Ar pārsteidzošu Fernando Alonso un “Ferrari” uzvaru ir noslēgusies Malaizijas GP sacīkste slapjā trasē, tikmēr pārsteidzošā otrajā vietā finišēja Serhio Peress no “Sauber” komandas.

Jau pirmajā aplī slapjo trasi nespēja sadalīt Mihaels Šūmahers un Romēns Grožāns, atstājot līderpozīcijas “McLaren” un “Red Bull” pilotiem. Alonso izmantoja apjukumu un pacēlās uz piekto vietu pirmajā aplī, kurā līderpozīcijās noturējās Hamiltons.

Pēc pāris pirmajiem apliem lietus pastiprinājās un vairāki piloti izmantoja iespēju apaut ekstrēmam laikam domātās riepas. No līderiem pirmie to izdarīja Džensons Batons un Fernando Alonso. Tostarp no trases izlidoja Romēns Grožāns un līdz ar to pielika punktu lieliski sāktai sacīkstei.

Lietum turpinoties, otrajā sektorā trase tika pilnībā appludināta un ņemot vērā, ka formulas bija noregulētas sausai trasei ar zemu klīrensu, pilotiem radās milzīgas problēmas noturēties uz braucamās daļas. Tāpēc visai loģiski sekoja lēmums laist trasē drošības mašīnu, taču tā kā lietus nepārstāja, tika izkārts sarkanais karogs un sacīkste pārtraukta.

Pēc 45 minūšu pārtraukuma tika nolemts sacīksti atsākt aiz drošības mašīnas. Tobrīd situācija pirmajā desmitniekā bija sekojoša: Hamiltons, Batons, Peress, Vēbers, Alonso, Fetels, Verņs, Masa, Rosbergs un desmitnieku noslēdza Kartikejans no HRT komandas.

Pēc sacīkstes atsakšanas piloti sāka haotisku boksu apmeklējumu kampaņu, lai nomainītu slapjā laika riepas pret pārejas tipa riepām, jo trase pamazām žuva. Boksu apmeklējumu rezultātā vadībā izvirzījās Fernando Alonso, kamēr neveiksme piemeklēja Batonu – sadursmē ar Narainu Kartikejanu nolauza formulas priekšējo antispānu.

Žustošajā trasē labāk jutās piloti, kuru formulas labi taupīja pārejas tipa lietus riepas un tāpēc Serhio Peress varēja izcelties ar vairākiem ātrākajiem apļa laikiem, kamēr grūti laiki pienāca “Mercedes” pilotiem un par Luiss Hamiltons nespēja turēt līdz Alonso un Peresa tempam.

Trasei žustot vēl vairāk, Peress strauji tuvojās Alonso, kurš devās apaut sausā laika riepas un uzdāvināja vadību Peresam, kurš pēc sava boksu apmeklējuma tomēr palika aiz Alonso un turklāt vēl zaudēja vairākas sekundes. Tikmēr aiz līderiem Hamiltons un abi “Red Bull” piloti, uzliekot sausā laika riepas, sāka strauji kāpināt savu tempu.

Tikmēr par Kartikejana HRT priekšējā antispārna upuri kļuva Sebastiana Fetela aizmugurējā kreisā riepa brīdī, kad vācieti par apli apdzina indieti. Tas divkārtējo pasaules čempionu atmeta ārpus pirmā desmita.

Līdz finišam Peresam tā arī neizdevās noķert Alonso, kurš izcīnīja savu pirmo uzvaru kopš pērnā gada Silverstonas sacīkstes. Savukārt Serhio Peress izcīnīja savu pirmo goda pjedestālu un pirmo “Sauber” (nejaukt ar “BMW Sauber”) komandas pjedestālu kopš 2003.gada Indianapolisas, kur trešais bija HainssHaralds Frencens. Trešais finišēja Luiss Hamiltons.

