“Yamaha” rūpnīcas komandas pilots Horhe Lorenco ir pārņēmis vadību MotoGP kopvērtējumā šodien notikušajā “Monster Energy Grand Prix de France”, dominējot visas sacīkstes garumā, sarežģītos laika apstākļos, finišējot priekšā “Ducati” pārstāvim – Valentīno Rosi, kurš ir sasniedzis savu labāko rezultātu, kopš pārstāv šo komandu.

Startā “Repsol Honda” pilots Danī Pedrosa noturēja savu pirmo pozīciju, bet tikai uz īsu brīdi, jo “Yamaha” līderis Horhe Lorenco pārliecinoši uzsāka savu sacīksti no ceturtās starta vietas un jau pirmajā aplī tika garām visiem un strauji uzsāka palielināt savu pārsvaru sacīkstē. Arī “Monster Yamaha Tech3” komandas pilotam Kalam Kračlovam izdevās labs starts no piektās vietas paceļoties uz ceturto un un aiz sevis noturot “Ducati” pilotu Valentīno Rosi, kurš startā pacēlās par 2 vietām.

Vietējiem franču līdzjutējiem sirdsāpes jau startā sagādāja viņu vienīgā cerība šajā klasē “Power Electronics Aspar” pilots Rendijs de Punjē, kurš tūlīt, pēc starta signālgaismu nodzišanas slapjajā trasē nesavaldīja savu “ART” spēkratu. Savukārt peletona priekšgalā titulētais Rosi jau pavisam drīz tika garām ceturtajā vietā esošajam Kračlovam un gandrīz vienlaicīgi to izdarīja arī brita komandas biedrs Andrea Doviciozo.

Tad, kad Lorenco bija palielinājis savu pārsvaru, atrodoties pirmajā pozīcijā, par 3 sekundēm, trešajā vietā esošais “Repsol Honda” pilots Keisijs Stouners apdzina savu komandas biedru, kvalifikācija uzvarētāju Danī Pedrosu, kurš acīmredzot cīnījās ar slapjo trasi jau pavisam drīz palaida garām sev arī Valentīno Rosi, kā arī abus “Tech3” pilotus, kuri uzsāka pakaļdzīšanos itālim.

Lorenco komandas biedrs Bens Špīss, kurš vēl pirms sacīkstes paziņoja, ka viņa mērķis sacensībās ir pjedestāls, tomēr nevarēja saprasties ar savu “Yamaha” spēkratu, izslīdot kādā no līkumiem, bet noturoties trasē, kas jau pavisam drīz lika viņam atgriezties komandas boksos, kur tika nomainīts motocikls, līdz ar ko sacensībās izcīnīta tikai 16. vieta. Arī “Cardion AB Racing” pilots Karels Abrahams izstājās, kad līdz sacīkstes beigām bija palikuši 17 apļi, turpinādams savu šāda veida bēdīgo šīs sezonas statisku. “NGM Mobile Forward Racing” komandas savainotā Kolina Edvardsa vietā startējošajam pilotam Krisam Vermulenam nācās iebraukt boksos, lai nomainītu savu ķiveri, kurai bija radusies kāda tehniska broblēma.

Kamēr Horhe Lorenco uzturēja savu trīs sekunžu pārsvaru pār Stouneru, kurš sekoja otrajā vietā, tikmēr par trešo vietu ļoti aktīva cīņa uzsākās starp  Kračlovu, Doviciozo un Rosi, kurš šajos sarežģītajos laika apstākļos veica dažas elpu aizraujošas apdzīšanas. Desmit apļus līdz sacīkstes beigām šajā cīņā zaudēja Kračlovs, kura “Tech3” spēkratam zuda priekšējā riteņa saķere un līdz ar to sekoja kritiens, tomēr sacensības viņš turpināja un finišu sasniedza astotajā vietā. Līdzīgu neveiksmi piedzīvoja Kračlova komandas biedrs – Andrea Doviciozo, kurš divus apļus pirms sacīkstes beigām piedzīvoja “Low side” kritienu, spēja piecelt savu motociklu un tomēr atgriezās trasē un finišēja pirms Kračlova – septītajā vietā. Tikmēr līderis Lorenco savu pārsvaru bija palielinājis jau par sešām sekundēm.

Tikai piecus apļus līdz sacīkstes beigām atpalicējs no “Avintia” komandas Džonijs Hernandezs acīmredzot nepamanīja pietuvojušos otrās vietas īpašnieku Keisiju Stouneru, tādējādi noturot austrālieti aiz sevis gandrīz pusapli, kas ļāva trešās vietas īpašniekam Valentīno Rosi pietuvoties viņam līdz pussekundes attālumam. Tajā brīdī, atrodoties 11 vietā, kritienu piedzīvoja “Came lodaRacing Project” komandas pilots Danilo Petruči.

Pēdējos trijos apļos MotoGP fani varēja atkal izbaudīt cīņu starp MotoGP smagsvariem, pieredzējušajiem Rosi un Stouneru. Rosi mēģināja uzbrukt Stouneram, apdzīdams viņu, sakrustojot taisnes, bet jau nākošajā līkumā Stouners, izejā no līkuma atguva savu pozīciju. Pirmspēdējā aplī Rosi vēlreiz uzbruka Stouneram un šoreiz veiksmīgi noturēdams izcīnīto pozīciju, kam sekoja tūlītēja attālināšanās no Stounera. Līdz ar to, divu gadu laikā, kopš Rosi ir pievienojies “Ducati”, tas ir viņa labākais sasniegums šajā komandā.

Neskatoties uz savstarpējām cīņām sev aiz muguras “Yamaha” pilots Horhe Lorenco ar astoņu sekunžu pārsvaru pār otro vietu finiša līniju šķērsoja pirmais, tādējādi par 8 punktiem apsteidzot Stouneru čempionāta kopvērtējumā un nostiprinoties pirmajā vietā.

Poz. Nr. Pilots Ražotājs Laiks Atstarpe
1 99 Jorge LORENZO YAMAHA 49’39.743
2 46 Valentino ROSSI DUCATI 49’49.648 9.905
3 1 Casey STONER HONDA 49’51.041 11.298
4 26 Dani PEDROSA HONDA 50’09.104 29.361
5 6 Stefan BRADL HONDA 50’12.220 32.477
6 69 Nicky HAYDEN DUCATI 50’12.585 32.842
7 4 Andrea DOVIZIOSO YAMAHA 50’39.502 59.759
8 35 Cal CRUTCHLOW YAMAHA 50’44.895 1’05.152
9 8 Hector BARBERA DUCATI 50’47.589 1’07.846
10 19 Alvaro BAUTISTA HONDA 50’52.936 1’13.193
11 77 James ELLISON ART 51’06.406 1’26.663
12 54 Mattia PASINI ART 51’07.376 1’27.633
13 41 Aleix ESPARGARO ART 49’55.456 1 aplis
14 51 Michele PIRRO FTR 50’03.709 1 aplis
15 68 Yonny HERNANDEZ BQR 50’13.248 1 aplis
16 11 Ben SPIES YAMAHA 50’55.642 1 aplis
17 7 Chris VERMEULEN SUTER 49’42.348 2 apļi
18 22 Ivan SILVA BQR 51’28.427 2 apļi
Izstājušies
9 Danilo PETRUCCI IODA 43’54.019 4 apļi
14 Randy DE PUNIET ART 42’19.625 6 apļi
17 Karel ABRAHAM DUCATI 20’45.461 17 apļi