Pretendenti uz Felipes Masas vietu “Ferrari” komandā stājas rindā.

“F1LV

Iespējams tā ir skriešana vezumam pa priekšu, tomēr neviens nevar aizliegt mums pafantazēt – kurš no pilotiem būtu labākajās pozīcijās, ja “Ferrari” komanda nolemtu nomainīt Felipie Masu, kuram jau ūdens smeļas mutē.

Kā raksta žurnāls “Autosport”, pēdējais pilots kuru “Ferrari” komanda atlaida sezonas vidū bija Ivans Kapelli, kurš 1992.gadā pameta Maranello vienību divus posmus pirms sezonas beigām. Līdz tam brīdim Kapelli bija izcīnījis tikai 2 punktus, kamēr komandas biedra Žana Alezī kontā bija 13. Tie bija citi laiki, tomēr šobrīd Alonso ir vēl krietni smacējošāks pārsvars pār Masu: kamēr spānis ir čemepionāta līderis, brazīlietis nav guvis ne punktu un kopvērtējumā ir aiz abiem “Marussia” pilotiem kas spējuši finišēt augstāk.

Tomēr maz ticams, ka Masa tiks nomainīts tuvāko divu posmu laikā – komanda pati nav tikusi galā ar savām problēmām un pirms Ķīnas sacīkstes Maranello tiek strādāts trīs maiņās. Arī Masa ir atcēlis savas brīvdienas Brazīlijā un šīs divas nedēļas pavadīs Maranello un tikai uz nedēļas nogali dosies uz savu dzīvokli Monako pirms atkal jau jāpošas ceļā uz Ķīnu.

Un tomēr, kurš tad šobrīd ir labākajās pozīcijās, lai aizstātu Felipi Masu (secībai ir nozīme):

Serhio Peress

Serhio Peress

Pēs visa spriežot, pastāv protokols, pēc kura “Ferrari” ir tiesības pieprasīt meksikāņa pievienošanos komandai, jo Peress ir itāļu vienības pilotu akadēmijas absolvents. Jau pirms šīs sezonas tieši Peress tika uzskatīts par reālāko kandidātu uz Masas nomaiņu pirms 2013.gada, tomēr šobrīd situācija ir mainījusies. No otras puses gan nav garantijas, ka tas būs pats labākais risinājums pašam Peresam – tikt iemestam sezonas vidū nepazīstamā formulā un riskēt ar izgāšanos. Kamēr pirms 2013.gada viņš saņemtu laiku sagatavoties testos.

 

 

Adrians Zutils

Adrians Zutils

Zutils šobrīd ir viens no augstākā līmeņa (pieredze + spējas) pilotiem, kas palicis aiz borta un viņa atgriešanās jebkuras komandas sastāvā būtu tikai loģisks risinājums. Zutils nupat ir noslēdzis pamieru ar Ēriku Luksu un atsaucis savu apelācijas procesu pret iepriekš noteikto tiesas sodu. Tātad tās nedienas ir aiz muguras un viņš var pilnībā koncentrēties uz F1. Zutils nenoliedzami būtu labs ieročnesējs Alonso.

 

 

Jarno Trulli

Jarno Trulli

Itālieties iekš “Ferrari”! Prese un tifozi Itālijā būtu ekstāzē. Tas turklāt radītu labu fonu “Ferrari” prezidenta Lukas di Montidzemolo politiskajām ambīcijām. Ar milzīgu pieredzi Trulli pareizajā formulā vēl varētu nodemonstrēt savu ātrumu, lai gan 2011.gads parādīja, ka labākie gadi ir aiz muguras.

 

 

 

Haime Algersuari

Haime Algersuari

Joprojām jauns un vēl pietiekami perspektīvs. Pērn sniegums sezonas otrajā daļā “Toro Rosso” sastāvā parādīja, ka spēj stabili būt punktos pat ar viduvēju formulu. Protams, fakts, ka Algersuari izbrāķēja “Red Bull” neļauj uz spāni skatīties kā uz ilgtermiņa risinājumu, tomēr kā aizstājejs “Ferrari” sastāvā viņš nebūtu peļams kandidāts. Arī nupat noslēgtais līgums ar “Pirelli” šķēršļus noteikti neradītu, turklāt šī vienošanās tikai cels Algersuari vērtību pirms nākamās sezonas.

