Vācu pilots Niko Rosbergs šodien triumfēja F1 pasaules čempionāta trešajā posmā Ķīnā, izcīnot pirmo uzvaru karjerā kā sev, tā arī “Mercedes” atjaunotajai komandai. Uz pjedestāla kāpa arī “McLaren” vienības braucēji Džensons Batons un Luiss Hamiltons.

Sacensību iznākumu lielākajā mērā ietekmēja riepu stratēģijas un Rosbergs faktiski bija vienīgais pilots, kurš par savu pozīciju varēja būt samērā drošs no starta līdz finišam. Piloti Šanhajā izmantoja krasi atšķirīgas stratēģijas – vieni boksos brauca divreiz, bet citi riepas mainīja trīs reizes, turklāt bija vērojamas lielas atšķirības apļu skaitā, ko sportisti pavadīja trasē starp pitstopiem.

“F1LV

Lai gan “Mercedes” komandai pirmajos divos posmos ar riepu nodilumu bija problēmas, šoreiz Rosberga riepas kalpoja perfekti un tas arī bija noteicošais faktors cīņa par uzvaru. Pēc starta Rosbergs ātri izveidoja vairāku sekunžu pārsvaru pār komandas biedru Mihaelu Šūmaheru, kurš cīņu par pjedestālu beidza drīz pēc pirmā pitstopa – nekorekti pieskrūvēta priekšējā labā riepa lika izstāties.

Džensons Batons bija Rosberga lielākais konkurents. Pēc starta pakāpies uz trešo vietu, brits izmantoja trīs pitstopu stratēģiju, taču pēdējos apļos notvert līderi nebija viņa spēkos, bez tam noslēdzošajā reizē mainot riepas mehāniķi viņu aizkavēja mazliet ilgāk kā plānots.

Vēl neilgi pirms finiša otrajā vietā atradās “Lotus” zvaigzne Kimi Raikonens, taču ar divām riepu maiņām bija par maz, lai vienmērīgā ātrumā izturētu līdz finišam un nācās atkrist ārpus pirmā desmitnieka. Fetels izmantoja līdzīgu stratēģiju un bija pirmais, kurš apdzina Raikonenu, taču pie otrās vietas tikt neizdevās – arī viņam sāka zust ātrums, piecus apļus pirms beigām garām tika Batons, bet divus apļus pirms finiša arī Luiss Hamiltons un paša komandas biedrs Marks Vēbers. Fetelam piektā vieta.

Raikonena komandas biedram Romēnam Grožānam divu pitstopu stratēģija nostrādāja labi un pēdējos apļos francūzis pakāpās uz sesto vietu, apsteidzot abus “Williams” braucējus Bruno Sennu un Pastoru Maldonado. Tikai devītajā vietā sacensības noslēdza līdzšinējais F1 čempionāta līderis Fernando Alonso ar “Ferrari”, bet “Sauber” komanda nespēja atkārtot Malaizijā sasniegto sensāciju, Kamui Kobajaši pēc slikta starta finišējot desmitajā vietā, bet Serhio Perezam, kurš vienubrīd pirms boksu apmeklēšanas gan pacēlās uz pirmo vietu, paliekot bez punktiem.

Interesanti, ka Rosbergs kļuvis par pirmo pilotu kopš 2009. gada Vācijas GP, kurš F1 posmā izcīnījis pirmo uzvaru karjerā. Toreiz pirmo reizi uzvaru ieguva Marks Vēbers, bet kopš tā laika bija uzvarējuši tikai tie, kas pirmās vietas ieguvuši ne pirmoreiz. Savukārt “Mercedes” komanda pēdējo reizi bija uzvarējusi tālā 1955. gada Itālijas GP, kur uzvarēja leģendārais Huans Manuels Fanhio.

Ceturtais sezonas posms norisināsies jau pēc vienas nedēļas, 22. aprīlī Bahreinā.

