Dakaras rallijreids ir beidzies un pamazām uzmanības centrā atgriezīsies Formula 1 gaidāmā sezonā, kā arī pārējie čempionāti, kas sāks mosties pēc ziemas miega. Šeit neliels pārskats par šodienas ziņām.

“F1LV

Vitantonio Liuci, kurš joprojām bija HRT komandas pilotu sarakstā oficiālajā FIA pieteikumā, atzīst, ka jebkurā brīdi var zaudēt savu pozīciju, ja pie komandas durvīm pieklauvēs pilots ar bagātu sponsoru pie rokas. Spāņu komandai ir nepieciešami līdzekļi attīstībai un ja tos neizdosies piesaistīt pašai vienībai, tad jāskatās uz pilotiem-naudas maisiem. Šobrīd Liuci un de la Rosa cītīgi strādājot pie jaunā modeļa attīstības un šajā ziņā jāsaka, ka citas jaunās vienības var tikai apskaust HRT, jo šis duets var palepoties ar pieredzi un zināšanām tehniskās attīstības jomā. Par to vai šie būs īstie piloti brīdī, kad vajadzēs sākt cīņu par pozīcijām teiksim punktos, es vairs nebūtu tik ļoti pārliecināts. Jebkurā gadījumā gaidām ziņas no HRT nometnes, kur šobrīd saimnieko ex-F1 pilots Luiss Peress Sala. Būs interesanti pavērot vai Liuci paliks vienībā (starp citu, viņam ir 2 gadu līgums) vai arī tiks nomainīts ar kādu spāni, lai vēl vairāk izpatiktu vietējiem sponsoriem. Kandidāti ir GP2 pieredzi guvušie Dani Kloss un Havjērs Villa.

Roberts Kubica pēc operācijas un pāris dienām slimnīcā ir atgriezies savās mājās Monako, kur turpinās savu rehabilitāciju. Kritiens uz aizsalušās peļķes esot atvēris kājas kaula lūzumu, kas gūts rallijā avārijā pērnā gada februārī. Polim turpina neveikties, jo tagad bez treniņiem būs jāpavada vēl 3 nedēļas, kas atkal atsviedīs atpakaļ Kubicu viņa jau tā ļoti garajā rehabilitācijas procesā. Viņa menedžeris gan apgalvo, ka galējo atlabšanas termiņu tas neietekmēs, jo rokas nerva saaugšanas process esot ļoti lēns un ilgs un tieši prasīs visvairāk laika. Tomēr šeit jāņem vērā arī cits aspekts – vai šāda neveiksmju sērija un vairāk kā gads ārpus F1 neietekmēs Kubicas psiholoģiju un spējas arī tad, kad fiziski viņš būs pilnībā atveseļojies.

DRS sistēmu izmantos arī 2012.gada sezonā. FIA ir guvusi viena gada pieredzi, uzkrājusi vērtīgus datus un mācījusies no kļūdām, lai 2012.gadā DRS sistēma kļūtu vēl efektīvāka un to varētu precīzāk pielāgot katrai trasei. Atsevišķos posmos DRS padarīja apdzīšanu par bērnu spēli, kamēr citās trasēs šī sistēma nedeva cerēto rezultātu. Tagad FIA ir apsolījusi, kas pielāgos DRS zonas un to garumu trasēs atkarībā no pagājušā gadā parādītajiem rezultātiem. Tostarp ļoti iespējams jau pirmajā posmā Austrālijā arī ieraudzīsim divas DRS zonas – prakse, kas kļuva ierasta uz 2011.gada sezonas otrajā pusē. Savukārt Kanādā un Valensijā pazudīs viena no zonām.

Toyota” Lemānas 24 stundu LMP1 klases prototips ir aizvadījis pirmos testus. Japāņu autoražotāja sagatavotais hibrīds (benzīns+elektrība) aizvadīja trīs dienu testus Pola Rikāra trasē Francijas dienvidos. No kompānijas gan nav izplatīti komentāri par testu norisi, bet “Autosport” ziņo, ka nopietnas problēmas nav radušās. Tiešām interesanti būs pasekot, kā “Toyota” veiksies jaunajā WEC čempionātā un, protams, Lemānas 24 stundu sacīkstē, kur pretim stāsies “Audi” un “Peugeot” turbodīzeļu prototipi. Lai gan šis gads “Toyota” kompānaijai būšot tikai kāju izlocīšana pirms nopietna uznāciena 2013.gadā. Jāpiebilst, ka “Toyota” būs arī interesants pilotu sastāvs: Alekss Vurcs, Kazuki Nakadžima un Nikolā Lapjērs, kuri visi atkal aizvadīs testus Francijā nākamajā mēnesī, savukār pirmā debija sacīkstēs būs maijā WEC posmā Spa trasē.