Otrā pirmssezonas testu sesija noslēdzas šodien Barselonā. Siltais laiks varētu atvieglot komandu mērķi pārbaudīt “Pirelli” riepas.

“F1LV

Šodien diena Barselonas trasē solās būt vēl siltāka – jau rīts vairs nebija tik dzestrs kā iepriekš. Tas tikai iepriecinās komandas uz pilotus, kas meklē veidu, kā daudz maz atbilstošos apstākļos izmēģināt jaunās “Pirelli” riepas pirms tālajiem un karstajiem posmiem. Vakar preses konferencē Džensons Batons atzina, ka ideālais laiks Barselonā ir starp 11:00 un 14:30 pēcpusdienā – tad trases temperetūra ir pieņemama riepu testiem. Taču pat šajā laikā stunda izkrīt, jo ir pusdienas pārtraukums. “Žēl, ka mums pašiem neļauj izvēlēties laiku pusdienām,” piebilda Batons.

Vakar vakarā pēdējā preses konference bija “Caterham” motormājā ar Vitāliju Petrovu un tā izvērtās par spilgtāko dienas notikumu. Komandas preses sekretārs nevarēja man noorganizēt laiku privātai intervijai ar krievu pilotu, aizbildinoties ar viņa aizņemtību, tomēr man bija nojausma, ka viņš nav sajūsmā par to, ka gatavojos viņu intervēt krieviski, jo pie šāda scenārija komanda nekontrolē, ko pilots saka. Un Vitālija gadījumā ir jau zināma priekšvēsture. Tāpēc man tika piedāvāts uzdot savu jautājumus kopējās preses konferences laikā, bet, protams, angliski. Nolēmu pievērst Petrova uzmanību un pirms uzdot jautājumu, uzrunāju viņu krieviski – Vitaļij. Tas nostrādāja lieliski – pat labāk nekā biju cerējis. Vispirms Petrovs skaļi sasmējās, bet pēc preses konferences pienāca pie manis un jautāja (krieviski) vai esmu no Krievijas. Atgādināju par mūsu sarunu pērn Barselonā un viņš jautāja, kāpēc šogad atkal nav intervija krieviski. Galu galā vakarā saņēmu ziņu no “Caterham” preses sekretāra, ka varu šodien pēcpusdienā ierasties un iespējams nedaudz parunāt ar Vitāliju.

[9:50] Šodien Barselonā braucēju sastāvā lielas izmaiņas nebūs. Vitāliju Petrovu atkal nomainīs Heiki Kovalainens, Šūmahera vietā brauks Niko Rosbergs, bet Timo Gloku aizstās Šarls Piks. “Lotus” komanda, kā rakstīju iepriekš, jau ir beigusi šo sesiju tehnisku problēmu dēļ, taču ļoti iespējams komanda varēs aizvadīt vienu privāto testu dienu (29.februārī) vēl pirms noslēdzošās testu sesijas.

[10:20] Piloti veikuši pirmo instalācijas apli un pagadām plaša darbība trasē nav novērojama – komandas gaida, kad saule pacelsies virs galvenās tribīnes un uzsildīs trases segumu. “Ferrari” joprojām slēpj formulas aizmuguri, piesedzot to ar dzeltenu plastmasas vairogu. Tomēr to sekundi vai divas, kamēr Masas formula ir nekustīgi boksu celiņā un aizmugure vēl nav piesegta, mēģina izmantot uzreiz vairāki fotogrāfi, kurus ļoti iespējams algo citas komandas – tā ir normāla prakse, kā pastāstīja franču kolēģis. Turklāt komandas par šiem fotoattēliem maksājot krietni labāk nekā specializētie tehniskie izdevumi.

[10:35] “Red Bull” komanda ir lūgusi “Ferrari” vai tā var pievienoties Maranello vienībai testos Barselonā no 2. līdz 5. martam, kamēr pārējās komandas pieturēsies pie sākotnējā plāna un testēsies no 1. līdz 4. martam. Kristians Horners atzina, ka šādi par vienu dienu nobīdot testus, vienībai būs vieglāk no loģistikas viedokļa sagatavoties pārlidojumam uz Austrāliju, kur jau 18.martā notiks pirmais čempionāta posms.

[11:40] “Toro Rosso” ar debitantu Žanu Ēriku Verņu strādā pie boksu apmeklējumu noslīpēšanas – tas vajadzīgs gan komandai, gan jo īpaši jaunajam pilotam. Tiek simulētas reālas sacīkšu situācijas, kad mehāniķi pilnā ekipējumā pēdējā brīdī izskrien ar riepām boksu celiņā un sagaida pilotu. Tā katrā aplī un tā vismaz 7-8 reizes pēc kārtas. Pēc tam aiz boksiem “Toro Rosso” mehāniķi, sviedriem līstot, smēķēja un dzēra minerālūdeni – arī viņiem jābūt ļoti labā fiziskā kondīcijā.