 

 

Žils Bjanki

Žils Bjanki

Gluži kā Masa Bjanki ir Nikolā Toda uzraudzībā un gluži kā Peress viņš ir “Ferrari” pilotu akadēmijas biedrs. Pat neskatoties uz salīdzinošo izgāšanos GP2, francūzis jorpojām tiek vērtēts kā nākotnes zvaigzne. Tomēr viņam trūkst pieredzes un tas nav gluži kas “Ferrari” šobrīd ir vajadzīgs. Priekš Bjanki šī pāreja tik pat labi varētu kļūt par karjeras izlaušanos, kā par karjeras galu gadījumā, ja neseko labāki rezultāti par Masu. Labāk viņam koncentrēties uz “Force India” trešā pilota pienākumiem.

 

 

Foto: Renault
Roberts Kubica

Roberts Kubica

Vispirms jau nav skaidrs, cik tālu Robers šobrīd ir no atgriešanās kokpitā vispār. Savā labākā kondicījā un pirms avārijas versijā, Kubica varētu būt gluži vai ideālākais risinājums “Ferrari” komandai. Tomēr pagaidām ir pārāk daudz nezināmo, lai poli varētu vispār vērtēt kā nopietnu pretendentu uz vietu jebkurā F1 komandā.

1 KOMENTĀRS

  1. Diemžēl FM šosezon atkal liek vilties. Cerēju, ka būs atgriezies iepriekšējā formā, bet tikai uz leju iet. Izskatās, ka tas viss sākās ar Pirelli ienākšanu. Acīmredoz FM galīgi nesaprotas ar šādām riepām.
    Domāju, ka FM netiks šosezon nomainīts. Pats Montezemolo ir teicis, lai komanda neizdara uz FM papildu spiedienu.

  2. jautājums ko Ferrari grib no 2. pilota – ieročnesēju vai konkurentu FA apm kā McLaren vai RedBull kur viens pressē otru. ja Massa vēl paliek, tad man šķiet viņam labāk mēģināt izspiest maksimālo no esošās mašīnas nevis kā slīkonim ķerties pie jebkura(visiem) salmiem kā pašlaik kad viņš(i) maina riepas, taktikas, detaļas, šasijas un vēl sazin ko

  3. Pirmkārt, nožēlojamais Masa IR pelnījis, ka viņu no Ferrari izsper ar zābaka nospiedumu uz pakaļas! Es tiešām neatceros nevienu, kurš šajā leģendārajā komandā kā pamatpilots būtu ienācis tik nesaprotamā kārtā – šis lūzeris F1 bija aizvadījis 3 (!) pilnas sezonas, kuru laikā izcīnijis nieka 27 punktus un nevienu pjedestālu. Enco Ferāri zārkā noteikti 10 reizes apgriezās otrādi, bet… saprotamu iemeslu dēļ jau neko nevarēja izdarīt… 😀
    Otrkārt, uzskaitītais Masas potencialo aizvietotaju saraksts izskatās ne mazāk dīvaini. Pirms 30 gadiem līdzīgās situācijās Ferrari uzradās tādi grandi, kā Mario Andreti, Žils Vilenēvs, Karloss Roitemans… Tagad vieni debitanti, bez darba palikuši neveiksminieki vai traumu nomocīti piloti.
    Diemžēl jāsecina, ka no Ferrari leģendarā un mītiska stausa palikusi pāri tikai trula naudas skaitītaju blice. Kапитализм…

    • Cik viegli gan aizmirstās, tas ka šis ‘lūzeris, bija bez 5 minūtēm čempions. Starp citu visticamķa , ka viņš tāds arī būtu , ja kāds pilots dēļ viena ‘superpilota’ ambīcijām Singapūrā nebūtu pasūtīts iecirst sienā, kas tālāk izraisīja ķēdes reakciju un komandas kļūdu ar degvielas šlūtenēm 🙂 Tālāk jau grūti pateikta vai izšķirošā loma bija atsperei vai arī ‘Fernsndo is faster than You’, bet nu pašlaik viņa tiešām ir problēmas.

