Leģendārais motoru sporta šasiju ražotājs “Lola Cars” ir paziņojuši par bankrota procedūras sākšanu, tomēr tupina meklēt investorus.
Kompānija, kas tika dibināta 1958.gadā, pēdējos gados ir piedzīvojusi ekonomisku lejupslīdi un šobrīd tai sākušās nopietnas finansiālās problēmas.
1958.gadā “Lola Cars” dibināja Ēriks Brodlijs un turpmākajos gados šī kompānija ir guvusi panākumus gandrīz visās autosporta kategorijās – sākot ar Formula 1 un beidzot ar “CanAm” vai “Formula Ford” sacīkstēm.
1962.gadā “Lola” ienāca Formulā 1 kopā ar Redžija Parnela “Bowmaker Racing” komandu, kuras sastāvā startēja Roijs Salvadori un Džons Sērtiss. Vēlāk Sērtiss piedalījās arī otrajā “Lola” F1 projektā ar slaveno “Hondola”, kas atnesa uzvaru 1967.gadā Moncā. Turpmākie “Lola” šasiju ražotāja F1 projekti bija kopā ar Grehema Hila komandu un Karla Hāsa projektu 1985.gadā. Paralēli “Lola” guva nopietnus panākumus ASV.
1997.gadā “Lola” mēģināja izvērst patstāvīgu F1 projektu ar “Mastercard” sponsora lomā un ar pilotiem Rikardo Rosetu un Vincento Sospiri (attēlā). Pirmais posms Austrālijā bija katastrofāli neveiksmīgs un komanda tika nekavējoties likvidēta, bet kompānija nonāca uz bankrota sliekšņa gluži kā šobrīd. Toreiz kompāniju izglāba īru biznesmenis Martins Bireins, kurš atgrieza “Lola” bijušo reputāciju – sekoja veiksmīgi salonauto projekti un panākumi Lemānas 24 stundu sacīkstēs – piecas uzvaras LMP2 klasē.
Jāpiebilst, ka “Lola Cars” ir daļa no lielāka “Lola Group” konglomerāta, kura sastāvā ietilpst arī “Lola Defence”, “Lola Aerospace”, “Lola Composites” un “Lola Renewables”.
tā paiet pasaules godība