Ķīnas GP izcīņas rezultāti

Vieta Pilots Komana Apļi Laiks
1. Rosberg Mercedes 56 1:36:26.929
2. Button McLaren-Mercedes 56 +20.626
3. Hamilton McLaren-Mercedes 56 +26.012
4. Webber Red Bull-Renault 56 +27.924
5. Vettel Red Bull-Renault 56 +30.483
6. Grosjean Lotus-Renault 56 +31.491
7. Senna Williams-Renault 56 +34.597
8. Maldonado Williams-Renault 56 +35.643
9. Alonso Ferrari 56 +37.256
10. Kobayashi Sauber-Ferrari 56 +38.720
11. Perez Sauber-Ferrari 56 +41.066
12. Di Resta Force India-Mercedes 56 +42.273
13. Massa Ferrari 56 +42.700
14. Raikkonen Lotus-Renault 56 +50.500
15. Hulkenberg Force India-Mercedes 56 +51.200
16. Vergne Toro Rosso-Ferrari 56 +51.700
17. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 56 +1:03.100
18. Petrov Caterham-Renault 55 +1 aplis
19. Glock Marussia-Cosworth 55 +1 aplis
20. Pic Marussia-Cosworth 55 +1 aplis
21. De la Rosa HRT-Cosworth 55 +1 aplis
22. Karthikeyan HRT-Cosworth 54 +2 apļi
23. Kovalainen Caterham-Renault 53 +3 apļi
Izstājās
Schumacher Mercedes 16
Ātrākais aplis
Kobayashi (Sauber): 1:39.960


F1 čempionāta kopvērtējums pēc 3. posma

Vieta Pilots Punkti Vieta Komanda Punkti
1. Hamilton 45 1. McLaren-Mercedes 88
2. Button 43 2. Red Bull-Renault 64
3. Alonso 37 3. Ferrari 37
4. Webber 36 4. Sauber-Ferrari 31
5. Vettel 28 5. Mercedes 26
6. Rosberg 25 6. Lotus-Renault 24
7. Perez 22 7. Williams-Renault 18
8. Raikkonen 16 8. Force India-Mercedes 9
9. Senna 14 9. Toro Rosso-Ferrari 6
10. Kobayashi 9
11. Grosjean 8
12. Di Resta 7
13. Vergne 4
14. Maldonado 4
15. Ricciardo 2
16. Hulkenberg 2
17. Schumacher 1

1 KOMENTĀRS

  1. kas pa izcilu saciiksti! 😀 sen tik aizraujoshi momenti nebija redzeeti.

    pirmkaart jau apsveikumi Rosbergam! arii saciikshu rezhiimaa Mercedes ripo aatri. tas ir galvenais shiis gonkas paarsteigums. zheel, protams, Shuumahera. kautkaa neveicaas vinjam ar taam aatrumkaarbaam un nepieskruuveetiem ritenjiem.

    prieks arii par manu favoriitu Fetelu. slikta starta poziicija, slikts starts un tomeer labs finish. monstrs.

    Raikonens un Alonso nespeeja novaldiit savus zirgus. izshkjiroshajos momentos noraustiijaas, paar-reekjinaajaas un iepljaava zaali.

  2. Intersanta sacīkste.
    Rosbergs ar labāko auto nobrauca nevainojami.
    Batonam visu izčakarēja boxu apmeklējums, domāju, ka uzsprāgšu tai brīdī 😀 Bet Hamiltonu pārliecinoš kontrolēja.
    Žēl, ka Raikonenam stratēģija galīgi nekam nederīga bija.
    Wēbers malacis, noknieba puišeli pēdējos apļos!
    Smieklīgi, ka Fetels sacīkstes sākumā sūdzējās, ka nevar apdzīt 😀

      • Nu, tur jau liels nopelns Raikonenam, ka Fetels tik augstu. Ar vecām galošām un bez DRS spēja noturēt visu peletonu sev aiz muguras. Par pjedestālu Fetels jau nevienā brīdī necīnījās. Nav, protams, slikts rezultāts, bet par izcilu nesauktu.

      • tu tur kautko alojies. Fetelam bija vecas riepas taapat kaa Raikonenam, tomeer vinju peedeejos apljos apdzina Hamiltons un Weebers ciinjaa par podiumu.

        es to redzu diezgan vienkaarshi- ar vecaam riepaam Raikonens nevareeja, bet Fetels vareeja. turklaat vinju starta poziicija bija diezgan atshkjiriiga

      • Fettels sēdēja uz astes Raikonenam un drīkstēja izmantot DRS. Kimis brauca bez DRS. Es vispār brīnījos, kā viņš tik ilgi noturējās. Kad Kimis nolūza, Fettelam jau nebija pa spēkam cīnīties ar McLaren un viņš to pat īpaši nedarīja.

  3. Nu malacis Rosbergs, tomēr izturēja godam!(ja neskaita to, ka McLaren mehāniķi viņam to uzvaru daļēji “uzdāvināja”) Es tikai nesapratu 2 lietas: 1)No vācu komentētāja nesapratu, kas tur Šumaheram īsti notika? 2)Nekādīgi neesmu teftela fans, bet dēļ mazās bildītes un sliktās kvalitātes translācijā man likās, ka Luiss S/F taisnē 2X mainīja trajektoriju, atgaiņājoties no Fetela…

  4. Ilgi gaidīta un pelnīta uzvara Rosbergam.

    McLaren komandai ar nelielu piepūli labs sniegums, kas nekādā ziņā nav pārstiegums.

