Vienā no rādītājiem “Ferrari” komanda ir labākā šobrīd Formulā 1 – boksu apmeklējumu ātrums arī Malaizijā bija svarīgs faktors Alonso uzvarā.

Vēl pirms nedēļas Austrālijā “Ferrari” boksu apmeklējuma ātrumā bija absolūti nepārspējami – visi komandas boksu apmeklējumi bija ātrāki kā konkurentiem. Malaizijā situācija nebija tik uzskatāma, tomēr izšķirošos brīžos Alonso varēja pilnībā paļauties uz saviem mehāniķiem un tieši tas palīdzēja boksu apmeklējumā pēc sacīkstes atsākšanās (14.aplī) tik garām uzreiz abiem “McLaren” pilotiem. Attiecīgie boksu apmeklējumi Džensonam Batonam un Luisam Hamiltonam bija trīs un piecas sekundes lēnāki. Līdz ar to Alonso bez cīņas apdzina divus tobrīd pretendentus uz uzvaru.

Hamiltons savu laiku pirmajā boksu apmeklējumā zaudēja, jo aizmugurējais domkrats nenostrādāja ar pirmo mēģinājumu, bet pēc tam komandai nācās turēt Hamiltonu, jo boksu celiņā bija blīva satiksme un pastāvēja sadursmes iespēja. 41.apļa boksu apmeklējums Luisam bija nedaudz labāks un laiks tika zaudēts tikai brīdī, kamēr viens no mehāniķiem noplēsa izolenti no bremžu dzesēšanas gaisa savācējiem, kurus aizlīmēja spēcīgā lietus dēļ.

Visu trīs boksu apmeklējumu laikus summējot, Hamiltons zaudēja Alonso 8,5 sekundes, kas ir vairāk kā puse no brita deficīta līdz spānim finišā (+ 14,5s).

“Mēs zaudējām laiku pitstopā un līdz ar to es tiku izstumts no cīņas par augstāku vietu,” arī Hamiltons atzina boksu apmeklējumu nozīmi.

Slapjā trasē arī boksu apmeklējumi kļūst sarežģītāki – ne velti boksos mehāniķi ar ‘motorizētajiem fēniem’ žāvēja vietu, kur pilotam jābremzē un jāapstājas boksu apmeklējuma laikā, jo ja pilots kļūdās kaut par 50cm vai saminstinās, tas izjauc pitstopa ritmu un tiek zaudētas sekundes.

Arī paātrināšanās no boksiem ir svarīga un šeit komandas bieži mēģina atļauti traucēt saviem konkurentiem – bez īpašas nepieciešamības nostājas savu boksu priekšā vai noliek aprīkojumu, lai iepriekšējās komandas piloti, izbraucot no boksiem, nevarētu izvēlēties taisnāko ceļu. Šādā veidā Austrālijā izrīkojās “Red Bull”, kuriem kā čempioniem pienākas pēdējie (vai pirmie – pēc izvēles) boksi celiņā un līdz ar to bija iespēja patraucēt “McLaren” komnadai.

Atgriežoties pie Malaizijas pitstopiem, labākais rezultāts padevās “Williams” vienībai un Pastoram Maldonādo.

