Luiss Hamiltons šobrīd aizvada pēdējo sava līguma gadu ar “McLaren” komandu un pagaidām nav skaidrs, kas viņu gaida nākotnē.

Pērn Hamiltons piedzīvoja vienu no vājākajām sezonām Formulā 1, bet šogad, neskatoties uz stabilitātes ienākšanu britu pilota sniegumā, “McLaren” komanda regulāri pieļauj dažādas kļūdas (skatīt sarakstu zemāk) un neļauj Hamiltonam sasniegt labāko iespējamo rezultātu.

Līdz ar to arī prese pastiprināti ir sākusi spekulēt par Hamiltona nākotni, jo britam šī ir pēdējā sezona viņa esošajā līgumā ar “McLaren”. Pēc neoficiālas informācijas pirmās pārrunas starp Hamiltonu, “McLaren” un pilota menedžmenta kompāniju jau ir notikušas un pusēm neizdevās uz ātro vienoties par sadarbības turpināšanu, jo pilota puses finansiālās prasības neatbilst komandas piedāvājumam. Tagad jāgaida šo sarunu turpinājums un iespējams tās nenotiks ātrāk par augusta pārtraukumu.

Pats Hamiltons intervijā “Autosport” žurnālam ir ļoti izvairīgs šajā jautājumā – paziņojot, ka sezona ir tik intensīva, ka šobrīd viņam nav iepsēja pat domāt par kaut ko citu, kā tikai nākamo sacīksti un viņš gaida pārtraukumu, lai vispirms parunātu ar savu menedžeri un tad vienotos ar komandu. Kas attiecas uz “McLaren”, tad Martins Vitmāršs jau paziņoja, ka vēlas paturēt Hamiltonu vienībā. Atgādinu, ka pērn vienība uz vairākām sezonām pagarināja līgumu arī ar Džensonu Batonu.

Kādi vēl varianti ir Luisam Hamiltonam? Patiesībā to nav tik daudz, jo vispirms jāņem vērā brita algas prasības ir ļoti augstas un tās var apmierināt tikai pāris komandas Formulā 1. “Mercedes” teorētiski ir atzinuši interesi par Hamiltonu, tomēr Niko Rosbergam ir pagarināts līgums un līdz ar to viss atkarīgs no Mihaela Šūmahera lēmuma par nākotni. “Ferrari” komandā priekšā ir Fernando Alonso, kurš visdrīzāk bloķēs Hamiltona nolīgšanu. Tikmēr “Red Bull”, kas arī iepriekš tika uzksatīta par reālāko variantu, ja Hamiltons nolemj mainīt komadnu, ir atzinuši, ka brits nemaz īsti neatbilst viņu mārketina stratēģijai un arī viņa algas prasības esot pārmērīgas.

Tāpēc visdrīzāk iskatās, ka Hamiltonam būs vien jāpaliek “McLaren” un ja viņš nevēlas palikt bez darba, jāsamierinās ar algas samazinājumu, uz ko uzstāj Vokingas komanda, kuras paspārnē viņš pavadījis visu savu sacīkšu pilota karjeru.

Hamiltona 2012.gada neveiksmes, kurās viņš pats nav vainojams:

Austrālijas GP (3.vieta): Drošības mašīnas periods bija pavisam nelaikā Hamiltonam un tas ļāva Sebastianam Fetelam izvirzīties priekšā britam, atmetot viņu uz trešo vietu.

Malaizijas GP (3.vieta): Sausā trasē “McLaren” formulai trūka ātruma un tas neļāva Hamiltonam pacīnīties par uzvaru ar Alonso un Peresu. Vēlāk Hamiltons sūdzējās arī par lēnajiem pitstopiem.

Ķīnas GP (3.vieta):  Pārnesumu kārbas maiņa pirms treniņiem liek Hamiltonam startēt par 5 pozīcijām zemāk un neļauj cīnīties par uzvaru. Neskatoties uz to ar trim trešajām vietām pēc Ķīnas GP Hamiltons ir čempionāta vadībā. Lūk, ko nozīmē stabilitāte šosezon!

Bahreina GP (8.vieta): Divas kļūdas divos boksu apmeklējumos kreisā aizmugurējā riteņa skrūvētāja izpildījumā un Hamiltons zaudē daudz punktus.

Spānijas GP (8.vieta): “McLaren” komandas kļūda kvalifikācijā degvielas uzpildes laikā un Hamiltons ir spiests startēt no pēdējās pozīcijas.

1 KOMENTĀRS

  1. kur ta liksies protams ka paliks McL., te pat īsti citu variantu nav… tāda kalibra pilots jau vien var būt ieinteresēts tikai par McL.;F.;RB. citi tikai tad ja pēkšni sāk vinnēt vienu gonku pēc otras… un neredzās tādas komandas patreiz..

  2. HAM nobraucot puslīdz stabili (savā normālajā līmenī) sezonas atlikušo daļu, nezin vai šim vajadzētu būt dižām grūtībām parakstīt cienīgu darba līgumu uz nākamo gadu/gadiem, ar makiem jebtikpatlabi ar kādu citu resnā gala tīmu

    par ‘algas prasību’ samērīgumu droši vien lai menedžerim-aģentam galva sāp, pašreizējā ekonomikas situācijā prasīt baigos megabaksus laikam jau nav īsti saprātīgi, bet no otras puses, ja atlaidīsi vienreiz, pēc tam atkal prasīt vairāk (ja nu krīze tā pēkšņi izbeidzas) jau būs grūtāk..