Malaizijas GP sacīkstes rezultāti

V Pilots Komanda Atst. Punkti
01. F. Alonso Ferrari 25
02. S. Perez Sauber +2.2 18
03. L. Hamilton McLaren +14.5 15
04. M. Webber Red Bull +17.6 12
05. K. Raikkonen Lotus +29.4 10
06. B. Senna Williams +37.6 8
07. P. di Resta Force India +44.4 6
08. J. Vergne Toro Rosso +46.9 4
09. N. Hulkenberg Force India +47.8 2
10. M. Schumacher Mercedes +49.9 1
11. S. Vettel Red Bull +1:25.5
12. D. Ricciardo Toro Rosso +1:26.8
13. N. Rosberg Mercedes +1:28.5
14. J. Button McLaren +1:29.7
15. F. Massa Ferrari +1:37.3
16. V. Petrov Caterham +1 aplis
17. T. Glock Marussia +1 aplis
18. H. Kovalainen Caterham +1 aplis
19. P. Maldonado Williams +2 apļi
20. C. Pic Marussia +2 apļi
21. N. Karthikeyan HRT +2 apļi
22. P. de la Rosa HRT +2 apļi
23. K. Kobayashi Sauber +10 apļi
24. R. Grosjean Lotus +53 apļi

1 KOMENTĀRS

  1. Peress bija fantastisks! Tads prieks bij skatīties, kā šis kutināja Alonso. Nekas, nekļūdās, kas neko nedara. Gan jau nākamreiz sanāks un mentāli arī būs jau nobriedušāks uzvarēt. Super! Paldies par gonku S.P.!

  2. Būsim godīgi, veiksmīga komandas stratēģija un nekas vairāk! ātrākais viņš nebija un izskatās, ka nebūs arī nākamajos posmos. Šoreiz pieredze uzvarēja.

    Prieks par Kimi, kuram gan izskatās, ka ar lietotām riepām iet daudz labāk nekā ar tikko uzliktām. Komandas biedrs sāk izstrādāt stratēģiju – ātrs iekš Q un izstāšanās pirmajos apļos:D

  3. Te nu ir redzama atšķirība starp Alonso un Masu. Sveicieni Ferrari faniem.

    Dienas varonis neapšaubāmi – Perezs, izcils rezultāts Sauber komandai.

    Batons pats noraka savu sacīksti, muļķīga un neraksturīga viņam kļūda, Hamiltona formula izskatijās nespējīga lietum beidzoties.

    Mercedes izskatās uzbūvējuši formulu kvalifikācijai, sacīkstē galīgi nekādi.

    Raikonens ar labs, tas džeks izskatās ātrāk apradis ar F1 pēc atgriešanās, nekā Šūmis.

    Ko tie RedBull bija izdomājuši, liekot Vetelam nekavējoties apstāties pēdējā aplī? Īsti nesapratu, patiešām bija problēmas?

    • Nu ko lai pasaka: katram buus savs viedoklis, citam super, citam saruugtinosha, citam neiedomaajama, bet nu fakts taads ja, kaads pirms saciikstes buutu pateicis ka sodien Alonso buus liideris kopveerteejumaa, nu tad vinam pateiktu ka tie ir slima suna murgi!!!

      Zeel Peresu, vinam bija jaauzvar, jo taada iespeeja vinam var ilgi vairs nebuut!!!

      Alonso kaarteejo reizi dabuun aaraa vairaak no taas sarkanaas lamatas, nekaa taa ir speejiga.

      Nu gan MC, gan RB, gan Mersiem nebija tempa-pace formulaam taapeec arii taadi rezultaati, neko peec shiis saciikstes nevar spriest kura komanda cik speeciiga. Pats Raikonens teica, ka veelas lai naakamaa saciikste ir normaalos apstaaklos, jo pats neko nesaprot kura komanda ir cik speeciiga!

      Kaapeec Fetelam lika apstaaties???
      Taapeec ka komanda gribeeja izmantot iespeeju izstaaties, un it kaa mashiina bija sabojaata, un uz taa reekina uz kaut ko izbraukt cauri, nu taas ir komandas speeliites!!!

