Latvijas rallija čempionāta sezona nu jau ir otrajā pusē, šogad jau ir aizvadīti četri posmi no septiņiem. Diemžēl šī gada Madonas posms paliks armiņā ar traģisku negadījumu, kurā gāja bojā stūrmanis Igors Bartaščenoks. Līdz šo ar negadījumu pirmās dienas sacensības tika pārtrauktas. Šis notikums atstāja psiholoģisku iespaidu uz visiem šeit startējušajiem sportistiem.

“F1LV

Līdz nākamajam posmam Igaunijā ir atlicis nedaudz vairāk kā mēnesis, kas ir vairāk nekā pietiekams laiks, lai sagatavotos rallijam. Arī kopvērtējumā Madonas posms ir nesis savas korekcijas. Izmaiņas ir notikušas visās klasēs. Bet nu vairāk par katru klasi atsevišķi.

Pēc Madonas rallija vislielākās izmaiņas ir notikušas līdz šim ātrākajā rallija klasē N4, kur pirmo vietu Latvijas un Igaunijas rallija čempionātos ir ieguvis Jānis Vorobjovs/ Guntars Zicāns. Vorobjova/Zicāna ekipāža N4 klasē Madonā izcīnīja otro vietu piekāpjoties Anda Neikšāna ekipāžai. Savukārt Andim Neikšanam uzvara šeit ļāva izvirzīties trešajā vietā kopvērtējumā atstājot aiz sevis Aivi Egli, kuram ir tik pat punktu toties nav neviena pjedestāla, kamēr Andim jau ir divi. Aivim Eglem būs grūti saglabāt vietu uz Latvijas rallija čempionāta Top3. Visticamākais viņam būs jācīnās par 4 – 5 vietu kopvērtējumā, jo uz papēžiem viņam min igauņu Raula Jētsa un Sandera Pērna ekipāžas. Savukārt Kaspars Koitla zaudēja čempionāta vadību, jo Madonas posms viņam padevās salīdzinoši neveiksmīgs izcīnīta vien 8 vieta N4 ieskaitē, kas dod 3 punktus un līdz ar to čempionāta vadība nodota latvieša Jāņa Vorobjova rokās.

A+ klasē iepriekšējo sacīkšu absolūtais uzvarētājs pilots Mārtiņš Svilis nu vairs neatrodas tik pārliecinošā vadībā. Kā pats viņš aprakstīja šo posmu tad, ir ļoti priecīgs, ka viņš spēja rallijā “Madona 2012” aizbraukt līdz galam. Pat ar šo “aizbraukšanu” bija pietiekami, lai Sviļa/Aizsvilnieka ekipāža ierindotos trešajā vietā A+ konkurencē. Tikmēr viņa sīvākā konkurenta krieva Staņislava Travņikova ekipāža izcīnīja otro vietu šajā rallijā, tādā veidā nostiprinoties čempionāta otrajā pozīcijā un nedaudz pietuvojoties Svilim. Tikmēr trešajā vietā esošais Dainius Matijošaitis no Sviļa/Aizsvilnieka ekipāžas atpaliek jau 30 punktus.

R4 klasē šobrīd par līderi ir izvirzījusies Vasīlija Grjazina ekipāžā, kura startēja tikai pēdējos trijos posmos. Šī ekipāža pašreiz apsteidz otrās un trešās vietas ieguvējus par par 16 punktiem. Gan Artema Nazarova, gan Aleksandra Mikhailova ekipāžas šobrīd ir izcīnījušas 30 punktus, kas Grjazina neveiksmes gadījumā tām dod pat reālas iespējas apsteigt viņu arī kopvērtējumā.

 No visiem rallija pilotiem vistabilāko sniegumu kopumā ir rādījis Ralfs Sirmacis, kurš ir finišējis visās šogad notikušajās sacensībās ne zemāk kā otrajā vietā. Pie tam pēdējās trijās sacīkstēs izcīnīja uzvaru. Kopumā Sirmača ekipāža ir izcīnījusi 62 punktus, kas ir labākais rādītajs starp visām klasēm. Pilnīgi iespējams, ka Ralfs izcīnīs čempiona titulu jau nākamajās sacensībās. Tas gan iespējams gadījumā ja abi viņa komandas biedri nākamajās sacensībās izstāsies. Tomēr neskatoties uz to, ka galvenā cīņa par titulu notiek triju “Okartes autosporta akadēmijas” pilotu starpā intriga paliek. Jo kā rāda šī sezona ātrums sacīkstēs vēl nenozīmē finišu punktos. Jāņem arī vērā, ka sezonas vājākais sniegums netiek ņemts vērā, līdz ar to gan Kārlim Nebaram, gan Mārcim Ķenavam vēl pastāv neliela iespēja cīnīties par titulu.

