Šodien Heresā Spānijā ir sākusies 2012.gada sezona. Pagaidām gan tikai ar pirmo testu sesiju, kurā komandām būs iespēja ne tikai izmēģināt savus jaunos modeļus, bet arī samērīties ar konkurentiem.
Testos Heresā piedalīsies 11 no 12 komandām un tikai “Marussia” pirmo reizi trasē dosies Beraselonas pirmajos testos. Savukārt vēl divas komandas: “Mercedes” un HRT brauks ar pērnā gada modeļiem, lai iepazītos ar šī gada “Pierelli” riepu īpašībām. Turklāt HRT ar Pedro de la Rosu piedalīsies tikai divas testu dienas.
Pirmajā testu dienā trasē no vadošajām komandām redzēsim tādus pilotus kā Marks Vēbers (“Red Bull”), Džensons Batons (“McLaren”) un Felipe Masa (“Ferrari”), kuriem būs tas gods pirmajiem izmēģināt jaunos modeļus.
Heresas trase
Heresas trasē iepriekš ir risinājušies septiņi GP posmi: piecas reizes Spānijas GP un divas reizes Eiropas GP. Nenoliedzami pati slavenākā sacīkste Heresā notika 1997.gadā, kad titula cīņā starp Mihaelu Šūmaheru un Žaku Vilnēvu notika sadursme, kuras iniciators un lielākais cietējs bija Šūmahers, kamēr kanādietis spēja finišēt un izcīnīja savu vienīgo F1 čempiona nosaukumu. Tomēr Heresas trases novietojums ir visai ātāls no lielām pilsētām un gadu gaitā skatītāju skaits trasē samazinājās, kā rezultātā Spānijas GP pārcēlās uz Barselonu. Taču trase ir palikusi regulāra pirmssezonas testu vieta F1 komandām.
Arī pērn Heresā notiks pirmssezonas testi un tajos ātrāko apļa laiku uzrādīja Rubens Barikello ar “Williams” formulu. Labākie apļa laiki no pagājušā gada testiem:
1:19.832 – Williams, Rubens Barikello (4.diena)
1:20.352 – Mercedes, Mihaels Šūmahers (2.diena)
1:20.361 – Renault, Niks Haidfelds (3.diena)
1:20.413 – Ferrari, Felipe Masa (2.diena)
1:20.493 – Ferrari, Fernando Alonso (3.diena)
Pirmā testu diena
Kimi Raikonens pirmajā dienā līdz pusdienu laikam tā arī neatdeva vadošā pilota pozīciju nevienam citam, vēlreiz pierādot, ka spēj uzreiz braukt ļoti ātri. Tuvākais “Lotus” pilota sekotājs bija Pols Di Resta no “Force India”, kurš labāko rezultātu uzrādīja īsi pirms pusdienlaika. Tostarp Marka Vēbera zemā pozīcija izskaidrojama ar to, ka “Red Bull” veica ļoti maz apļus – miglas dēļ bija aizkavējusies atsevišķu detaļu piegāde.
Testu laiki Heresā (uz 14:00 pēc LV laika)
V | Pilots | Komanda | Modelis | Laiks | Atst. | Apļi | |
1. | Räikkönen | Lotus | E20 | 1:19.670 | 50 | ||
2. | di Resta | Force India | VJM-05 | 1:19.772 | + 0.102 | 52 | |
3. | Rosberg | Mercedes GP | W02 | 1:20.219 | + 0.549 | 56 | |
4. | Ricciardo | Toro Rosso | TR7 | 1:20.694 | + 1.024 | 40 | |
5. | Webber | Red Bull Racing | RB8 | 1:21.474 | + 1.804 | 9 | |
6. | Kobayashi | Sauber | C31 | 1:21.534 | + 1.864 | 36 | |
7. | Button | McLaren | MP4-27 | 1:22.366 | + 2.696 | 22 | |
8. | Massa | Ferrari | F2012 | 1:22.815 | + 3.145 | 51 | |
9. | Kovalainen | Caterham F1 Team | CT01 | 1:23.178 | + 3.508 | 26 | |
10. | Maldonado | Williams | FW34 | 1:23.371 | + 3.701 | 17 | |
11. | de la Rosa | HRT F1 Team | F111 | 1:24.209 | + 4.539 | 32 |
Pirmā testu dienā ātrākais paliek Raikonens
Kimi Raikonena pirmā oficiālā testu diena noslēdzās lieliski – somu pilota rezultāts tā arī palika nepārspēts. Jau pirmajā testu stundā Raikonens iekārtojās pirmajā pozīcijā un tur palika visas dienas garumā. Tomēr jāņem vērā, ka iepriekšējā dienā “Lotus” komanda veica filmēšanas procedūras trasē un tas ļāva vienlaicīgi aizvadīt mašīnas shakedown jeb visu sistēmu pārbaudi. Līdz ar to Raikonens jau ar pirmajiem apļiem nākamajā dienā varēja uzrādīt pilnu ātrumu, kamēr pārējiem vēl nācās ‘iesildīties’.
