Vienā no rādītājiem “Ferrari” komanda ir labākā šobrīd Formulā 1 – boksu apmeklējumu ātrums arī Malaizijā bija svarīgs faktors Alonso uzvarā.
Vēl pirms nedēļas Austrālijā “Ferrari” boksu apmeklējuma ātrumā bija absolūti nepārspējami – visi komandas boksu apmeklējumi bija ātrāki kā konkurentiem. Malaizijā situācija nebija tik uzskatāma, tomēr izšķirošos brīžos Alonso varēja pilnībā paļauties uz saviem mehāniķiem un tieši tas palīdzēja boksu apmeklējumā pēc sacīkstes atsākšanās (14.aplī) tik garām uzreiz abiem “McLaren” pilotiem. Attiecīgie boksu apmeklējumi Džensonam Batonam un Luisam Hamiltonam bija trīs un piecas sekundes lēnāki. Līdz ar to Alonso bez cīņas apdzina divus tobrīd pretendentus uz uzvaru.
Hamiltons savu laiku pirmajā boksu apmeklējumā zaudēja, jo aizmugurējais domkrats nenostrādāja ar pirmo mēģinājumu, bet pēc tam komandai nācās turēt Hamiltonu, jo boksu celiņā bija blīva satiksme un pastāvēja sadursmes iespēja. 41.apļa boksu apmeklējums Luisam bija nedaudz labāks un laiks tika zaudēts tikai brīdī, kamēr viens no mehāniķiem noplēsa izolenti no bremžu dzesēšanas gaisa savācējiem, kurus aizlīmēja spēcīgā lietus dēļ.
Visu trīs boksu apmeklējumu laikus summējot, Hamiltons zaudēja Alonso 8,5 sekundes, kas ir vairāk kā puse no brita deficīta līdz spānim finišā (+ 14,5s).
“Mēs zaudējām laiku pitstopā un līdz ar to es tiku izstumts no cīņas par augstāku vietu,” arī Hamiltons atzina boksu apmeklējumu nozīmi.
Slapjā trasē arī boksu apmeklējumi kļūst sarežģītāki – ne velti boksos mehāniķi ar ‘motorizētajiem fēniem’ žāvēja vietu, kur pilotam jābremzē un jāapstājas boksu apmeklējuma laikā, jo ja pilots kļūdās kaut par 50cm vai saminstinās, tas izjauc pitstopa ritmu un tiek zaudētas sekundes.
Arī paātrināšanās no boksiem ir svarīga un šeit komandas bieži mēģina atļauti traucēt saviem konkurentiem – bez īpašas nepieciešamības nostājas savu boksu priekšā vai noliek aprīkojumu, lai iepriekšējās komandas piloti, izbraucot no boksiem, nevarētu izvēlēties taisnāko ceļu. Šādā veidā Austrālijā izrīkojās “Red Bull”, kuriem kā čempioniem pienākas pēdējie (vai pirmie – pēc izvēles) boksi celiņā un līdz ar to bija iespēja patraucēt “McLaren” komnadai.
Atgriežoties pie Malaizijas pitstopiem, labākais rezultāts padevās “Williams” vienībai un Pastoram Maldonādo.
V | Pilots | Komanda | Pit stopa laiks | Atst. | Aplis |
1 | Pastor Maldonado | Williams | 21.621 | 14 | |
2 | Michael Schumacher | Mercedes | 22.163 | 0.542 | 39 |
3 | Paul di Resta | Force India | 22.175 | 0.554 | 39 |
4 | Fernando Alonso | Ferrari | 22.534 | 0.913 | 40 |
5 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | 22.610 | 0.989 | 25 |
6 | Paul di Resta | Force India | 22.856 | 1.235 | 14 |
7 | Fernando Alonso | Ferrari | 22.864 | 1.243 | 14 |
8 | Sebastian Vettel | Red Bull | 22.998 | 1.377 | 40 |
9 | Nico Rosberg | Mercedes | 23.050 | 1.429 | 26 |
10 | Felipe Massa | Ferrari | 23.130 | 1.509 | 27 |
11 | Mark Webber | Red Bull | 23.195 | 1.574 | 39 |
12 | Nico Rosberg | Mercedes | 23.231 | 1.610 | 39 |
13 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso | 23.343 | 1.722 | 40 |
14 | Nico Hulkenberg | Force India | 23.358 | 1.737 | 40 |
15 | Pastor Maldonado | Williams | 23.409 | 1.788 | 39 |
16 | Jenson Button | McLaren | 23.477 | 1.856 | 39 |
17 | Jenson Button | McLaren | 23.509 | 1.888 | 24 |
18 | Nico Hulkenberg | Force India | 23.549 | 1.928 | 15 |
19 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | 23.648 | 2.027 | 37 |
20 | Kamui Kobayashi | Sauber | 23.662 | 2.041 | 40 |