[12:05] “Marussia” komanda ar Šarlu Piku pagaidām nav devusies trasē – atklāta tehniska problēma ar priekšējo balstiekārtu un lai to novērstu paies zināms laiks. Turklat tas ir pērnā gada modelis, kuram ap šo brīdi vispār vajadzētu būt ložu drošai izturībai. Tostarp vācu specializētais žurnāls “Auto Motor und Sport” raksta, ka “Marussia” jaunais modelis kopā ar “McLaren” būs vienīgie, kas iztiks bez ‘lauztā deguna’ principa izmantošanas.

[12:40] Beidzot kāds pilots izlido ārpus trases. Nav jau tā, ka novēlu kādam neveiksmi, bet pārmaiņas pēc interesanti pavērot komandas rīcību un žurnālistu reakciju. “Force India” pilots Pols di Resta ātrajā “Campsa” līkumā saslīdēja un iestiga grants joslā. Trases darbinieki piesteidzās un izsauca visu nepieciešamo transportu, taču pieskarties formulai viņiem nav ļauts kamēr neierodas “Force India” mehāniķi un nenosedz mašīnu ar melnu līķautu.

[13:00] Visu komandu piloti un pārstāvji nekad neatzīst, ka viņiem būtu priekšstats par to, kur viņu vienība atrodas konkurētspējas skalā. Visi atrunājas ar to, ka pirmā skaidrība būs tikai pēc Austrālijas kvalifikācijas trešās sesijas. Kad viņiem to pašu jautājumu uzdod pēc Austrālijas kvalifikācijas, seko atbilde, ka reālie spēku samēri būds redzami tikai pēc tam, kad komandas atgriežas uz Eiropas posmiem. Vairākumā gadījumu tā acīmredzot ir miglas pūšana, jo vakar “Williams” komandas preses brīfingā Marks Džilans godīgi atzina, ka viņi precīzi zina, kur šobrīd ir viņu vieta rangā, bet to neatklās.

[13:10] Kamēr Maldonādo un Rosbergs pirmajās 4 šīs dienas testu stundā noriņķojuši jau sacīkšu distanci (attiecīgi 71 un 68 apļi), tad vismazāk pagaidām ir Heiki Kovalainenam – tikai 16 (ja neskaitam “Marussia”, kas vēl vispār nav izbāzusi degunu no boksiem). “Caterham” komandu atkal piemeklējusi tehniska problēma – šoreiz tā saistīta ar elektrību. Ja par mašīnu izturību, tad pat “Red Bull” nav pasargāti no problēmām – vakar Vēbers vairākas stundas sēdēja dīkā, kad viņa mašīnai radās problēmas ar pārnesumu kārbu. Arī “Mercedes” pirmajās divās testu dienās bija nopietnas problēmas, tomēr vakar Šūmahers varēja plati smaidīt preses konferencē – veiktas divas sacīkšu distances.

[14:05] Barselonas trasē sācies pusdienlaiks. Pagaidām vislabāk ir pastrādājuši Rosbergs (92 apļi!) un Maldonādo (84 apļi). Labas ziņas priekš “Mercedes” – jau otro dienu pāc kārtas veikta sacīkšu distance bez jebkādām tehniskām problēmām. Pirmais šobrīd tabulā gan ir Kobajaši, kurš labāko apļa laiku uzrādīja arī supermīkstajām riepām un visdrīzāk pietiekami mazu degvielas daudzumu. Tikmēr “Caterham” ziņo, ka problēma esot novērsta un šobrīd mehāniķi lieka atpakaļ kopā izjaukto formulu – Hovalainens pēc pusdienām atgriezīsies trasē.

[15:45] Šodien komandas manāmi sasparojušās un iemesls ir acīmredzams – Barselonā laiks ir ļoti silts, taču ne tik karsts, lai staigājot T-kreklā sāktu izdalīties sviedri. Labas ziņas vienībām, kas šodien atlikušas riepu testus un tādas, acīmredzot ir lielākā daļa. Rosbergs noriņķojis jau 102 apļus un ‘pamodies’ ar Kovalainens – pēc pusdienu pārtraukuma “Caterham” bija pirmā mašīna, kas pameta boksus, lai atgūtu pirmspudienā iekavēto.