“Apļa laiki šobrīd neko daudz nenozīmē, tomēr mēs esam sajūsmā redzēt Kimi pirmajā pozīcijā,” tviterī raksta “Lotus” komanda.
Otro apļa laiku uzrādīja Pols di Resta no “Force India”, bet trešais palika Niko Rosbergs, kurš “Mercedes” formulu pēc pusdienlaika uzticēja Mihaelam Šūmaheram.
Līdz pusdienām dēļ problēmām ar rezerves daļām Marks Vēbers spēja veikt tikai 9 apļus un tikai pēcpusdienā “Red Bull RB8” varēja nopietni izlocīt kājas – austrālietis veica 46 apļus ar labāko rezultātu 1:21.474s.
Pirmās testu dienas rezultāti:
V | Pilots | Komanda | Laiks / Atstatums | Apļi |
1 | Raikkonen | Lotus | 1m19.670s | 75 |
2 | Di Resta | Force India | 1m19.772s +0.102 | 101 |
3 | Rosberg | Mercedes | 1m20.219s +0.549 | 56 |
4 | Webber | Red Bull | 1m20.496s +0.826 | 54 |
5 | Ricciardo | Toro Rosso | 1m20.694s +1.024 | 57 |
6 | Schumacher | Mercedes | 1m20.794s +1.124 | 42 |
7 | Kobayashi | Sauber | 1m21.353s +1.683 | 106 |
8 | Button | McLaren | 1m21.530s +1.860 | 62 |
9 | Massa | Ferrari | 1m22.815s +3.145 | 69 |
10 | Kovalainen | Caterham | 1m23.178s +3.508 | 28 |
11 | Maldonado | Williams | 1m23.371s +3.701 | 25 |
12 | De la Rosa | HRT | 1m23.676s +4.006 | 44 |
Vai kādam nav adrese Jerez Test Timings.ljoti intersee kādi tur rezultāti:)
Williams komanda laipni piedāvā LIVE timing no Heresas:
http://www.williamsf1.com/test-timings
Paldies nevajag.jau atradu.ja kāds velās varu iedot linku angļu valodā:)
Beidzot redzams, kā šīs ‘pīļknābju’ mašīnas vizuāli izskatās reālā vidē, nevis perfektās prezentāciju fotosesijās. Un pirmais iespaids samērā drūms. Man šīs fočenes asociējas ar dažiem kokaini samocītajiem 70-to un 80-to gadu autsaideru komandu modeļiem. Atšķirība tikai tā, ka šadi tagad izskatīsies gandrīz visi.
Bet nekas – gan jau atkal pieradīsim… 🙂
lai arī esmu bijis sarkano fans, šogad laikam visvairāk priecāšos par Raikonenu un Lotus. smukākais krāsojums, feinākais pilots. Cerams šāds rezultāts būs arī pēc sacīkstēm, glīti
nu, nez. Pēdējo gadu testu statistika, man šķiet, ir skarba. Vairāk pastāstīs Baričello un Honda, kuri katru gadu bija labākie testos.