21 | Heikki Kovalainen | Caterham | 23.782 | 2.161 | 38 |
22 | Bruno Senna | Williams | 23.824 | 2.203 | 39 |
23 | Nico Hulkenberg | Force India | 23.856 | 2.235 | 4 |
24 | Pastor Maldonado | Williams | 23.974 | 2.353 | 15 |
25 | Paul di Resta | Force India | 23.988 | 2.367 | 2 |
26 | Felipe Massa | Ferrari | 24.034 | 2.413 | 3 |
27 | Sebastian Vettel | Red Bull | 24.057 | 2.436 | 15 |
28 | Michael Schumacher | Mercedes | 24.094 | 2.473 | 14 |
29 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso | 24.216 | 2.595 | 15 |
30 | Lewis Hamilton | McLaren | 24.271 | 2.650 | 5 |
31 | Jenson Button | McLaren | 24.305 | 2.684 | 4 |
32 | Felipe Massa | Ferrari | 24.420 | 2.799 | 14 |
33 | Sergio Perez | Sauber | 24.520 | 2.899 | 15 |
34 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | 24.539 | 2.918 | 14 |
35 | Sergio Perez | Sauber | 24.543 | 2.922 | 41 |
36 | Mark Webber | Red Bull | 24.569 | 2.948 | 5 |
37 | Fernando Alonso | Ferrari | 24.653 | 3.032 | 4 |
38 | Vitaly Petrov | Caterham | 24.718 | 3.097 | 4 |
39 | Michael Schumacher | Mercedes | 24.831 | 3.210 | 5 |
40 | Kimi Raikkonen | Lotus | 24.927 | 3.306 | 13 |
41 | Bruno Senna | Williams | 24.980 | 3.359 | 13 |
42 | Kimi Raikkonen | Lotus | 25.041 | 3.420 | 40 |
43 | Timo Glock | Marussia | 25.096 | 3.475 | 3 |
44 | Heikki Kovalainen | Caterham | 25.130 | 3.509 | 14 |
45 | Nico Rosberg | Mercedes | 25.199 | 3.578 | 13 |
46 | Timo Glock | Marussia | 25.390 | 3.769 | 39 |
47 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | 25.470 | 3.849 | 4 |
48 | Pastor Maldonado | Williams | 25.535 | 3.914 | 5 |
49 | Nico Rosberg | Mercedes | 25.600 | 3.979 | 5 |
50 | Sebastian Vettel | Red Bull | 25.658 | 4.037 | 5 |
51 | Timo Glock | Marussia | 25.660 | 4.039 | 13 |
52 | Sergio Perez | Sauber | 25.671 | 4.050 | 1 |
53 | Sebastian Vettel | Red Bull | 25.884 | 4.263 | 47 |
54 | Jenson Button | McLaren | 25.922 | 4.301 | 13 |
55 | Kamui Kobayashi | Sauber | 26.255 | 4.634 | 13 |
56 | Bruno Senna | Williams | 26.269 | 4.648 | 7 |
57 | Mark Webber | Red Bull | 26.337 | 4.716 | 14 |
58 | Lewis Hamilton | McLaren | 26.338 | 4.717 | 41 |
59 | Felipe Massa | Ferrari | 26.934 | 5.313 | 38 |
60 | Kimi Raikkonen | Lotus | 27.602 | 5.981 | 5 |
61 | Narain Karthikeyan | HRT | 27.700 | 6.079 | 37 |
62 | Lewis Hamilton | McLaren | 27.961 | 6.340 | 14 |
63 | Kamui Kobayashi | Sauber | 28.122 | 6.501 | 5 |
64 | Pedro de la Rosa | HRT | 28.483 | 6.862 | 39 |
65 | Charles Pic | Marussia | 29.317 | 7.696 | 3 |
66 | Vitaly Petrov | Caterham | 29.359 | 7.738 | 13 |
67 | Vitaly Petrov | Caterham | 30.335 | 8.714 | 39 |
68 | Bruno Senna | Williams | 31.006 | 9.385 | 1 |
69 | Charles Pic | Marussia | 32.224 | 10.603 | 39 |
70 | Heikki Kovalainen | Caterham | 32.670 | 11.049 | 4 |
71 | Heikki Kovalainen | Caterham | 34.109 | 12.488 | 23 |
72 | Jenson Button | McLaren | 36.517 | 14.896 | 15 |
73 | Charles Pic | Marussia | 36.542 | 14.921 | 15 |
74 | Narain Karthikeyan | HRT | 36.876 | 15.255 | 15 |
75 | Pedro de la Rosa | HRT | 38.887 | 17.266 | 16 |
Riepu stratēģija
Riepu stratēģijai Malaizjā bija izšķiroša nozīme. Sacīkstes izskaņā, kad trase nožuva, līderis Alonso vienkārši sekoja savu konkurentu “Red Bull” un “McLaren” piemēram, izvēloties vidējā sastāva riepas, kamēr Peress mēģināja ar cietām riepām radīt iespēju pacīnīties par uzvaru. Arī “Mercedes” un Raikonens izvēlējās cietās un samaksāja ar ļoti ievērojamu nodiluma tempu, lai gan Kimi tika ar to galā un sacīkšu izskaņā bija pats ātrākais pilots trasē.
