Fernando Alonso vēlreiz ir pierādījis, ka ir viens no izcilākajiem Formula 1 mūsdienu talantiem un šajā sezonā tas viņam var beidzot atnest titulu arī “Ferrari” sastāvā.

“F1LV

Šo tēmu jau aizskāru man atvēlētajā slejā laikrakstā “Diena”, tomēr raksta zīmju skaita ierobežojums man neļāva pamatot domu līdz galam. Ar “Ferrari” modeli, kas pagaidām tikai atsevišķos posmos ir starp trim ātrākajām mašīnām Formulā 1, Alonso spēj demonstrēt apskaužamu stabilititāti. Tieši stabilitāte šobrīd ir nodrošinājusi viņam līdera godu čempionāta kopvērtējumā.

Alonso kopā ar Hamiltonu ir vienīgie no vadošajiem pilotiem, kas guvuši punktus visos posmos. Alonso kontā ir trīs goda pjedestāli – tostarp uzvara Malaizijā, bet zemākā vieta ir 9.pozīcija. Tikmēr Hamiltons ļoti stabili sāka sezonu ar trim trešajām vietām, taču tad sākās problēmas “McLaren” komandā – kļūdas boksu apmeklējumos un lēmumu pieņemšanā liedza Hamiltonam pacīnīties par augstām vietām.

Neliela atkāpe par Hamiltonu – vai esat pamanījušā, kā šogad ir izmainījies Hamiltons? Atmetis savas galejības un bezkompromisa pieeju un tas ir devis rezultātu un ja ne šīs “McLaren”kļūdas, tad tieši brits pat bez uzvarām būtu čempionāta līderis. Interesanti, cik liela loma tajā visā ir viņam jaunajam guru-menedžerim Didjē Kotonam, kurš savulaik spēja sapurināt arī emocionālo Miku Hakinenu.

 

Atgriežamies pie Alonso. Lai gan pagaidām izklausās un šķiet, ka “Ferrari” komanda nav izdarījusi ne nieka, lai palīdzētu spānim, jo formula nav konkurētspējīga, tas nebūs īsti tiesa. Pamanījāt, kā “Ferrari” strādā boksu apmeklējumu laikā? Kā Šveices pulkstenis – Monako tas bija labi pamanāms. Kamēr Hamiltons ar milzīgām bažām gaida došanos boksos, Alonso var paļauties uz savu komandu un arī sacīkšu inženiera Andrea Stellas pieņemtie lēmumi šogad pagaidām nav pievīluši. Otrs panākumu priekšnoteiktums ir lieliskie Alonso starta manevri – bez kļūdām un ar pozitīvu lietderības koeficientu: pirmajos sešos posmos startā Alonso ir ieguvis 14 pozīcijas. Šeit gan jāņem vērā, ka tieši starta pozīcijas Alonso nav bijušas pašas labākās un tātad ir iespēja tās uzlabot startā – pirmajos sešos posmos Alonso vidējās starta pozīcijas cipars sanāk 7,2. Ja “Ferrari” atlikušajā sezonas daļā izdosies uzlabot ātrumu kvalifikācijā un izprast riepu uzvedību, Alonso viesošanās uz pjedestāla noteikti turpināsies un tas viņam var nodrošināt titulu.

Alonso var nepatikt kā cilvēks vai personība, bet mēs nevaram noliegt viņa milzīgo talantu. Šeit turklāt ir ļoti labi redzams, kas labus pilotus šķir no lieliskiem pilotiem. Pēc Džekija Stjuarta vārdiem tas ir ‘mind management’ – kontrole pār emocijām, prātu un pat instinktiem. Lielisks piemērs ir Pastors Maldonādo – nepieļāva kļūdu Spānijā pat neskatoties uz Alonso presingu sacīkstes garumā, bet jau nākamajā posmā Monako pilnībā iznīcināja iegūto reputāciju – kvalifikācijā ‘aizkrita širme’ un Maldonādo vispirms uzbruka Peresam, bet pēc minūtes sasita mašīnu “Casino” līkumā. Arī sacīkste viņam beidzās pēc avārijas jau pirmajā aplī.

Ja Alonso salīdzinājums ar Maldonādo iespējams ir galējība, tad varam paņemt par piemēru arī līderus: pat allaž stabilajiem Fetelam un Vēberam ir par ‘nullītei’ vienā no posmiem, bet Batonam tādu ir pat trīs.