      • Domāju, ka nevajadzētu tomēr aizmirst visas tās reizes, kad Massa pats tādā vai savādākā veidā savārīja sev sūdus. Austrālija, Malaizija, Turcija (uzvarēt gan uzvarēja, bet neizskatījās, ka īpaši pūlētos Hamiltonu noturēt aiz sevis, lai viņs rezultātā finišētu nevis otrais, bet trešais), Lielbritānija, Vācija (atkal palaida Hamiltonu garām bez mazākās pretošanās situācijā, kad vajadzēja par katru cenu noturēt aizmugurē), Japāna (ko viņš tur sēņoja apkārt?), jā, un tā pati Singapūra (uzskatu, ka degvielas trubas incidents ir lielā mērā uz paša “bez 5 minūtēm čempiona” sirdsapziņas – kādēļ Raikonens, kad pāris sacīkstes iepriekš sāka braukt ar nenoāķētu šļūteni, prata momentā apstāties un zaudēja ļoti maz? Kādēļ nevienam citam pilotam un nevienai citai komandai nēsākās ķēdes reakcija?).
        Protams, ja uz šo piever acis, tad viegli vainot vienu “superpilotu”, kurš daudziem, rādās, uzkāpis uz varžacīm (un turklāt oficiāli atzīts, ka otru pilotu iecirst sienā pasūtīja vecā, labā čoma Flavio ambīcijas).

      • Nav jau īpašas nozīmes apspriest , kas būtu ja būtu. Ja kādam ļoti gribās ticēt ka Singapūras sienā ieciršanas gadījumā izpildītājam par to nebija nekādas nojausmas, tad lūdzu, bet nu es par to gan ntikai pasmaidu P). BTW tajā pašā 2008 gadā Massa brauca pārī ar Raikonenu. Tas pats 2009 gadā lidz atsperei Massa arī bija priekšā Raikonenam. 2010 gadā līdz ‘Fernando is faster than You’ nemaz tik būtiska tā škirba nebija, bet pēc tam gan rezultātus kā ar cirvi nocirta. Tā ka domāju, ka patreizējos rezultātos psiholoģiskajai salaušanai nebūt nav tā mazākā nozīme.

      • Nav runa par to, kam kādam gribas ticēt vai negribas. Ir oficiāls atzinums un punkts. Pie tā arī paliekam. (Starp citu, ir visādi oficiālie atzinumi, kam es nepiekrītu un uzskatu, ka bija zināms vai tika pielietots, vai notika nelikumības, taču par tiem es klusēju, jo neredzu jēgu ielaisties bezjēdzīgā vārdu apmaiņā.)
        Jā, 2008. gadā Massa kopumā nostartēja labāk par Raikonenu. Pat par spīti krietnam skaitam neveiksmīgu momentu paša vainas dēļ. Un par spīti 2007. gada sezonas noslēgumam, kur neuzkrītošā veidā tika izkārtota konkrēta pilota finišēšana priekšā citam konkrētam pilotam kādā konkrētā posmā. (Ak, jā nekad nav ienācis prātā, ka 2009. gadā Felipe izrādījas priekšā tālab, ka 2008. gada Ķīnā Kimi izdzirdēja neuzkrītošu ziņu stilā “Felipe is faster than you”, kas viņu psiholoģiski salauza?)
        Lai vai kā, man domāt, ka Massas rezulātu kritums dīvainā kārtā saskan ar Pirelli riepu parādīšanos un Ferrari konkurētspējas zudumu, nevis ar labi zināmo Vācijas sacīksti, pēc kuras līdz sezonas beigām turpinājas apmēram tāda pati situācija, kāda bija līdz tam….ak jā, vēl jau arī tas, ka Alonso (atšķirībā no Kimi) tik viegli vis neatslābinās.

