Ar Sebastiana Fetela ātrāko apļa laiku noslēdzās pirmie brīvie treniņi pirms ASV GP izcīņas, kas šajā nedēļas nogalē risinās jaunajā “Circuit of the Americas” trasē Teksasā, Ostinas pievārtē.
Treniņu sesijai sākoties, trase bija ļoti putekļaina, jo tajā vēl nav notikušas nopietnas sacensības. Līdz ar to piloti veica neskaitāmas ekskursijas drošības joslā, lai gan neviena nopietna avārija nenotika.
Tikai uz sesijas izskaņu piloti ieguva pārliecību, pareizos regulējumus un pirmās saķeres drupačas, lai sāktu uzlabot savus apļa laikus. Galarezultātā Sebastians Fetels ar savu pēdējo lidojošo apli par iespaidīgām 1,4 sekundēm pārspēja tuvāko sekotāju Luisu Hamiltonu un par 2,2 sekundēm trešā vietā esošo Fernando Alonso. Tomēr no pēc rezultātiem nevar izdarīt tālejošus secinājumus – saķeres līmenis trasē uzlabojās ar katru apli un līdz ar to visi piloti nebija vienmīdzīgā situācijā.
ASV GP – Treniņi 1
V | No | Pilots | Komanda | Laiks | Atst. | Apļi |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:38.125 | 30 | |
2 | 4 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:39.543 | 1.418 | 28 |
3 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:40.337 | 2.212 | 29 |
4 | 3 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:40.528 | 2.403 | 29 |
5 | 2 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 1:40.650 | 2.525 | 30 |
6 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 1:40.966 | 2.841 | 26 |
7 | 12 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:41.023 | 2.898 | 29 |
8 | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 1:41.036 | 2.911 | 28 |
9 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:41.159 | 3.034 | 32 |
10 | 15 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 1:41.473 | 3.348 | 29 |
11 | 11 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1:41.783 | 3.658 | 29 |
12 | 16 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 1:41.825 | 3.700 | 28 |
13 | 17 | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 1:41.833 | 3.708 | 29 |
14 | 9 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 1:41.880 | 3.755 | 23 |
15 | 10 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:41.998 | 3.873 | 27 |
16 | 18 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1:42.539 | 4.414 | 30 |
17 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:42.588 | 4.463 | 25 |
18 | 25 | Charles Pic | Marussia-Cosworth | 1:43.288 | 5.163 | 23 |
19 | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham-Renault | 1:43.443 | 5.318 | 28 |
20 | 21 | Vitaly Petrov | Caterham-Renault | 1:43.522 | 5.397 | 23 |
21 | 24 | Timo Glock | Marussia-Cosworth | 1:44.464 | 6.339 | 24 |
22 | 19 | Bruno Senna | Williams-Renault | 1:44.548 | 6.423 | 29 |
23 | 22 | Pedro de la Rosa | HRT-Cosworth | 1:46.917 | 8.792 | 13 |
24 | 23 | Qing Hua Ma | HRT-Cosworth | 1:48.559 | 10.434 | 19 |
🙂 Sebs izmanto shoka terapiju.
Nu ja Sebastians spēj asimilēties pilnīgi jaunā trasē kā pirmais, tad lai kāda arī būtu mana attieksme pret SV. – cepuri nost. Tā bija savulaik pāris H.Tilkes trasēs ar Mišu Š., – arī srazīt visu aptvēra. 🙂
Nav nemaz tik viegli apgūt jaunu trasi – laika atšķirības pat bez Fetela grandiozas priekš šī brīža F1. Gan jau līdz Q daudz maz izlīdzināsies, bet tomēr – noderīgāka informācija tiek gūta, ja apli veic pāris sekundes ātrāk 😀
Vēl ir iespēja noglaudīt sienu vai kārtīgi pavzināties pa šķebeni, lai saprastu kurā līkumā tā šķebene vai borts visērtākā…
re – viss ir mainīgs,Vettels visu 2. sesiju sēž boksā ar cauru radiatoru…gonka solās būt interesanta, it īpaši pēdējais līkums ķer ārā daudzus un vēl pāris vietas
un atkal mainās – tika galā ar radiatoru un uzrāda labāko(pagaidām) laiku. iespaidīgi, ņiprs puika
A cauru radiatoru viš dabon caur lēkāšanas pa barģūrām vai tā bija tīri tehniska vaina, Agri?
nezinu, laikam konstrukcijā vaina, Wēberam ar’ kautkas tamlīdzīgs bija 1. sesijā. par plānu uztaisījuši svara taupīšnai laikam
Pilotiem jaunas trases apgūšana ir visai nosacīti ‘grūts’ uzdevums, jo mūsdienu simulatori (jo īpaši McLaren un Red Bull) ir ultra moderni un pamata dati no trases (līkumu rādiusi, taises garumi) bija pieejami krietni vēl pirms prērijā izbrauca buldozeri. Tajā līmenī pietiek ar 8-10 apļiem reālā trasē, lai apgūtu pēdējās nianses (saķeres īpatnības, apmales augstumus, bedres), jo arī visas reliefa izmaiņas simulators var attainot ārkārtīgi dabiski. Līdz ar to arī no tehniskā viedokļa komandas ierodas trasē jau ar pamata regulējumiem, kas tiek aprēķināti ar īpašas programmatūras palīdzību. Patiesībā par šo varāk iespējams būs lasāms jaunajā EMAG numurā.
plus – atceramies ka Red Bull pirmie izmeta loku ar Culthardu kamēr vēl asfalta nebij’, bet ieguva nojautu par trasi kāda tā varētu būt un ar visiem viņu super simulatoriem asfaltu varēja uzprogrammēt – teiksim simbolisku vidējo vai ASV raksturīgāko. RedBull vispār ir izcili radoša komanda, flexi spārni, gumijas purns, + liels bonuss ir viņu mākslasdarbs – vēja tunelis, ko angļi savlaik būvēja Spitfairu konstruēšnai
Pag, pag: Redbuļļi pat savu tuneli nav cēluši? 2WW Spitfire un citu angļu iznīcinātāju tunelis tiek izmantots?
jā, Jaguar šo pamesto objektu – tuneli atpirka no aizsargmina un nobāzējās ap to pēc Stewart GP pārpirkšanas