 V Pilots Komanda Pit stopa laiks Atst. Aplis
1 Pastor Maldonado Williams 21.621 14
2 Michael Schumacher Mercedes 22.163 0.542 39
3 Paul di Resta Force India 22.175 0.554 39
4 Fernando Alonso Ferrari 22.534 0.913 40
5 Daniel Ricciardo Toro Rosso 22.610 0.989 25
6 Paul di Resta Force India 22.856 1.235 14
7 Fernando Alonso Ferrari 22.864 1.243 14
8 Sebastian Vettel Red Bull 22.998 1.377 40
9 Nico Rosberg Mercedes 23.050 1.429 26
10 Felipe Massa Ferrari 23.130 1.509 27
11 Mark Webber Red Bull 23.195 1.574 39
12 Nico Rosberg Mercedes 23.231 1.610 39
13 Jean-Eric Vergne Toro Rosso 23.343 1.722 40
14 Nico Hulkenberg Force India 23.358 1.737 40
15 Pastor Maldonado Williams 23.409 1.788 39
16 Jenson Button McLaren 23.477 1.856 39
17 Jenson Button McLaren 23.509 1.888 24
18 Nico Hulkenberg Force India 23.549 1.928 15
19 Daniel Ricciardo Toro Rosso 23.648 2.027 37
20 Kamui Kobayashi Sauber 23.662 2.041 40
21 Heikki Kovalainen Caterham 23.782 2.161 38
22 Bruno Senna Williams 23.824 2.203 39
23 Nico Hulkenberg Force India 23.856 2.235 4
24 Pastor Maldonado Williams 23.974 2.353 15
25 Paul di Resta Force India 23.988 2.367 2
26 Felipe Massa Ferrari 24.034 2.413 3
27 Sebastian Vettel Red Bull 24.057 2.436 15
28 Michael Schumacher Mercedes 24.094 2.473 14
29 Jean-Eric Vergne Toro Rosso 24.216 2.595 15
30 Lewis Hamilton McLaren 24.271 2.650 5
31 Jenson Button McLaren 24.305 2.684 4
32 Felipe Massa Ferrari 24.420 2.799 14
33 Sergio Perez Sauber 24.520 2.899 15
34 Daniel Ricciardo Toro Rosso 24.539 2.918 14
35 Sergio Perez Sauber 24.543 2.922 41
36 Mark Webber Red Bull 24.569 2.948 5
37 Fernando Alonso Ferrari 24.653 3.032 4
38 Vitaly Petrov Caterham 24.718 3.097 4
39 Michael Schumacher Mercedes 24.831 3.210 5
40 Kimi Raikkonen Lotus 24.927 3.306 13
41 Bruno Senna Williams 24.980 3.359 13
42 Kimi Raikkonen Lotus 25.041 3.420 40
43 Timo Glock Marussia 25.096 3.475 3
44 Heikki Kovalainen Caterham 25.130 3.509 14
45 Nico Rosberg Mercedes 25.199 3.578 13
46 Timo Glock Marussia 25.390 3.769 39
47 Daniel Ricciardo Toro Rosso 25.470 3.849 4
48 Pastor Maldonado Williams 25.535 3.914 5
49 Nico Rosberg Mercedes 25.600 3.979 5
50 Sebastian Vettel Red Bull 25.658 4.037 5
51 Timo Glock Marussia 25.660 4.039 13
52 Sergio Perez Sauber 25.671 4.050 1
53 Sebastian Vettel Red Bull 25.884 4.263 47
54 Jenson Button McLaren 25.922 4.301 13
55 Kamui Kobayashi Sauber 26.255 4.634 13
56 Bruno Senna Williams 26.269 4.648 7
57 Mark Webber Red Bull 26.337 4.716 14
58 Lewis Hamilton McLaren 26.338 4.717 41
59 Felipe Massa Ferrari 26.934 5.313 38
60 Kimi Raikkonen Lotus 27.602 5.981 5
61 Narain Karthikeyan HRT 27.700 6.079 37
62 Lewis Hamilton McLaren 27.961 6.340 14
63 Kamui Kobayashi Sauber 28.122 6.501 5
64 Pedro de la Rosa HRT 28.483 6.862 39
65 Charles Pic Marussia 29.317 7.696 3
66 Vitaly Petrov Caterham 29.359 7.738 13
67 Vitaly Petrov Caterham 30.335 8.714 39
68 Bruno Senna Williams 31.006 9.385 1
69 Charles Pic Marussia 32.224 10.603 39
70 Heikki Kovalainen Caterham 32.670 11.049 4
71 Heikki Kovalainen Caterham 34.109 12.488 23
72 Jenson Button McLaren 36.517 14.896 15
73 Charles Pic Marussia 36.542 14.921 15
74 Narain Karthikeyan HRT 36.876 15.255 15
75 Pedro de la Rosa HRT 38.887 17.266 16

 

Riepu stratēģija

Riepu stratēģijai Malaizjā bija izšķiroša nozīme. Sacīkstes izskaņā, kad trase nožuva, līderis Alonso vienkārši sekoja savu konkurentu “Red Bull” un “McLaren” piemēram, izvēloties vidējā sastāva riepas, kamēr Peress mēģināja ar cietām riepām radīt iespēju pacīnīties par uzvaru. Arī “Mercedes” un Raikonens izvēlējās cietās un samaksāja ar ļoti ievērojamu nodiluma tempu, lai gan Kimi tika ar to galā un sacīkšu izskaņā bija pats ātrākais pilots trasē.

