 Ziņa par Kimi Raikonena nolīgšanu manāmi uzlaboja otrdienas rīta garstāvokli daudziem Formula 1 faniem – ļoti iespējas arī tiem, kas pārstājuši skatīties F1 pēc Kimi aiziešanas.
Ziņa par Kimi Raikonena nolīgšanu manāmi uzlaboja otrdienas rīta garstāvokli daudziem Formula 1 faniem – ļoti iespējas arī tiem, kas pārstājuši skatīties F1 pēc Kimi aiziešanas.
Kimi Raikonens startēs “Lotus” (lai nejauktos, sākšu laicīgi to saukt nākamā gada nosaukumā) komandā – tas ir fakts. Bet par visu pārējo šobrīd jautājumu ir vairāk nekā atbilžu.
Pirmkārt. Kas būs Raikonena komandas biedrs? Vitālijam Petrovam ir līgums, taču F1 tas nav arguments. Vēl ir Ērika Buljē mīlulis un GP2 čempions Romens Grožāns, kā arī Bruno Senna ar Brazīlijas atbalstītājiem. Nevar aizmirst arī par Robertu Kubicu, kuram gan attiecības ar komandu ir visai neskaidras un nebūt ne spožas.
Otrkārt. Kurš pilots komandai būtu izdevīgāks? Raikonens atgriežas pēc divu gadu prombūtnes un viņam ir minimāla nojausma par pēdējām tendencēm. “Lotus” šo sezonu izpurgāja ar pārdošu izplūdes gāzu sistēmas risinājumu, kas bremzēja tās attīstību. Raikonenam par to nav reālas izpratnes, Kubicam arī. Šeit neviļus jāsāk domāt, ka tieši Vitālija Petrova rūgtā pieredze šogad var labi pakalpot gan viņam, gan komandai sagatavošanās procesā uz 2012.gadu. Tikai krievam pašam jāmāk/jāsāk uzņemties iniciatīva un jāvada komanda.
Treškārt. Kāda būs Raikonena gatavība? To pagaidām nezina neviens, bet varam izteikt minējumus. Kimi šajos divos gados ne tikai braukāja ar rallija mašīnu, bet arī paralēli izbrauca ar NASCAR salonauto un pat Lemānas tipa “Peugeot” prototipu. Nevienā no gadījumiem viņš neizgāzās, lai neteiktu vairāk. Tātad iemaņas viņam ir palikušas. Tomēr piesardzīgu padara fakts, ka pirms 2012.gada sezonas ir tikai 10 testu dienas, jo komandas (FOTA) nolēma, ka viena testu sesija jāpārceļ uz maiju – kad sezonu būs jau sākusies.
Testi sāksies februārī Heresā – tikai tad sāksim vērtēt Kimi pirmo soļus. Līdz tam laikam mums ir vairāk kā divi mēneši spriedelēšanai par Raikonena potenciālu, spējām un raksturu. Tikmēr man vairs nav jālauza galva, kuram pilotam lūgt one-on-one interviju, ja izdosies aizbraukt uz ziemas testiem Barselonā.




