Thursday, October 30, 2025
spot_img
SākumsUncategorized'Caterham' pa īstam prezentē CT01

-

spot_img

“Caterham” komanda šodien ‘pa īstam’ ir prezentējusi savu jaunās sezonas modeli “CT01”.

- Reklāma -

Pēc tam, kad vakar “F1 Racing” žurnāls priekšlaicīgi tika izsūtīts daļai abonomentu Lielbritānijā, arī interentā nonāca “Caterham” jaunā modeļa pirmās fotogrāfijas un šodien no lielās intrigas komandai nekas neizdevās.

Savā “Facebook” vietnē “Caterham” ir publicējusi vēl vairākas fotogrāfijas ar jauno modeli kā arī tehniskā direktora Maika Gaskoina interviju. Pati prezentācija vismaz pēc komandas viedokļa ir “F1 Racing” žurnāla februāra numurā.

Uzreiz pēc pirmajām CT01 fotogrāfijām varēja nojaust, ka šajā sezonā vizuālā ziņā pamanāmās izmaiņas būs jauno modeļu priekšējā daļā, kur ir ieviestas izmaiņas tehniskajos noteikumos. Jaunie noteikumi reglamentē zemāku monokoka galējās starpsienas augstumu – tā ir vieta, kur pie šasijas tiek piestiprināts mašīnas purngals. Tomēr no aerodinamiskā viedokļa veiksmīgāks risinājums ir augstāks mašīnas purngals un līdz ar to vismaz “Caterham” gadījumā vizuāli mašīna atgādina pīļknābi.

Gandrīz nav jāšaubās, ka arī citām komandām būs līdzīgi risinājumi, jo aero tuneļa dati šajā ziņā būs vienādi. Tāpēc arī “Ferrari” komandas boss Luka di Montidzemolo atzina, ka jaunais “Ferrari” nav īpaši glīts.

Atgriežoties pie “Caterham”, Gaskoins uzsvēra, ka komanda ļoti iegūs no tā, ka ir aizliegta izplūdes gāzu un difuzora mijiedarbība, jo komandai nebija resursu un laika, lai šo sarežģīto sistēmu attīstītu. Turklāt 2012.gadā “Caterham” beidzot izmantos arī KERS sistēmu, kas pēc Gaskoina vārdiem ļaus vienībai nopietnāk iejaukties cīņā ar lēnākajām vidus ešelona komandām gan kvalifikācijā, gan jo īpaši sacīkstes startā.

Pirmajās divās sezonās Formulā 1 “Caterham”, jeb kā mēs to pazinām iepriekš “Lotus”, finišēja 10.vietā un tas arī esot bijis komandas mērķis, tomēr 2012.gadā ir pienācis laiks progresēt. Taču pagaidām Gaskoins nekādus konkrētus mērķus un vietas nemin.

Atgādinu, ka “Caterham” sastāvā startēs Heiki Kovalainens un Jarno Trulli, kurš jau esot veicis sēdekļa piemērīšanu komandas fabrikā, lai gan prese joprojām baumo par iespējamo itālieša nomainīšanu ar Vitāliju Petrovu.

INDUSTRIJAS ZIŅAS

MEHIKO GP ROKSTĀRi & VANCKARI

JAUNĀKĀS ZIŅAS