    • savā laikā Battonam “lika” nokūpināt Honda motoru pēdēja aplī, lai varētu mainīt jaunu motoru bez soda. Šis nodūmoja un apstājās 5m pirms finiša līnijas. Kur un kad tas bij, vairs neatceeros. Bet domāju Redbull domā līdzīgi.

      • Šoreiz bija līdzīgi, bet, lai varētu mainīt kārbu. Vismaz tā Lauda teicās. Rustījās to darīt tāpēc, ka var saņemt par to sodu.

  4. Jā, bija labs! Intriga gandrīz līdz beigām.
    Tiesneši gan, protams, atkal parādīja, ka 1.formula lietū vairs nebrauc, bet tas tā – esam jau pieraduši 😀
    Starp citu – tā kā jau aiz muguras divas sacīkstes, tad var piesardzīgi atļauties izdarīt vienu secinājumu: Fetels iespējams nemaz nav tik labs, kā viņu te pāris pēdējās sezonas cildina. Zēnam pēkšņi vairs nav absolūti ātrākais auto un, ko mēs redzam? Neko! Tikmēr Alonso, kā stāram pieklājas, ar abšaubāmu mašīnu ir sezonas līderis. Un pat (kaut kāds) Peress zibeņo krietni vairāk… 😀

  5. Īstenībā diezgan stulbas pirmās divas sacīkstes. Kur vairāk visu nosaka visādas apstākļu sakritības ne komandu un pilotu spēks un ātrums. Ja tāds būtu viss čempionāts, tad tas būtu kaut kāds farss nevis normāls f1 čempis. Es par to, lai sacīkstes notiktu normālos apstākļos.

    Un vēl piebilde, ka apdzīšanas ir gandrīz nulle.

    • Nu, tu lej! Ja tev ir ātrs vāģis, tad tas nenozīmē ka tev ir liela kule. Pratīsi to pielietot, lūk, tad būsi vecis ar pautiem. Citādi, ej un lielies ar savu lielo māku. Pēc sarkanā karoga gonka bija interesanta un notikumiem bagāta, līdz tam – garlaicība. Perez drīzumā būs sarkanā tērpts un tas tikai priecē. Viva la Alonso… Super gonka!

    • Par apstākļu sakritībām tev piekrītu. Fetelam arī notika viss lai nebūtu punktos, gan komandas stratēģija, gan Kartikejans ar GP2 formulu bija pilnīgi pret viņu. Bet Peress malacis, viņa talantu saskatīju arī pāgajušogad.

  6. totaala neveiksmes diena Fetelam. lietus izbojaaja vinja lielaako trumpi- cietaakaas riepas startaa. taalaakais bija kjeedes reakcija.

    buss jau labi. labi ka Batons nedabuuja daudz punktus. Alonso jau nu tochna nebuus konkurents Sebinaatoram.

    gaidu kad Red Bull buus atpakalj uz uzvaroshaa celja.

  7. haha, apsveicu visus ar aizraujošu sacīksti! un Zauberus ar sasniegumu – pelnītu! un sarkanos ar uzvaru.

    vēl viena lieta, kas man patika – Senna apdzen Šūmaheru 🙂

    Vēberam nepaveicās – apspēlēja Sebu, lai pirmais tiktu boksos, bet izrādījās, ka tas nebija labākais brīdis to darīt.

    izskatās, ka HRT klātbūtne mulsina pilotus…

  8. sacīkste bija skatāma un interesanta, taču nepatīkami pārsteidza Mclaren nespēja konkurēt mainīgos apstākļos… un Batona stulbā kļūda… pēc SKY komentētāju domām viņš drīzāk gaidīja, ka Narains palaidīs garām viņu (tipa par apli) un viņš jau arī diezgan plaši gāja līkumā (izslīdēja nedaudz), taču tad grieza atpakaļ, lai aizsargātu savu pozīciju, ko Batons negaidīja.