“McLaren” komandā atkal uzskatāmi izpaudās Džensona Batona stratēģiskais pārsvars pār Luisu Hamiltonu – abos pirmajos boksu apmeklējumos Batons devās pirmais un ieguva pārsvaru attiecībā pret saviem konkurentiem. Tikai sadursme ar Kartikejanu neļāva mums noskaidrot vai šī stratēģija dotu viņam uzvaru, taču analizējot situāciju izejot no informācijas, kas mums ir pēc sacīkstes, var teikt, ka Batonam Malaizijā bija jāuzvar. Sacīkstēs, kad trase ir slapja vai žūstoša, krietni lielāka nozīme ir pilota lēmumam par riepu maiņu un savas lieliskās spējas novērtēt un prognozēt situāciju ir atnesušas Batonam jau vairākas uzvaras arī iepriekš. Hamiltonam nav šādu dotību, lai arī viņš ir slapjas trases meistars no pilotēšanas viedokļa un nereti spēj pat ar neatbilstošām riepām slapjā trasē uzrādīt konkurētspējīgus apļa laikus, tādejādi kompensējot savu taktisko tuvredzību.

 Pilots Nogrieznis 1 Nogrieznis 2 Nogrieznis 3 Nogrieznis 4 Nogrieznis 5 Nogrieznis 6
Lewis Hamilton Pārejas (5) Lietus (9) Pārejas (27) Vidējās (15)
Jenson Button Pārejas (4) Lietus (9) Pārejas (2) Pārejas (9) Pārejas (15) Vidējās (17)
Michael Schumacher Pārejas (5) Lietus (9) Pārejas (25) Cietās (17)
Mark Webber Pārejas (5) Lietus (9) Pārejas (25) Vidējās (17)
Sebastian Vettel Pārejas (5) Lietus (10) Pārejas (25) Cietās (7) Vidējās (9)
Romain Grosjean Pārejas (3)
Nico Rosberg Pārejas (5) Lietus (8) Pārejas (13) Pārejas (13) Cietās (17)
Fernando Alonso Pārejas (4) Lietus (10) Pārejas (26) Vidējās (16)
Sergio Perez Pārejas (1) Lietus (14) Pārejas (26) Cietās (15)
Kimi Raikkonen Pārejas (5) Lietus (8) Pārejas (27) Cietās (16)
Pastor Maldonado Pārejas (5) Lietus (9) Lietus (1) Pārejas (24) Vidējās (15)
Felipe Massa Pārejas (3) Lietus (11) Pārejas (13) Pārejas (11) Vidējās (18)
Bruno Senna Pārejas (1) Lietus (6) Lietus (6) Pārejas (26) Vidējās (17)
Paul di Resta Pārejas (2) Lietus (12) Pārejas (25) Cietās (17)
Daniel Ricciardo Pārejas (4) Lietus (10) Pārejas (11) Pārejas (12) Vidējās (19)
Nico Hulkenberg Pārejas (4) Lietus (11) Pārejas (25) Cietās (16)
Kamui Kobayashi Pārejas (5) Lietus (8) Pārejas (27) Vidējās (6)
Jean-Eric Vergne Pārejas (10) Lietus (5) Pārejas (25) Vidējās (16)
Vitaly Petrov Pārejas (4) Lietus (9) Pārejas (26) Vidējās (16)
Timo Glock Pārejas (3) Lietus (10) Pārejas (26) Vidējās (16)
Charles Pic Pārejas (3) Lietus (12) Pārejas (24) Vidējās (15)
Pedro de la Rosa Lietus (16) Pārejas (23) Cietās (15)
Narain Karthikeyan Lietus (15) Pārejas (22) Cietās (17)
Heikki Kovalainen Pārejas (4) Lietus (10) Pārejas (9) Pārejas (15) Vidējās (17)

Info: F1 Fanatics, f1.com, Autosport

1 KOMENTĀRS

  1. pilnigi piekritu par Hamiltona tuvredzibu strategiju izvele. Hamiltons noteikti ir viens no labakajiem pilotiem tiesu lietu, tacu neatceros nevienu lietus saciksti kura vins butu trapijis kaut vienu riepu nomainu. Vins vienmer(!!) uz pitstopiem daudz laika zaude Batonam un saviem tuvakajiem konkurentiem.
    Lai ari Hamiltons ar savu brauksanas stilu ir mans favorits, tomer dazkart ta vien skiet, ka vins skrien ka vista bez galvas 😀