Foto: COTA

Ar Sebastiana Fetela ātrāko apļa laiku noslēdzās pirmie brīvie treniņi pirms ASV GP izcīņas, kas šajā nedēļas nogalē risinās jaunajā “Circuit of the Americas” trasē Teksasā, Ostinas pievārtē.

“F1LV

Treniņu sesijai sākoties, trase bija ļoti putekļaina, jo tajā vēl nav notikušas nopietnas sacensības. Līdz ar to piloti veica neskaitāmas ekskursijas drošības joslā, lai gan neviena nopietna avārija nenotika.

Tikai uz sesijas izskaņu piloti ieguva pārliecību, pareizos regulējumus un pirmās saķeres drupačas, lai sāktu uzlabot savus apļa laikus. Galarezultātā Sebastians Fetels ar savu pēdējo lidojošo apli par iespaidīgām 1,4 sekundēm pārspēja tuvāko sekotāju Luisu Hamiltonu un par 2,2 sekundēm trešā vietā esošo Fernando Alonso. Tomēr no pēc rezultātiem nevar izdarīt tālejošus secinājumus – saķeres līmenis trasē uzlabojās ar katru apli un līdz ar to visi piloti nebija vienmīdzīgā situācijā.

ASV GP – Treniņi 1

V No Pilots Komanda Laiks Atst. Apļi
1 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:38.125 30
2 4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:39.543 1.418 28
3 5 Fernando Alonso Ferrari 1:40.337 2.212 29
4 3 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:40.528 2.403 29
5 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 1:40.650 2.525 30
6 6 Felipe Massa Ferrari 1:40.966 2.841 26
7 12 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:41.023 2.898 29
8 14 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:41.036 2.911 28
9 8 Nico Rosberg Mercedes 1:41.159 3.034 32
10 15 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:41.473 3.348 29
11 11 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:41.783 3.658 29
12 16 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:41.825 3.700 28
13 17 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 1:41.833 3.708 29
14 9 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:41.880 3.755 23
15 10 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:41.998 3.873 27
16 18 Pastor Maldonado Williams-Renault 1:42.539 4.414 30
17 7 Michael Schumacher Mercedes 1:42.588 4.463 25
18 25 Charles Pic Marussia-Cosworth 1:43.288 5.163 23
19 20 Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1:43.443 5.318 28
20 21 Vitaly Petrov Caterham-Renault 1:43.522 5.397 23
21 24 Timo Glock Marussia-Cosworth 1:44.464 6.339 24
22 19 Bruno Senna Williams-Renault 1:44.548 6.423 29
23 22 Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1:46.917 8.792 13
24 23 Qing Hua Ma HRT-Cosworth 1:48.559 10.434 19

1 KOMENTĀRS

  1. Nav nemaz tik viegli apgūt jaunu trasi – laika atšķirības pat bez Fetela grandiozas priekš šī brīža F1. Gan jau līdz Q daudz maz izlīdzināsies, bet tomēr – noderīgāka informācija tiek gūta, ja apli veic pāris sekundes ātrāk 😀

  2. Pilotiem jaunas trases apgūšana ir visai nosacīti ‘grūts’ uzdevums, jo mūsdienu simulatori (jo īpaši McLaren un Red Bull) ir ultra moderni un pamata dati no trases (līkumu rādiusi, taises garumi) bija pieejami krietni vēl pirms prērijā izbrauca buldozeri. Tajā līmenī pietiek ar 8-10 apļiem reālā trasē, lai apgūtu pēdējās nianses (saķeres īpatnības, apmales augstumus, bedres), jo arī visas reliefa izmaiņas simulators var attainot ārkārtīgi dabiski. Līdz ar to arī no tehniskā viedokļa komandas ierodas trasē jau ar pamata regulējumiem, kas tiek aprēķināti ar īpašas programmatūras palīdzību. Patiesībā par šo varāk iespējams būs lasāms jaunajā EMAG numurā.

    • plus – atceramies ka Red Bull pirmie izmeta loku ar Culthardu kamēr vēl asfalta nebij’, bet ieguva nojautu par trasi kāda tā varētu būt un ar visiem viņu super simulatoriem asfaltu varēja uzprogrammēt – teiksim simbolisku vidējo vai ASV raksturīgāko. RedBull vispār ir izcili radoša komanda, flexi spārni, gumijas purns, + liels bonuss ir viņu mākslasdarbs – vēja tunelis, ko angļi savlaik būvēja Spitfairu konstruēšnai