[16:15] “Auto Motors und Sport” izdevums publicējuši kārtējo visai pārsteidzošo informāciju par tehniskajām aizkulisēm Formulā 1. Šoreiz uzmanības centrā “Mercedes”. Vācu izdevums raksta, ka “W03” modelim esot ne tikai viltīgs risinājums mašīnas aizmugurē difuzora zonā, kas savā ziņā kopē dubultā difuzora principus, tomēr nepārkāpjot noteikumus. Nevar aizmirst, ka tieši dubultā difuzora izmantošana 2009.gadā ļāva Rosam Braunam un “Brawn” komandai ar Batonu sastāvā kļūt par čempioniem. Turklāt tas nav viss – “Mercedes” un “Renault” dzinēju ražotāji esot atraduši viltīgu veidu, kā ar atļautiem paņēmieniem izmantot dzinēja elektroniskos regulējumus un joprojām gūt zināmu labumu (piespiedējspēku) no izplūdes gāzu plūsmas izmantošanas. Tikmēr “La Gazzetta dello Sport” raksta, ka “Mercedes” rīcībā ir pasīva “F-Duct” sistēma, kas iedarbojas uz aizmugurējo antispānu un kas darbosies ciešā saiknē ar DRS sistēmu, pastiprinot tās efektu. Ja šajos apgalvojumos ir kaut daļa taisnības, tad kļūst skaidrs kāpēc “Mercedes” jauno modeli dienas gaismā izstūma vēlāk par konkurentiem un kāpēc boksu celiņā inženieri šeit Barselonā cītīgi vēlas noslēpt mašīnas aizmugurējo daļu, kā arī priekšējo antispārnu.

[17:25] “Marussia” komanda ir pielikusi punktu saviem testiem, tā arī neizbraucot trasē pēdējā dienā. Mašīnai atklājās problēma balstiekārtā un to nebija iespejams laikus salabot. “Kopumā trijās dienā nobraukti 1577 kilometri,” tviterī ziņo komanda. Tostarp pozitīvas ziņas no “Marussia” citā frontē – kopā ar “Carlin” ir izveidota GP2 vienība, lai sagatavotu jaunos talantus. 2012.gada sezonā “Marussia-Carlin” sastāvā brauks Makss Čiltons un Rio Harjanto. Pērn “Marussia” vēl bija “F-Renault 3,5” čempionātā, kur izcīnīja titulu ar Robertu Vikensu, bet šī gada “Toro Rosso” pilots Žans Ēriks Verņs palika otrais.

[18:10] Līdz ar Kamui Kobajaši apstāšanos trases malā 15 minūtes pirms sesijas beigām ir pielikts punkts arī Barselonas testu sesija šajā nedēļā. Pēdējā dienā iespaidīgu skaitu apļu pievārēja Niko Rosbergs ar jauno “Mercedes” (139), Kamui Kobajaši ar “Sauber” (144) un Pastors Maldonādo ar “Williams” (134) – tas ir vairāk kā divas sacīkšu distances.

1 KOMENTĀRS

  1. starp citu. labs koments pa Bahreinas GP no PlanetF1 – UNITED NATIONS SAYS ‘LET’S GO RACING!’
    Red faces all round at Autosport after the motorsport industry’s flagship publication/website was accused of bigging up the Bahrain Grand Prix. In a report on Monday they started off with the sensational banner headline United Nations Backs Bahrain Grand Prix. A few hours later it had been scaled back to UN Commissioner Backs Bahrain Grand Prix and a few hours after that it had been reduced to Bahrain Grand Prix Secures Fresh Political Backing. Continuing the trajectory downwards by Friday it is expected to read Bloke In Pub Says Bahrain Not That Bad. Suspicions were raised about their coverage earlier in the month when they reported two protestors standing outside the Sakhir circuit with placards that read: “Careful Now” and “Down With This Sort of Thing”

  2. “…viņš nav sajūsmā par to, ka gatavojos viņu intervēt krieviski, jo pie šāda scenārija komanda nekontrolē, ko pilots saka…”
    Bāāāc, tas ir tik nožēlojami! Lūk, dēļ šādām epizodēm un pastāvošās kārtības man mūsdienu 1.formula riebjas… Un ko tad šis preses sekretārs darītu intervijas laikā, ja Petrovs angliski sāktu runāt kaut ko ‘šķērsām’? Momentā aizbāztu viņam muti un sarunu pārtrauktu? Vāks…

    • Kas tur tik nozheelojams? Komanda vienkaarshi ir piesardziiga. Aldim vajag uzreiz teikt, ka vinjsh ir krievs, tad, varbuut, taadi sarezhgjiijumi neradiisies. Neviens tachu neliek, piem., spaanju presei runaat ar Alonso angliski.