2WD klasē, jeb Latvijas rallija kausa izcīņā šobrīd vadībā ir izvirzījies Dmitrijs Mjačins tas, gan lielā mērā ir bijis iespējams tikai tāpēc, ka divi citi titula pretendenti – Jānis Berķis un Gatis Klemencis ir šogad izstājušies jau divas reizes. To ir izmantojusi arī Edgara Baloža ekipāža, kurai tagad tieši tāpat kā Berķim un Klemencim ir 29 punkti. Noteikti šādi notikumu pavērsieni nāk par labu intrigai kopvērtējumā. Lai arī Mjačins ir atrāvies šī atstarpe nav tik liela, lai trijos posmos to nesadeldētu un jāņem vērā, ka ieskaitē tiek ņemti vērā 6 labākie rezultāti.

Kā jau minēts sākumā, tad nākamais Latvijas rallija čempionāta posms norisināsies 20. – 21. jūlijā Igaunijā netālu no Latvijas robežas. Šeit ir gaidāma ļoti sīva konkurence, ko ir apliecinājis arī viens no spēcīgākajiem šā brīža pilotiem Jānis Vorobjovs, kurš šobrīd ieņem pirmo vietu gan Latvijas, gan Igaunijas rallija čemponātos. Igaunijas rallijā startēs arī pasaulesa atzinību ieguvušie Madss Estbergs un Jāri – Matti Latvala kā arī visi spēcīgākie Latvijas un Igaunijas sportisti.

  Latvijas rallija čempionāta kopvērtējums pēc rallija “Madona 2012”

N4
1 Jānis Vorobjovs, Guntars Zicāns 46
2 Kaspar Koitla, Andres Ots 42
3 Andis Neikšāns, Pēteris Dzirkals, Māris Jēkabsons 27
4 Aivis Egle, Andis Dauga 27
5 Sander Pärn, Ken Järveoja 25
6 Raul Jeets, Andrus Toom 21
A+
1 Mārtiņš Svilis, Aivis Aizsilnieks 61
2 Stanislav Travnikov, Konstantin Samushiya 50
3 Dainius Matijošaitis, Mindaugas Čepulis 30
4 Alexey Lukyanuk, Alexey Arnautov 27
5 Boris Lukomskiy, Dmitriy Kolomiets 16
6 Yury Osokin, Alexey Kuzmich, Ainārs Kalniņš 13
R4
1 Vasily Gryazin, Georgy Troshkin, Aleksei Kuzmich, Dmitry Chumak 46
2 Artem Nazarov, Kęstutis Girštautas, Andis Neikšāns 30
3 Alexsander Mikhailov, Normunds Kokins 30
4 Alexey Shemet, Andrey Stukov, Aleksandr Viazmenskii 20
5 Jānis Feldmanis, Anrijs Jesse 17
6 Alexey Mersianov, Dmitry Chumak 10
R2
1 Ralfs Sirmacis, Māris Kulšs 62
2 Kārlis Nebars, Gundars Berķis 40
3 Mārcis Ķenavs, Aleksandrs Innuss Izstājās 34
4 Egils Īle, Māris Īle 16
5 Markus Abram, Jarmo Võsa Izstājās 14
6 MikoOve Niinemäe Martin Valter 10
2WD
1 Dmitriy Myachin, Kęstutis Būzius, Stanislav Fuzik 47
2 Jānis Berķis, Edgars Čeporjus 29
3 Gatis Klemencis, Mārcis Gaspažiņš 29
4 Edgars Balodis, Ivo Pūķis Izstājās 29
5 Ivars Liepiņš, Peteris Rastorgujevs 18
6 Oskars Laivenieks, Agnis Segliņš 18