Tas, ko mēs uzskatām par autonomo automobiļu tehnoloģiju, ir sarežģīts algoritmu, sensoru, izpildmehānismu, automobiļu detaļu un izturīgu procesoru, kas nodrošina visas programmatūras darbību, apvienojums.
Katram no šiem komponentiem ir būtiska nozīme, lai autonomie automobiļi varētu precīzi kartēt apkārtni un uzraudzīt tuvumā esošo transportlīdzekļu, luksoforu, gājēju, ceļa malu un joslu marķējumu atrašanās vietu.
Katrai no šīm apakšsistēmām būs jāveic būtiski uzlabojumi, lai izveidotu pilnībā funkcionējošu un drošu autonomo transportlīdzekli. Lai gan visās šajās jomās vēl neesam guvuši pietiekamu progresu, jaunākās tendences liecina, ka neesam tālu no šo komponentu pilnveidošanas.
Tomēr, tiklīdz mēs sasniegsim šos starpposma mērķus, mēs ne tikai mainīsim automobiļu ekspluatācijas veidu, bet arī pieredzēsim sekas, kas tālu pārsniegs autonomo automobiļu tehnoloģiju jomu. Šādas pārmaiņas arī ir novērojamas online kazino vietnēs, kur jauni online kazino turpina attīstīties un iet laikam līdzi, lai piedāvātu visplašāko un ērtāko pieredzi saviem spēlētājiem.
5 veidi, kā autonomie automobiļi mainīs mūsu pasauli
Līdz ar autonomo automobiļu tehnoloģijas attīstību pasaulē notiks krasas pārmaiņas daudzos dažādos aspektos.
1. Mazāk ceļu satiksmes negadījumu
Ceļu satiksmes negadījumos ik gadu iet bojā aptuveni 1,3 miljoni cilvēku. Lielākā daļa no šīm avārijām notiek cilvēka kļūdaina sprieduma dēļ, un katru dienu Amerikas Savienotajās Valstīs aptuveni 32 cilvēki iet bojā dzērumā, t. i., gandrīz ik pēc 45 minūtēm viens cilvēks iet bojā, vadot transportlīdzekli reibumā.
Ar autonomo automobiļu palīdzību ievērojami samazināsies avāriju skaits, jo tajās nebūs iesaistīts cilvēks. Transportlīdzekļiem bez vadītāja uz korpusa ir piestiprināti sensori un kameras, kas palīdz tiem uztvert, kas brauc priekšā, sliktus laika apstākļus, kā arī to, cik liela ir varbūtība, ka citas automašīnas brauks konkrētā virzienā.
Waymo ir izmantojusi šo tehnoloģiju savā piektās paaudzes Waymo Driver, kas sastāv no papildu sensoriem, tostarp LiDAR AR +9,7%, 360 grādu skata kamerām un radariem. Šīs tehnoloģijas palīdz transportlīdzekļa kustībai pielāgoties atkarībā no laika apstākļiem, diennakts laika un citiem līdzīgiem faktoriem. Tiek lēsts, ka šādas funkcijas ļaus par 94% samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu, ja autonomie automobiļi kļūs par galveno transporta veidu.
2. Samazināts automašīnu īpašnieku skaits
Vidēji automašīnas īpašumtiesības gadā izmaksā 9 666 ASV dolārus. Lielākā daļa no šiem automobiļiem aptuveni 95% no gada paliek neizmantoti vai novietoti stāvvietā. Tas sadārdzina automašīnas iegādi, jo tās uzturēšanai ir nepieciešams daudz līdzekļu.
Lielākā daļa automobiļu bez vadītāja, visticamāk, darbosies kā koplietošanas transportlīdzekļi, kas galvenokārt piederēs agregatoriem. Pateicoties tam, samazināsies automašīnu īpašnieku skaits, un tas palīdzēs mazināt satiksmes problēmas un palielināt autostāvvietu skaitu. Tas arī ļaus lietotājiem ietaupīt naudu par automašīnas iegādi. Tāpat kā spins lv promo kods ļauj spēlētājiem ietaupīt naudu, spēlējot kazino spēles.
