“Pirelli” plāni sākt 2013.gada sezonas riepu prototipu attīstību ir apdraudēti, jo šobrīd kompānijai nav piemērotas Formula 1 mašīnas, lai to darītu.

“F1LV

Pirms “Pirelli” atgriešanās Formulā 1 2011.gada sezonā kompānija testiem izmantoja 2009.gada “Toyota” šasiju TF109, kura savulaik tika izstrādāta japāņu kompānijas fabrikā Ķelnē, tomēr trasē šis modelis tā arī nedevās, jo “Toyota” nolēma slēgt F1 projektu. Taču šī šasija pamazām ir savu laiku nokalpojusi un morāli novecojusi – tehniski neatbilst jaunakājām F1 mašīnu specifikācijām.

2011.gada sezonas laikā “Pirelli” mēģināja vienoties ar komnandām par risinājumu šajā jautājumā, tomēr tas nav vienkārši, jo izmantojot konkrētas komandas modeli riepu attīstībā, teorētiski šī komanda var saņemt zināmas priekšrocības, jo riepas būs pielāgotas konkrētām tehniskām prasībām. Tajā pašā laikā jāņem vērā, ka “Pirelli” ietur stingru vienlīdzības principu un visi dati tiek vienlīdzīgi nodrošināti visām 12 vienībām.

“Pastāvēja variants, ka mēs varētu modificēt 2009.gada “Toyota” šasiju, taču tā mašīna tagad ir muzejā un tas nav nopietns variants tālākai attīstībai,” paziņoja “Pirelli” motoru sporta nodaļas vadītājs Pols Hemberijs. “Mēs vēl neesam atraduši piemērotu risinājumu.”

“Labākais variants būtu saņemt no kādas komandas 2011.gada modeli un mums ir pilnīgi vienlaga no kuras komandas tas nāk,” turpināja brits. “Mēs saprotam, ka komandas nevēlas, lai kāds no konkurentiem iegūtu kaut niecīgākās priekšrocības, taču drīz mēs būsim situācijā, kad jāpieņem lēmums, jo brīdī, kas riepas nebūs pietiekami labas, mūsu attaisnojumi par testu formulas trūkumu nederēs.”

Sarunas ar komandām turpinās, tomēr Hemberijs neizslēdza iespēju, ka “Pirelli” varētu vienpersonīgi vienoties ar kādu no komandām un nopirkt pagājušā gada modeli testu vajadzībām.

“Mūsu interesēs nav palīdzēt kādai konkrētai komandai, taču mums ir jādara savs darbs,” atzina “Pirelli” motoru sporta nodaļas boss. “Mums ir interesantas idejas attiecībā uz 2013.gada sezonu, taču pie tām vēl jāstrādā. Riepu sākotnējā izstrādes procesā tiek izmantots simulators un to var darīt komandas pašas, taču pēdējā attīstības stadijā ir nepieciešami reāli testi un mums vajag aizvadīt vismaz trīs testu sesijas.”

1 KOMENTĀRS