“McLaren” komandā atkal uzskatāmi izpaudās Džensona Batona stratēģiskais pārsvars pār Luisu Hamiltonu – abos pirmajos boksu apmeklējumos Batons devās pirmais un ieguva pārsvaru attiecībā pret saviem konkurentiem. Tikai sadursme ar Kartikejanu neļāva mums noskaidrot vai šī stratēģija dotu viņam uzvaru, taču analizējot situāciju izejot no informācijas, kas mums ir pēc sacīkstes, var teikt, ka Batonam Malaizijā bija jāuzvar. Sacīkstēs, kad trase ir slapja vai žūstoša, krietni lielāka nozīme ir pilota lēmumam par riepu maiņu un savas lieliskās spējas novērtēt un prognozēt situāciju ir atnesušas Batonam jau vairākas uzvaras arī iepriekš. Hamiltonam nav šādu dotību, lai arī viņš ir slapjas trases meistars no pilotēšanas viedokļa un nereti spēj pat ar neatbilstošām riepām slapjā trasē uzrādīt konkurētspējīgus apļa laikus, tādejādi kompensējot savu taktisko tuvredzību.
Pilots | Nogrieznis 1 | Nogrieznis 2 | Nogrieznis 3 | Nogrieznis 4 | Nogrieznis 5 | Nogrieznis 6 |
Lewis Hamilton | Pārejas (5) | Lietus (9) | Pārejas (27) | Vidējās (15) | ||
Jenson Button | Pārejas (4) | Lietus (9) | Pārejas (2) | Pārejas (9) | Pārejas (15) | Vidējās (17) |
Michael Schumacher | Pārejas (5) | Lietus (9) | Pārejas (25) | Cietās (17) | ||
Mark Webber | Pārejas (5) | Lietus (9) | Pārejas (25) | Vidējās (17) | ||
Sebastian Vettel | Pārejas (5) | Lietus (10) | Pārejas (25) | Cietās (7) | Vidējās (9) | |
Romain Grosjean | Pārejas (3) | |||||
Nico Rosberg | Pārejas (5) | Lietus (8) | Pārejas (13) | Pārejas (13) | Cietās (17) | |
Fernando Alonso | Pārejas (4) | Lietus (10) | Pārejas (26) | Vidējās (16) | ||
Sergio Perez | Pārejas (1) | Lietus (14) | Pārejas (26) | Cietās (15) | ||
Kimi Raikkonen | Pārejas (5) | Lietus (8) | Pārejas (27) | Cietās (16) | ||
Pastor Maldonado | Pārejas (5) | Lietus (9) | Lietus (1) | Pārejas (24) | Vidējās (15) | |
Felipe Massa | Pārejas (3) | Lietus (11) | Pārejas (13) | Pārejas (11) | Vidējās (18) | |
Bruno Senna | Pārejas (1) | Lietus (6) | Lietus (6) | Pārejas (26) | Vidējās (17) | |
Paul di Resta | Pārejas (2) | Lietus (12) | Pārejas (25) | Cietās (17) | ||
Daniel Ricciardo | Pārejas (4) | Lietus (10) | Pārejas (11) | Pārejas (12) | Vidējās (19) | |
Nico Hulkenberg | Pārejas (4) | Lietus (11) | Pārejas (25) | Cietās (16) | ||
Kamui Kobayashi | Pārejas (5) | Lietus (8) | Pārejas (27) | Vidējās (6) | ||
Jean-Eric Vergne | Pārejas (10) | Lietus (5) | Pārejas (25) | Vidējās (16) | ||
Vitaly Petrov | Pārejas (4) | Lietus (9) | Pārejas (26) | Vidējās (16) | ||
Timo Glock | Pārejas (3) | Lietus (10) | Pārejas (26) | Vidējās (16) | ||
Charles Pic | Pārejas (3) | Lietus (12) | Pārejas (24) | Vidējās (15) | ||
Pedro de la Rosa | Lietus (16) | Pārejas (23) | Cietās (15) | |||
Narain Karthikeyan | Lietus (15) | Pārejas (22) | Cietās (17) | |||
Heikki Kovalainen | Pārejas (4) | Lietus (10) | Pārejas (9) | Pārejas (15) | Vidējās (17) |
Info: F1 Fanatics, f1.com, Autosport
ā.. tas Maldonado ātrākais pitstops nav no tās reizes, kad viņš netrāpīja savos boksos? un attiecīgi ietaupīja neplānoti daudz laika…
pilnigi piekritu par Hamiltona tuvredzibu strategiju izvele. Hamiltons noteikti ir viens no labakajiem pilotiem tiesu lietu, tacu neatceros nevienu lietus saciksti kura vins butu trapijis kaut vienu riepu nomainu. Vins vienmer(!!) uz pitstopiem daudz laika zaude Batonam un saviem tuvakajiem konkurentiem.
Lai ari Hamiltons ar savu brauksanas stilu ir mans favorits, tomer dazkart ta vien skiet, ka vins skrien ka vista bez galvas 😀