Friday, October 31, 2025
spot_img
SākumsBlogsFIA aizliedz braukšanas augstuma regulēšanas sistēmu

-

spot_img

Tikai iepriekšējā nedēļā parādījās informācija par jauno “Lotus” komandas tehnisko risinājumu, kas varētu kļūt par šīs sezonas pieprasītāko jauninājumu, kad šajā nedēļā FIA jau to ir aizliegusi.

- Reklāma -

Jau rakstīju par “Lotus” inovatīvo braukšanas augstuma regulēšanas sistēmu, kas ar nelielu hidraulikas cilindru palīdzību reaģē uz bremžu darbību un attiecīgi regulē balstiekārtas darbību – neļaujot mašīnas purngalam nolaisties bremzēšanas laikā un pacelties paātrinājuma brīdī. Vienkāršāk izsakoties, sistēma nodrošina konstantu braukšanas augstumu un līdz ar to arī mašīnas stabiltitāti.

Pirmās ziņas bija, ka FIA ir apstiprinājusi sistēmas atbilstību noteikumiem, tomēr piektdien visām komandām tika izsūtīta oficiāla vēstule, kurā FIA paziņo, ka šī sistēma ir pretrunā ar vairākiem tehniskajiem punktiem un tātad nelegāla. Līdzīgu sistēmu bija izstrādājusi arī “Ferrari” komanda un pēc neoficiālas informācijas arī “Mercedes”. Tikmēr “Red Bull” atzina, ka nesteigsies ar šīs sistēmas izstrādi un šobrīd tas izrādās bija pareizākais lēmums.

Arī “Williams” inžinierijas nodaļas boss Marks Džilans intervijā Pītera Vinzora “The Flying Lap” programmai atzina, ka komanda ir mēģinājusi izpētīt sistēmas priekšrocības.

“FIA ir aizliegusi šo sistēmu,” paziņoja Džilans. “Arī mēs jau kādu laiku pētījām šīs sistēmas iespējamos efektus. Nenoliedzami tā atstāj iespaidu uz mašīnas aerodinamisko platformu. Jebkas, kas panāk mašīnas priekšgala pazemināšanos, ir ieguvums no aerodinamiskā viedokļa.”

FIA savā lēmumā pamatojas uz jau vairākkārt pēdējās sezonās pieminēto noteikumu punktu par kustīgām aerodinamiskām detaļām.

INDUSTRIJAS ZIŅAS

MEHIKO GP ROKSTĀRi & VANCKARI

JAUNĀKĀS ZIŅAS