Monako “Grand Prix” līgums par F1 posma rīkošanu ir pagarināts līdz 2035. gadam, piektdien apstiprināja čempionāta organizatori. Slavenā ielu trase ap Monako ostu jau kopš sporta pirmsākumiem tiek uzskatīta par ikoniskāko posmu.
Pēc vairāku gadu neskaidrības 2023. gada nogalē tika panākta vienošanās līdz 2031. gadam, taču tagad līgums papildināts vēl ar četrām sezonām. Tas nozīmē, ka Monako posmam būs viens no ilgākajiem līgumiem kalendārā. Vēl garāki kontrakti ir tikai Madridei (2035), Bahreinai (2036), Austrālijai (2037), kā arī Maiami un Austrijai (2041).
Šogad Monako sacīkstē pirmoreiz tika ieviests noteikums par obligātām divām pitstopu reizēm, lai padarītu cīņu aizraujošāku. Tomēr šo ideju gan braucēji, gan līdzjutēji kritizēja, uzsverot, ka sacīkstes joprojām palika pārāk vienmuļas.
F1 vadība un organizatori saņem arvien lielāku spiedienu, lai pārveidotu trasi un radītu iespējas apdzīšanai, taču jaunākajā paziņojumā par to nekas nav minēts. “Monako ielas ir skanējušas no F1 dzinējiem kopš sporta pirmsākumiem,” sacīja F1 vadītājs Stefano Domenikali. “Esam priecīgi, ka šis ikoniskais posms turpināsies līdz 2035. gadam.”
BREAKING: The Monaco Grand Prix will remain on the Formula 1 calendar through 2035!
Building on the existing agreement with @ACM_Media that runs through the 2031 season 🤝#F1 #MonacoGP pic.twitter.com/nTARdXKcZS
— Formula 1 (@F1) September 5, 2025
Tikmēr Domenikali apstiprinājis, ka sāktas sarunas par posmu rīkošanu nākotnē ar Portugāli, Turciju un arī Vāciju, kur jaunie īpašnieki vēlas atdzīvināt Hokenheimas trasi. Tomēr viņš uzsver, ka vietu kalendārā ir ļoti maz, jo maksimālais sacīkšu skaits jau sasniedzis robežu – 24 posmus.
Portimao un Stambula “Covid” laikā īslaicīgi uzņēma F1, bet, lai vieta kalendārā būtu uz ilgu laiku, nepieciešams nopietns valsts atbalsts un investīcijas, tostarp ilgtspējas prasību izpilde. Domenikali uzsvēra, ka reāli iespējams pievienot tikai vienu vai divus jaunus posmus, un prioritāte būs finansiāli un organizatoriski spēcīgākajiem kandidātiem.