Ar Sebastiana Fetela otro uzvaru sezonā ir noslēgusies garākā šīs sezonas sacīkste – Singapūras GP izcīņa. Uz pjedestāla kāpa arī Džensons Batons un čempionāta līderis Fernando Alonso.
Sacīkstes startē pretēji prognozēm šoreiz iztika bez nopietniem incidentiem – arī Pastors Maldonādo nespēja patraucēt līderim Luisam Hamiltonam un vēlāk nestājās ceļā arī Sebastianam Fetelam un Džensonam Batonam.
Sākotnēji sacīkste izvērtās visai vienmuļa, tomēr pamazām smagajos apstākļos nogura gan piloti, gan tehnika. Lielākais šoks bija līdera Luisa Hamiltona izstāšanās ar hidraulikas problēmu pārnesumu kārbā. Tas nodeva līdera grožus Fetela rokās un vēlāk ļāva uz goda pjedestāla kāpt arī Fernando Alonso.
Sacīkstes otrajā daļā smagie apstākļi pamazām sāka iespaidot arī pilotu koncentrēšanās spējas un notika vairākas avārijas un sadursmes, kā rezultātā trasē divas reizes devās drošības mašīna, kas šajā trasē ir ļoti ierasta parādība. Kārtējo izstāšanos piedzīvoja arī Mihaels Šūmahers, kurš kādā no līkumiem ar nobloķētiem riteņiem uztriecās Žana Ērika Verņē formulai, tomēr vēlāk vācietis atzina, ka radušās problēmas ar bremzēm.
Singapūras GP rezultāti
V | No | Pilots | Komanda | Apļi | Laiks | Startā | Punkti |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 59 | 3 | 25 | |
2 | 3 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 59 | +8.9 s | 4 | 18 |
3 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 59 | +15.2 s | 5 | 15 |
4 | 11 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 59 | +19.0 s | 6 | 12 |
5 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 59 | +34.7 s | 10 | 10 |
6 | 9 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 59 | +35.7 s | 12 | 8 |
7 | 10 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 59 | +36.6 s | 8 | 6 |
8 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 59 | +42.8 s | 13 | 4 |
9 | 16 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 59 | +45.8 s | 15 | 2 |
10 | 2 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 59 | +47.1 s | 7 | 1 |
11 | 15 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 59 | +50.6 s | 14 | |
12 | 24 | Timo Glock | Marussia-Cosworth | 59 | +91.9 s | 20 | |
13 | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 59 | +97.1 s | 17 | |
14 | 12 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 59 | +99.4 s | 11 | |
15 | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham-Renault | 59 | +107.9 s | 19 | |
16 | 25 | Charles Pic | Marussia-Cosworth | 59 | +132.8 s | 21 | |
17 | 22 | Pedro de la Rosa | HRT-Cosworth | 58 | +1 aplis | 24 | |
18 | 19 | Bruno Senna | Williams-Renault | 57 | +2 apļi | 22 | |
19 | 21 | Vitaly Petrov | Caterham-Renault | 57 | +2 apļi | 18 | |
Izst | 17 | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 38 | +21 apļi | 16 | |
Izst | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 38 | +21 apļi | 9 | |
Izst | 18 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 36 | +23 apļi | 2 | |
Izst | 23 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 30 | +29 apļi | 23 | |
Izst | 4 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 22 | +37 apļi | 1 |
Nu,ko – lai gan TV ekrānā viss kā parasti izskatījās aizraujoši ar neskaitāmām cīņu epizodēm un vairākām sadursmēm, tomēr sacīksti par interesantu nenosauksi – pirmais trijnieks vienkārši garlaicīgi noriņķoja. Trieciens arī intrigai kopvērtējumā, jo dēļ Hamiltona izstāšanās nekas būtiski nav mainījies.
Šoreiz noteikti jāpiešķir prēmija tiesnešiem – tiešām izbrīna, kā viņi vēl turas šajos skaudrajos titāniskā darba apstākļos, izmeklējot visus tos incidentus… 😀
Un vēl ieteikums abiem VSB svētdienas sacīkšu komentētājiem tomēr vairāk skatīties TV ekrānā, nevis blenzt datorā. Sacīkšu beigās ar Sennas izstāšanos un uzvarētāju finišu tika nolaists reāls lunis… 😀
Man čota šitā gonka atgādināja NASCAR: dzeltenie karogi – visi lien srazīt boksos, itkā daudz interesantu momentu, bet tajā pašā laikā nekā izteikti interesanta! Indycar pilsētas gonkās ir daudz ko vairāk redzēt tieši dēļ vienkāršākiem vāģiem, nevis dēļ superadvancētās F1 aerodinamikas un KERS.
Sveiciens F1 līdzjūtējiem! Kopumā interesanata gonka, kuru atdzīvināja Kartikejans un Šūmis, jo tieši aizraujošākais bija pēc drošības mašīnas došanos atpūtā. Šūmis ir zaudējis reakcijas ātrumu un beidzot jāmet plinte krūmos, nav ko skriet pakaļ jaunajiem, nevelk. RTL intervijā šamējais novēl visu uz bremzēm… :D. Hamiltona ātrumkārbas problēma,kopvērtējumā šamējo mazliet atmeta atpakaļ, bet nekas nav zaudēts. Pēdējās piecās gonkās Hamiltonam ir vai nu uzvara, vai nu izstāšanās, proti, uzvaras Ungārijas un Itālijas GP, izstāšanās – Vācijas, Beļģijas un Singapūras GP. Kā saka – visu, vai neko :). Alonso atkal izspiež maksimālo, ko varēja.
Lai kā man būtu būtu riebies Šūmis pēdējos 8 gados, es dodu viņam +1, ka viņam tiešām bija mehāniska kļūme, nevis prosta tik pieredzējuša pilota iebraukšana vnk pakaļā kādam! Nu bet gan jau Čārlijs Vaitings zinās labāk, pēc incidenta izmeklēšanas… 🙂
Ļoti žēl, ka manu Hami atkal pievīla tehnika. Tā viņam pēdējās 5 sacīkstēs ir: vai nu uzvara vai izstāšanās…
Sacīkste bija interesanta. Fetels arī beidzot varēja justies gandarīts.
Nez, kur VSB komentātori atrodas sacīkšu laikā?
Nedaudz jocīga likās gan finiša nepamanīšana, gan tas, ka TV skaidri varēja redzēt, ka Senna izstājās un izkāpj no bolīda, bet komentātori to nemanīja., u.c.
nu tādas jau tās Singapūras ir: garlaicīgi, garlaicīgi, pēkšņi drošības mašīna, pilnīgs haoss, tad atkal gairlaicīgi… bet nu vismaz smuki. un Massa/Senna moments vispār viens no sezonas iespaidīgākajiem.
žēl Maldonado – veiksmes gadījumā varētu cerēt, ka smadzenēs pareizi iekodēsies “uzmanīga braukšana = daudz punktu”, bet nu ehh – atgādina Rosberga gadus, kad kā cerība uz labu rezultātu, tā puff.