      • Vilkt paralēles 2007 gada pēdējai sacīkstei ar to, kas notika 2010 gada vācijā ir visai muļķīgi. 🙂 Nešaubos, ka 2007 gadā tas bija pilnīgi labprātīgs pilota lēmums komandas interesēs. bet 2010 gadā jau nu gan no tā nebija ne smakas 🙂 Tikpat muļķigi ir vainot pilotu gadījumā ar degvielas šļūteni. 🙂 Komanda braukt nāk no lolipopmena un tikai un vienīgi viņš ir atbildīgs par to kas notiek, ja viņš šo komandu ir devis par ātru. Starp citu mans komentārs nebūt nebija par tēmu – cik labs vai slikts ir kāds superpilots 🙂 Drīzāk jau par tēmu, kā tāds lūzeris kā Massa varēja kļūt par Ferrari pilotu. Viens otrs, manuprāt, pārlieku aizraujas ar spriedelējumiem par šo tēmu 🙂 Vari , protams, man mepiekrist bet sportā rezultāti ir ļoti tieši atkarīgi no psiholoģijas, ja psiholoģiski neesi gatvas uzvarēt, tad tas arī nenotiks. Ja tas tā nebūtu, tad vienmēr uzvarētu tehniski stiprākais vai tas būtu futbols, teniss vai F1. Un tāpēc man ir pilnas tiesības domāt , ka atškirībām Ferrari pilotu rezultātos ir pirmkārt psihokioģiska rakstura izcelsme, nevis tik milzīga atšķirība klasē, kā vienam otram gribas domāt 🙂

  4. sutils vs peress vs kubica. taa ir mana versija.. pa kubicu mees patiesas zinjas gan nezinam kaa vinsh juutaas.jo presei taksh patiesiiba tik aatri netiks sniegta.ka sak viss slepenibaa.ko zin ferrari moshka taisa suprise,un tikai muld ka atbalstiis felipi.. tas ir tikai lai zhurnalisti dziivojaas pa citu krastu kameer ferrari gatavo kautko jaunu..

  5. Vēl pie šī saraksta var pieskaitīt Batonu, kurš iekš McLaren izskatās tā īsti nav piepildījis savus sapņus. Bet par jaunajiem pilotiem no GP2 šķiet ir tāda situācija, ka Ferrari īsti neņem tos pavisam bez pieredzes?

    p.s. laikam bija taisnība žurnālistiem par Šūmja formulu, jo Melburnā tiešām ir uzfotografēts deguna apakšgals.

    • kā tieši, tavuprāt, Batons nav piepildījis savus mērķus / sapņus iekš Mclaren? visi zināja, ka Hamiltons ir pārliecinošs Nr.1, kad Džensons pievienojās komandai… taču viņš spēja pierādīt, ka nebūs nekāds ieroču nesējs… vēl jo vairāk – pamazām ir vismaz izlīdzinājis statusu komandā, un nerodas iespaids, ka Mclaren viņu kā apdalītu…

      otrkārt, kāpēc lai mainītu šī brīža spēcīgāko formulu, kas reāli ļauj cīnīties par titulu, Mclaren perfekcionismu un mentalitāti (briti tā pat kā JB) pret Ferrari sarkano miskasti ar haotisku menedžementu un gadu no gada regresējošu sniegumu?

      šķiet Ferrari fani vēl nav spējuši apjaust kas notiek šajā vienībā pēdējo gadu laikā…

      ja par Massu – arī man nav skaidrs kāpēc ar viņu tik ilgi auklējas… no otras puses es nenovēlētu Peresam mainīt komandu sezonas vidū… tas pats Fisikella, kurš pirms pārejas uz Ferrari izcīnīja 2.vietu ar Force India nīkuļoja visu atlikušo sezonu pie sarkanajiem… tad labāk sākot ar nākamo sezonu.

    • un tieši kādā mērā Batons, braucot pie sarkanajiem, būtu vairāk piepildījis savus sapņus? maki šajos gados ir bijuši ātrāki par Farrari. vienīgās galvassāpes viņam droši vien sagādā spēcigais komandasbiedrs, bet, braucot blakus Alonso, šīs konkrētās sāpes droši vien tikai pastiprinātos 🙂

  6. gan Peresam gan Kubicam būtu loģiski pievienoties sarkanajiem pēc sezonas. vai līdz tam jēga likt kādu aizstājēju – Zutils un Trulli droši vien būtu spējīgi rādīt labāku rezultātu, pārējie arī, bet droši vien ne uzreiz; ja nu mainīt, tad līdz sezonas vidus testiem, lai var kaut cik nebūt pierast pie mašīnas.

    jautājums arī – cik labāku. “normālās” sacīkstēs Alonso pērsies pa 5. – 8. vietu. ja aizstājējs būs salīdzinoši nedaudz lēnāks, tie vienalga būs 1 – 2 punkti max, līdz ar ko, vai tas ir čakara vērts (un ja nu vēl Massa tiešām saņemas)?