    Buļļi ar tika pie saviem punktiem, varāk uz doto brīdi izskatās, ka nespēj.

    Un Alonso atkal aizķer kādu punktu, šoreiz 25 vietā gan 2. Viņš brauc gan par sevi, gan par Ferrari komandu konstruktoru ieskaitē vienā personā.

    Raikonena Lotusam riepas pievīla, žēl. Bet pie pirmajiem punktiem tika komandas biedrs.

  5. Sveiciens F1 cienītājiem! Manuprāt, šī bija līdz šim interesantākā gonka 2012.gada kalendārā. Lai gan man Rosbergs īpaši nesimpatizē, ko arī iepriekš esmu šeit paudis, bet tik un tā apsveicu ar lielisku gonku. Protams, ‘sudrabu bultu’ mehāniķi pastiepa roku Rosbergam un uzvilka uz augstākā pakāpiena, bet tas ir stāsts no sērijas – kā būtu jā būtu… Lielisku dāvanu Frenkam rītdienas 70 gadu jubilejā pasniedza Senna ar Moldanādo. Vērā ņemams sasniegums ‘Williams-Renault’ komandai -turēt buru! Alonso ir kā dons Kihots! Vienītī būs grūti. Mazliet sarūgtināja Raikonena otrā gonkas puse. Lai vai kā varētu gari un plaši, bet bija vien varen forša gonka!

  6. haha, gribētos teikt, ka lieliska sacīkste, bet to jau laikam visi tāpat pamanīja. Rosbergs izdarīja kas jāizdara, pelnīta uzvara. par Williamsiem prieks, žēl Kimi, kurš bija pelnījis normālu vietu – cīnijās tak ar Hamiltonu.

    galu galā, jāsaka paldies Masam par vilcieniņa sataisīšanu.

  7. Hmm, nepiepildījās prognozes par Mersedesu nespēju cīnīties sacīkstes režīmā.Jo labāk – interesanti.Protams, te gan rodas uzreiz nākošais jautājums – vai problēmas ar riepām tiešām izdevies atrisināt vai arī aizvadītajā nedēļas nogalē apbrīnojami veiksmīgi sakrita visi nepieciešamie faktori? Skatīsimies, kas notiks tālāk.
    Neizskatījās, ka Rosberga uzvaru kāds no konkurentiem varētu īpaši apdraudēt. Arī Šumahers uz augstāku pozīciju kā otrā (objektīvi skatoties) nepretendēja.
    Tālākais bariņš arī jautrs. Sarkanbuļļi sūdzas, ka nepietiekot ātruma taisnē, savukārt Maklāreni (šķiet, konkrēti Hamiltons) saka, ka Sarkanbuļļi taisnē esot bijuši nežēlīgi ātri, tāpēc nesanācis apdzīt tik labi un drīz, cik būtu gribējies. Ej nu zini, kuram ticēt. Vienīgi žēl, ka Kimi nesanāca saglabāt vietu šajā pulkā. Varēja viņš, protams, palaist visu četrus mierīgi garām un necīnīties, nočučināt līdz finišam sestajā pozīcijā (pieļauju, ka tas bija visnotaļ iespējams), bet…šķiet tajā līkumā pat ar svaigām riepām ārmalā reti kurš riskētu braukt, nemaz jau nerunājot par nodilušām.

    Aldi, varbūt Tu būtu tik laipns un veiktu dažus kļūdu labojumus rakstā? (Uzjautrinoši redzēt, kā citi mediji šīs kļūdas pārdrukā tālāk.) Pēc Kovalainena uzvaras Ungārijā, savas pirmās uzvaras vēl ir izcīnījuši Fetels 2008. gada Itālijā un Vēbers 2009. gada Vācijā.
    (Smīnu gan te izraisa zinātāju klusēšana. Ja par Vēberu izbrīns vēl nebūtu tik liels, jo, cik var saprast no ekspertīzēm, viņam it kā vairāk par stūres grozīšanu piestāv karāties lazdā un dauzīt tās mazos auglīšus, tad neizskanējušie protesti par rases lielākā gābēja, superzvaigznes un augstākā cilvēka pirmās uzvaras aizmiršanu liek manam naivajam prātiņam samulst…bet, kur nu man sacensties ar īstus ekspertus un līdzjutējus pārstāvošiem!)