“Red Bull” komandai uz gaidāmo Kanādas GP posmu būs jāatsakās no tehniskā risinājuma mašīnas grīdā, kura dēļ gadnrīz tika iesniegts protests pēc Monako GP finiša.
Vairāki “Red Bull” konkurenti bija gatavi iesniegt protestu pēc Marka Vēbera uzvaras Monako par atveri “RB8” modeļa grīdā, jo tā neatbilda noteikumos paredzētai definīcijai. Vēlāk gan protests netika iesniegts aiz cieņas pret svarīgāko sezonas sacīksti.
Līdzīgas atveres grīdā blakus aizmugurējiem riteņiem ir arī “Sauber” un “Ferrari” formulām, tomēr tajos gadījumos atvere ir ar nenoslēgtu perimetru – kā iegriezumi no sāniem, kamēr “Red Bull” versijā atvere drīzāk bija caurums ar noslēgtu perimetru.
Tieši risinājuma definīcija bija nopietnākais strīdus ābols komandu starpā un pēc Monako GP FIA paskaidroja, ka sākot ar Kanādas GP atveres ar noslēgtu perimetru ir aizliegtas un līdz ar to arī “Red Bull” nāksies izmainīt savu risinājumu, lai gan komandas uzvaras Bahreinā un Monako netiks atņemtas.
Šīs atveres ļauj gaisa plūsmai nokļūt zem mašīnas aizmugurējās daļas un pastiprina tik ļoti svarīgā aizmugurējā difuzora darbību, nodrošinot papildus piespiedējspēka līmeni. Pēc Bahreinas GP, kur “Red Bull” pirmo reizi izmantoja šo risinājumu un kur Sebastians Fetels izcīnīja uzvaru, vācietis beidzot bija apmierināts ar mašīnas balansējumu.
Šobrīd “Red Bull” steidzamā kārtā ir jāmēģina pielāgot atvere, lai tā atbilstu noteikumu labojumam vai arī jāatsakās no šī risinājuma, jo pretējā gadījumā Kanādā noteikti sekos protests no konkurentu puses. Taču atsakoties no šī iegriezuma “Red Bull” atkal zaudēs tik ļoti nepieciešamo piespiedējspēku formulas aizmugurējā daļā.
buus jau labi. sataisiis to caurumu kaa Sauberiem un rullees taalaak.
nevar nepamaniit ka sezonai attiistoties RBR kljuust arvien aatraaki. diezgan aatri komanda atkopaas peec puusto difuzoru aizlieguma, kas ieviesa pamatiigas izmainjas vinju mashiinas evoluucijaa.
Aldi kapēc tik vēlu nāk ziņas? ja nemaldos tas jau bija zināms viss 3 dienas atpakalj. ka sak visi mums ir priekshaa:(.. Toties man priecē tas arcani ka fernando spēj pat shvaku F1 bolīdu izvilkt chempiona virsotnē. vot tā ir māksla.
ne bez veiksmes Alonso izciiniija savu vieniigo uzvaru shajaa sezonaa. un gluzhi preteeji veiksme pagaidaam nav Sebinaatora sabiedrotaa.
Alonso ir ljoti labs pilots, bet Fetels ir veel labaaks. sezona ir gara. viss nostaasies savaas vietaas kad caaljus skaitiis rudenii.
Nemēģinu pozicionēt šo kā ziņu lapu – tad tiešām operativitāte būtu jāieslēdz. Turklāt brīvdienās daudz citu auto/moto sporta pasākumu, kam līdz jāseko.
Bet vispār šajā sakarā meklēju kādu autosporta entuziastu, kam ir zināšanas/iespējas un galvenais vēlme rakstīt ziņas/bloga rakstus (F1, autosports pasaulē) ar iespēju pacelt to nedaudz augstākā līmenī (EMAG par samaksu), ja būs tam pamats (kvalitāte).
tad nu gan atrada kam piesieties – caurums vai šķirba, vienalga caurums vien ir. 3 gonkas legāls, te pēkšņi nelegāls…tāda sīkmaņu būšana. varētu domāt ka Rons Deniss te roku pielicis – viņam patīk visu tā baigi punktuāli un zinātniski traktēt…vienalga RB saka ka šo grīdu nākošā gonkā nebūtu lietojuši…bet labākais ir tas ka F1 Eiropas sezona turpinās…hmm Kanādā
nu kamdeelj gan nepiesieties, ja var piesieties.. peec Hornera (jeb tas bija Newey) saciitaa, ar Ch.Waitingu viss bijis ‘sakaartots’, bet kaa raadas, protesteetaaji (jeb vismaz protesteet soliitaaji) savu panaaca
Patiesību sakot, smieklīgi maza tur tā atšķiriba izskatās. Domāju, ka aizliedza vienkārši tāpēc, lai pamazām tas caurums neizaugtu lielāks.
Man arī liekas, ka viņi ar to aerodinamiku naturāli buras. Citreiz gadās, ka nolauž formulai kādu gabaliņu, bet nekas jau nekait – rullē tik tālāk. Bet pats foršākais ir tas, ka testos praktiski nevar redzēt, ka viņi ļoti iespringtu uz mērījumiem. Sensori dažās tradicionālās vietās un tas arī vis. Un ko viņi tur stundām mocās pa vēja tuneļiem, arī nav skaidrs.