Ģimenēm, kurām pieder vairākas automašīnas, iespējams, piederēs tikai viena. Tās varēs izmantot vienu un to pašu autonomo automašīnu dažādiem mērķiem. Piemēram, vienā mājsaimniecībā viens un tas pats bezvadītāja automobilis var aizvest vecākus uz darbu un pēc tam braukt mājās, lai paņemtu bērnus un tos nogādātu skolā.
3. Automatizētas loģistikas operācijas
Tuvākajā nākotnē automašīnas bez vadītāja būs paredzētas arī pārtikas un sūtījumu piegādei. Autonomie transportlīdzekļi ļaus uzņēmumiem ātri un netraucēti apmierināt klientu pieprasījumu. Autonomās automašīnas un puspiekabes var būt aprīkotas ar dažādiem speciāliem sensoriem un kamerām, lai atpazītu objektus un adreses.
Papildus darbības efektivitātei autonomie transportlīdzekļi uzlabos arī degvielas patēriņa efektivitāti un autoparka izmantošanu. Paredzams, ka līdz 2050. gadam pilsētas transportlīdzekļu izmaksas samazināsies par 40%.
4. Uzlabotas dzīves apstākļu nodrošināšanas iespējas
Globālais oglekļa dioksīda līmenis, kas izmērīts 2022. gadā, bija 421 daļa uz miljonu, kas ir par 50% vairāk nekā pirmsindustriālajā periodā. Amerikas Savienotajās Valstīs pasažieru transportlīdzekļi rada aptuveni 16,4% no SEG emisijām.
Ieviešot automobiļus bez vadītāja, cilvēki varēs elpot svaigāku gaisu, efektīvi samazinot oglekļa dioksīda emisijas. Viņiem būs arī vairāk vietas, kur staigāt kājām un ātrāk sasniegt galamērķi.
Autonomā automobiļa tehnoloģija nodrošinās iespēju samazināt autostāvvietu skaitu un satiksmes sastrēgumus. Ievērojami uzlabosies pastaigas iespējas un dzīves ērtības. Tā arī samazinās trokšņa piesārņojumu, atvieglojot dzīvi gan cilvēkiem, gan dzīvniekiem. Siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanas ieguvumi, ko ASV līdz 2030. gadam radīs bez vadītāja braucošie transportlīdzekļi, radīs par 87-94% mazāk emisiju uz vienu transportlīdzekļa nobraukto kilometru.
5. Satiksme bez satraukuma un autostāvvietu biļetēm
Vidēji amerikāņi gadā pavada 17 stundas, meklējot autostāvvietu, kas izšķērdētās degvielas, izmešu un laika dēļ izmaksā 345 ASV dolārus. Vairāk nekā 20 miljardus ASV dolāru amerikāņi tērē par autostāvvietu pārmaksām.
Turklāt sodi par satiksmes biļetēm var svārstīties no 280 līdz 490 ASV dolāriem atkarībā no automašīnas braukšanas ātruma. Atkarībā no atrašanās vietas var tikt piemērotas arī papildu maksas un sodi.
Automašīnas bez autovadītāja ir izstrādātas tā, lai pilnībā izvairītos no ceļa soda naudas, jo tās ir aprīkotas ar sensoriem, kas norāda, ar kādu ātrumu automašīnai jābrauc un kāda ir signāla krāsa. Katru gadu tiek sagatavoti miljoniem satiksmes un autostāvvietu biļešu, un tas rada lielu neapmierinātību automašīnu īpašniekiem. Tāpēc, izmantojot autonomās automašīnas, lietotājiem nebūs jāmaksā par autostāvvietām un satiksmes biļetēm, tādējādi ietaupot viņu izmaksas un samazinot neapmierinātību.