Sebastians Fetels ar uzvaru Moncā svētdien pārtrauca “Renault” dzinēju 16 gadus ilgušo bez-uzvaru sēriju Itālijas slavenākajā trasē.
Kopš 1995.gada Džonija Herberta uzvaras ar “Benetton-Renault” franču motoriem nav bijis pa spēkam gūt panākumus trasē, kur milzīga nozīme ir tieši jaudai. 1997.gadā “Renault” ar Žana Alezī pūlēm Moncā tika pie pēdējās pole.
Fetels ar uzvaru svētdien pārtrauca arī “Red Bull” nepatīkamo sēriju bez goda pjedestāliem Moncā. Turklāt vācieša izcīnītā pole sestdien bija viņa 25. panākums karjerā 75 sacīkstēs, tātad katrā trešajā sacīkstē Fetels ir startējis no pirmās starta pozīcijas. Savukārt viņa 18.uzvara ierindo Fetelu 13.vietā uzvarētāju sarakstā, vienā rindā ar Kimi Raikonenu.
Monca sacīkstes zīmīgākie panākumi
[list style=”blue”]
- “Red Bull” uzvara Moncā bija 23-ais panākums komandas pastāvēšanas vēsturē. Tik pat ir arī “Tyrrell”, kas tagad kopā ar “Red Bull” dala 8.vietu.
[/list]
[list style=”blue”]
- “Ferrari” Moncā izcīnīja savu 650-to goda pjedestālu, bet Fernando Alonso tika pie sava 70-tā pjedestāla.
[/list]
[list style=”blue”]
- Pēdējos piecos gados Moncā ir uzvarējušas 5 dažādas komandas, sākot ar “McLaren” 2007.gadā un turpinājumā “Toro Rosso”, “Brawn”, “Ferrari” un “Red Bull”.
[/list]
[list style=”blue”]
- Marka Vēbera izstāšanās pielika punktu “Red Bull” lielisko sēriju, kad komanda sacīkstēs šogad bija veikusi pilnīgi visus apļus ar abiem pilotiem. Austrālieša iztāšanās Itālijā bija tikai trešais šāds gadījums pēdējos divos gados (pērn viņš izstājās Valensijā un Korejā). Visi trīs gadījumi bija pateicoties avārijām. Līdz Moncai Vēbers visos posmos šogad bija finišējis pozīcijās starp otro un piekto vietu.
[/list]
[list style=”blue”]
- Džensons Batons pēdējos trīs gados Moncā ir finišējis otrajā vietā. Vēl tikai diviem pilotiem ir izdevies trīskārt finišēt otrajam Itālijā, tā arī neizcīnot uzvaru: Ričijam Ginteram (1960., 1962. un 1963.gadā) un Žanam Alezī (1993., 1996. un 1997.gadā).
[/list]
[list style=”blue”]
- Trasē, kur pirms diviem gadiem Haime Algersuari debitēja Formulā 1, svētdien spānis izcīnīja savu labāko panākumu F1 – septīto vietu. Turklāt Algersuari jau septīto sacīksti pēc kārtas izcīna punktus, lai gan kvalifikācijā izkrīt jau pirmajā kārtā. Tā bija pirmā reize, kad “Toro Rosso” ar abām mašīnām guva punktus māju posmā.
[/list]
[list style=”blue”]
- Pirmo reizi kopš 2006.gada Brazīlijas GP posma Niko Rosbergs bija spiests izstāties sacīkšu pirmajā aplī.
[/list]
[list style=”blue”]
- “Renault” dzinēji jau 55.sacīksti pēc kārtas ir izcīnījuši punktus, atkārtojot “Ferrari” rādītāju (Malaizija’99-Malaizija’03), lai gan jaunā punktu skaitīšanas sistēma “Renault” panākumu padara ne tik iespaidīgu. Šajā rādītājā unikāls rekorts pieder “Ford”: 228 sacīkstes pēc kārtas pirmajā sešiniekā.
[/list]
[list style=”blue”]
- Netipiski Moncai, bet maksimālais ātrums svētdien nebija noteicošais. Uzvarētājs Sebastians Fetels bija viens no lēnākajiem maksimālā ātruma izteiksmē visās sesijās Itālijas GP sacīkšu nedēļas nogalē. Sacīkstē zem Fetela šajā rādītājā ierindojās tikai braucējis, kas izstājās jau pirmajā aplī. Piemēram, Sennas “Renault” formula sacīkstē bija par 20 km/h ātrāka taisnē par Fetela “Red Bull”, lai gan abām ir vienādi dzinēji.
[/list]
[list style=”blue”]
- Pirmo reizi Daniels Rikardo kvalifikācijā bija ātrāks par savu HRT komandas biedru Vitantonio Liuci, kurš savukārt pirmo reizi kopš 2006.gada Francijas GP posma bija spiests startēt no pēdējās starta pozīcijas.
[/list]
[list style=”blue”]
- Fetela pirmā starta pozīcija bija 10-tais šāds panākums šosezon un vācietis atkārtoja savu pagājušā gada sasnieguma šajā rādītājā. Tikai sešas reizes F1 vēsturē viens pilots no pole sezonas ietvaros ir startējis vairāk reizes. Rekords pieder Naidželam Manselam: 14 pole 1992.gadā.
[/list]
ja nemaldos, H.Aleguasarī debitēja Ungārijas posmā… 2009.gadā.
Statistika par Algersuari ir neprecīza. Viņš nav finišējis desmitniekā septiņas reizes pēc kārtas. Tas, ko norādīja BBC komentētāji – jau septītajā Grand Prix pilots, kas kvalifikācijā izkrīt Q1, sacensībās finišē punktos.