Džensons Batons Austrālijas GP izcīnīja ne tikai uzvaru, bet arī uzrādīja ātrāko sacīkšu apli un vadībā noturējās visvairāk apļus.
Kā jau ierasts pēdējās sezonās, sacīkstes ātrākie apļi tiek uzstādīti noslēdzošos apļos, kad degviela iztērēta un formulas ir visvieglākās. Batons labāko apļa laiku uzrādīja pirmspēdējā aplī, savukārt trīs viņam sekojošie piloti (Fetels, Vēbers, Hamiltons) to izdarīja pēdējā aplī.
Ar lielisku rezultātu izcēlās F1 debitants Žans Ēriks Verņs, kuram bija sestais labākais aplis sacīkstē un kurš šajā rādītājā bija priekšā Fernando Alonso.
Tostarp interesanti pavērot “Mercedes” kontrastu ātrumā – kamēr kvalifikācijā Šūmahers un Rosbergs bija vieni no līderiem (DRS + F-Duct), sacīkstē labākais bija Niko ar tikai 14.apļa laiku. Līdzīga situācija arī ar “Lotus” – kvalifikācijā Grožāns parādīja, ka “Lotus” varētu būt pat otrā ātrākā, tomēr sacīkstē, iekļūstot biezā satiksmē, Kimi Raikonens uzrācīja tikai 11.ātrāko apli.
Austrālijas GP ātrākie apļi
Vieta |
Pilots |
Mašīna |
Laiks |
Atst. |
Aplis |
| 1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1’29.187 | 56 | |
| 2 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1’29.417 | 0.230 | 57 |
| 3 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1’29.438 | 0.251 | 57 |
| 4 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1’29.538 | 0.351 | 57 |
| 5 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1’30.254 | 1.067 | 53 |
| 6 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Ferrari | 1’30.274 | 1.087 | 52 |
| 7 | Fernando Alonso | Ferrari | 1’30.277 | 1.090 | 52 |
| 8 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari | 1’30.592 | 1.405 | 53 |
| 9 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1’30.605 | 1.418 | 57 |
| 10 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 1’30.620 | 1.433 | 55 |
| 11 | Kimi Raikkonen | Lotus-Renault | 1’30.759 | 1.572 | 50 |
| 12 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 1’30.843 | 1.656 | 46 |
| 13 | Bruno Senna | Williams-Renault | 1’30.855 | 1.668 | 49 |
| 14 | Nico Rosberg | Mercedes | 1’30.931 | 1.744 | 53 |
| 15 | Felipe Massa | Ferrari | 1’31.940 | 2.753 | 46 |
| 16 | Vitaly Petrov | Caterham-Renault | 1’33.214 | 4.027 | 27 |
| 17 | Heikki Kovalainen | Caterham-Renault | 1’33.693 | 4.506 | 26 |
| 18 | Michael Schumacher | Mercedes | 1’34.021 | 4.834 | 4 |
| 19 | Timo Glock | Marussia-Cosworth | 1’34.253 | 5.066 | 43 |
| 20 | Charles Pic | Marussia-Cosworth | 1’35.011 | 5.824 | 45 |
| 21 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1’43.730 | 14.543 | 1 |
Daži secinājumi no Austrālijas GP telemetrijas datiem:
- Sacīkstes sākumā Batons bija stabili ātrāks par Hamiltonu un iekrāja pār komandas biedru izšķirošu pārsvaru. Hamiltons tikai 10.aplī pirmo reizi bija ātrāks par Batonu.
- Hamiltona un Fetela apļa laiki pirms un pēc pēdējiem boksu apmeklējumiem bija ļoti līdzīgi.
- 37.apļa telemetrijas analīze atklāj to, kā Fetels uz drošības mašīnas rēķina tika garām Hamiltonam: kamēr brits zaudēja laiku aiz drošības mašīnas, Fetels iespruka boksos brīdi pēc tam, kad trasē izbrauca drošības mašīna.
- Felipe Masa bija ne tikai ievērojami lēnāks par savu komandas biedru Fernando Alonso visos sacīkstes nogriežņos, bet arī savas riepas nodeldēja krietni ātrāk.
- 30.aplī Vēbers iesprūda aiz Rosberga un zaudēja daudz laika, jo tobrīd bija ~3s aplī ātrāks par viņu.
Avots: F1 Fanatic