1 KOMENTĀRS

  1. Nesaprotu, kas var nepatikt Alonso, viņam jau nav nevien tāda derdzīga rakstura īpašība.., drīzāk cilvēks pēc būtības var nepatikt tāds kā Šumahers vai Montoija, vai Hamiltons, kad spiežas ārā kāda iedomība, vai lecīgums vai es nezinu, rasistiski izteicieni.. Alonso jau baigi piezemēts cilvēks, tāpat kā Vēbers (man vismaz tāds priekšstats)

  2. Jā, pirmajos sešos čempionāta posmos Alonso “taktika” ir nostrādājusi perfekti un viņš punktos ir līderis. Taču līdz sezonas beigām ir veselas 14 sacīkstes un tā būtu pārāk liela Ferrari veiksme, ja, šādi lavierējot uz konkurentu kļūdām, izdotos būt priekšā arī novembrī. Būsim objektīvi un paskatīsimies kaut vai uz Red Bull. Fetelam sezona iet kā pa celmiem, taču kopvērtējumā atpalicība no Alonso ir tikai 3 punkti. Vēbers? Viņš vispār bijis pilnīgi neievērojams, bet te pēkšņi pēc uzvaras Monako punktu tabulā “uzlido” blakus Fetelam. Tāpēc jautājums – kas notiks mirklī, kad Red Bull vai McLaren kļūs kaut nedaudz stabilāki? Kas notiks, kad Mercedes (un varbūt beidzot Šūmahers) savāksies? Viņi aizbrauks! Un Alonso atliks vien cīkstēties par kādu 4.-5. pozīciju.
    Ja vien, protams, neizrādīsies, ka arī Ferrari ir spējīgi izšaut 🙂 Redzēsim…

    • Nu, Vēbers nebija pilnīgi neievērojams. Viņš to pašu Fettelu izkņopēja pāris sacīkstēs. Kad RedBull vairāk nav pašā priekšā un nevar taisīt stratēģijas, tad Vēbers ir vienā ātrumā ar Fettelu.

      Bet, ja par rakstu – Ferrari izlaida pilnīgi jaunu mašīnu, B-spec. Pakaļa ir savādāka. Un tas zināmā mērā ir Alonso nopelns, jo viņš pieprasīja titula mašīnu.

      • Runājot par MW, šajā sezonā viņu visu laiku piemeklējušas dažādas likstas, dēļ kurām kvalifikācijā atkrita un līdz ar to arī sacīkstē.
        Ja salīdzina ar SF, tad pagājušajā sezonā SF bija ātrāks, jo viņiem ir dažādi vadīšanas stili. piepūstie difuzori atbilda SF stilam, savukārt tagad auto uzvedība mainījusies, kas atbilst vairāk MW stilam.
        Neatminos vairs kā, bet manuprāt ar difuzoriem auto stabilāks līkuma ieejā, savukārt tagad izejā no līkuma. Skatoties dažādu pilotu stilus, labi redzams, ka cits koncentrējas vairāk uz ieeju līkumā, cits uz izeju no līkuma. 😉

    • Lauda daudz ko uzsver un saka! Viņam vispār dikti patīk runāt:)

      Par Alonso jāsaka, ka jā, pilots labs un ļoti stabils un Ferrari ir īstā vieta, kur viņu izcels un palaidīs garām otrai mašīnai. Tai pat laikā jāsaka, ka ne vienmēr viņš ir tas ātrākais trasē, bet man jau patīk tie, kas mauc uz maximālo, nevis stratēģijas taisa. 🙂

      • Protams, ka daudz runā, tāds viņam darbs 🙂
        Bet atšķirībā no mums, viņš ir tajā visā cirkā iekšā un visas tās lietas pārzin nesalīdzināmi labāk par parasto līdzjutēju.

  3. pilniigi piekriitu- Alonso pilots ir ljoti labs, tomeer vinjsh ir suudiigs chalis.

    1) raudaashana Maklaarenos, ka komanda vinjam nenodroshina lielaaku atbalstu kaa debitantam Hamiltonam. peec sezonas ieraava asti starp kaajaam un devaas pie Flavio onkulja, kas vinju pazheelos un liks komandas biedram skriet sienaa lai Primadonna var uzvareet Singapuuras GP.

    2) vinja smaids peec 2010. gada Vaacijas GP uzvaras prasiija kjiegjeli. ir saprotams ka “Fernando is faster than you” notika komandas interesees, tomeer peec taadas uzvaras priecaaties un lekt gaisaa ir vairaak nekaa nozheelojami. Shuumahers savulaik peec liidziiga atgadiijuma uz pjedestaala uzvareetaaja kausu atdeva Barikam.

    shie ir divi galvenie notikumi kaapeec man nepatiik Alonso. ceru ka vinjsh nekad nekljuus par 3kaarteejo chempionu.

  4. Lai ari esmu Hamiltona atbalstitajs, tomer ir mulkigi diskutet par to, kurs ir labakais uz doto bridi, labakais pilots pasaule bez saubam ir Alonso. Ja vinam ir visadi niki un stiki, bet kuram gan tadu nav? Ka reiz teicis kads gudrs cilveks – cilvekam ar raksturu reti kad ir jauks raksturs. Alonso, Hamiltons, Fettels, Sumahers. Vini visi ir izcili talanti, isti uzvaretaji un cempioni. Tacu pec rakstura var but isti kretini… Tas vinus atskir no vienkarsi labajiem pilotiem. Tadi Batoni, Veberi, Rosbergi, Bariki u.c. ir labi piloti, labi cilveki, bet vini nav uzvaretaji.
    Un arcani, atbalstot Fettelu parmest kautko Alonso ir vienkarsi smiekligi, uberfingers ir izcelies ar vel daudz lielakam mulkibam un primadonas izgajieniem.