizā domāšanā, tomēr uzsver, ka atstatums līdz priekšā esošajiem neesot liels. Šobrīd Haas ir deviņus punktus aiz Sauber komandas. Mājas posms varētu būt lieliska vieta, kur to sākt deldēt.
Padoka pļāpas: Šobrīd uzmanības centrā nonākusi F1 vadošā komanda un IndyCar spožākā zvaigzne, jo turpinās tiesvedības process starp abām pusēm par nerealizēto Aleksa Palou pāreju uz McLaren komandu. Tiesas procesa laikā atklājušās vairākas interesantas detaļas, tostarp tas, ka Palou esot bijis tuvu F1 un Zaks Brauns esot vēlējies salīdzināt viņu pret Oskaru Piastri, tomēr izvēle par labu austrālietim notikusi pēc toreizējā komandas vadītāja Andreasa Saidla iniciatīvas. Tiesāšanās process vienlaikus kļūst par abpusēju lojalitātes pārbaudi starp Piastri un Braunu.
Modes skate: Savam mājas posmam par godu Haas vienība, kas šogad vēl var izbaudīt statusu kā vienīgā amerikāņu komanda, sagatavojusi īpašu Teksasas stila krāsojumu. Ajao Komatsu vadītā komanda arī pērn parūpējās par atšķirīgu dizainu sacīkstēm Ostinā. Tikmēr Racing Bulls komanda cer, ka zelta rudeni izdosies ķert ne tikai Siguldā, bet arī Ostinā – oranžie toņi gan šoreiz aizlienēti no liesmām, ne kļavu lapām. Nelielas izmaiņas krāsojumos arī Williams, Alpine un Aston Martin formulām.


Ārpus F1: Ostina ar nepilnu miljonu iedzīvotājiem ir lielākā ASV pilsēta starp tām, kam nav savas komandas ne NBA, ne NHL, ne NFL, ne MLB līgās jeb lielajā četriniekā. Pirmā komanda, kas pievienojās augstākās klases sporta līgai bija Austin FC iekš MLS futbolā, taču arī tas notika tikai 2021. gadā, tādēļ nav pārsteigums, ak vietējie šeit mīl F1 sacensības, kam nav nopietnas konkurences.