    Perezs malacis, bet nedaudz noraustījās pats un komanda… bija tuvu tam, lai paveiktu ko līdzīgu Fettelam iekš Torro Rosso.

    sacīkstē bija vēl viena stulba kļūda – Fettela izpildījumā, un lieki te RedBull fani var vainot HRT vai Kartikejanu – indietis nebija vainīgs nevienā no abām sadursmēm.

  9. Ja piešķirtu balvu par sacīkstes labāko braucēju, to gandrīz bez šaubām vajadzētu pasniegt Peresam. Puika lieliski izmantoja apstākļus, lai ar ne to labāko mašīnu izspiestu ļoti daudz, un, kas zina, kā risinātos, ja ne tā viena mazā kļūdiņa…(labi, te gan tomēr neaizmirsīsim, ka vēl viena ekskursija zālītē meksikānim risinājas vēl pirms sacīkstes apturēšanas) Un otrs, kurš tieši tāpat izspieda ļoti daudz no esošās situācijas bija Alonso, turklāt šoreiz viss norisinājas perfekti gan no viņa, gan komandas puses – ne kļūdu ar boksu apmeklējumiem, ne kļūdu trasē. Žēl, ka uz augstākā pakāpiena nepietiek vietas diviem cilvēkiem.
    Maklāreni sagādāja zināmu vilšanos. Ja Hamiltons sākumā izskatījās cerīgi, tad pēc restarta kaut kur noziedēja un kļuva pilnīgi nemanāms, savukārt Batons…labi, kļūdas nepieļauj tas, kurš raksta komentārus.
    Daži saka, ka Fetelam esot atņemts trumpis cieto riepu izskatā. Bet vai tad nav tā, ka rokās tika ielikts vēl lielāks trumpis slapjas trases izskatā? Redz, pat Alonso, kuru augstie prāti kategorizē kā “haļavščiku” un “sūdīgu lietus braucēju”, kamēr vēl trase nesāka žūt, bija paspējis teju līdz desmit sekundēm atrauties un gāja stabili ātrāk par ‘slapjuma dieviem’. Domāju, ka Fetels un viņa Sarkanbuļļu blice neapmierinoši tika galā ar nedēļas nogales laikā formulistiem priekšā liktajiem pārbaudījumiem. Tam visam plusā vēl pilnīga iesācēja kļūda, kas beidzās ar pārplēstu riepu. Jā, piederu tiem, kas uzskata, ka incidentā ar HRT Fetels pats bija vainīgs (pirms viņa trīs citas formulas bez priblēmām apdzina Kartekjanu par apli. Ne jau nu viņš pēkšņi tā ņēma un izdomāja: šitos, ek, laidīšu, bet Fetelam izbojāšu sacīksti!). Šķiet, tik slikta apdzīšana par apli nebija redzēta kopš vecā, labā Montija laikiem…
    Prieks par Kimi – ar nepacietību gaidu, kad zēns kārtīgi ieskriesies un ceru, ka Lotusi spēs saglabāt labu formu. (Hmm, dikti simpatizēja doma, ko Kimi pateica intervijā pēc kvalifikācijas. Kad viņam jautāja par starta pozīciju sodu, soms atbildēja, ka nekā pozitīva un patīkama jau tur neesot, bet viņam savā karjerā šādi sodi gadījušies pietiekami bieži, lai tagad jau būtu pie kājas viens vairāk vai mazāk. Labi nav, taču nav arī pasaules gals.)
    Un otrs prieks ar Sennu. Protams, nav viņš nekāda zvaigzne, taču nav arī pilnīgs ambīlis, kā citi mēģina sacīt.
    Kas īsti notiek ar Mersedesiem? Par incidentu ar Grožānu Šūmaheru gluži vainot nevar, bet kur palika ātrums sacīkstes turpinājumā? Šādiem apstākļiem tā kā vajadzēja spēlēt izteikti viņa labā. Un Rosbergs šoreiz vispār nekāds. Diemžēl.
    Vēl viens riktīgs jautājums – kas notiek ar Massu? Nu, nekad gan neesmu bijis par zēnu īpaši augstās domās, tomēr pēdējā laika situācija pat man šķiet par traku. Ja šādā garā turpināsies…