Foto: McLaren

Ar Luisa Hamiltona uzvaru ir noslēgusies pirmā sacīkste jaunajā Ostinas trasē ASV. Otrais finišēja čempionāta līderis Sebastians Fetels, bet viņa vienīgais sāncensis uz titulu Fetnando Alonso palika trešais.

Drāma ASV GP posmā sākās vēl pirms starta, kad “Ferrari” nolēma ‘uzlauzt’ Felipes Masas pārnesumu kārbas zīmogojumu, lai brazīlietis saņemtu sodu, tiktu startā nobīdīts par 5 vietām un attiecīgi Fernando Alosno paceltos par vienu pozīciju un pats galvenais uz tīro trases pusi, kur startā ir ievērojami labāka saķere. Pats Masa ar šo lēmumu esot bijis pilnīgi mierā un bijis gatavs upurēties komandas biedra labā. Šāda nesaudzīga taktika atmaksājās, jo Alonso jau pēc pirmā līkuma spēja no 7.starta vietas pacelties uz 4.pozīciju.

Startā “Red Bull” piloti noturēja pirmās divas pozīcijas, kamēr trešais palika Luiss Hamiltons, kurš bija spiests startēt no netīrās trases daļas. Hamiltons, kuram tā bija pirmspēdējā sacīkste “McLaren” sastāvā, pēc pāris apļiem spēja apdzīt Marku Vēberu un izvirzīties otrajā vietā. Tostarp tālāk aizmugurē, neskatoties uz pilotu iepriekš izteiktām prognozēm par grūtībām veikt apdzīšanu šajā trasē, notika aizraujošas cīņas un nepārtrauktas pozīciju maiņas. Nevar noliegt, ka aizraujošo sacīksti sekmēja arī zemais saķeres līmenis un atšķirīgais riepu sniegums dažādās sacīkstes stadijās.

Sacīkstes vidusdaļā tehniskas problēmas piemeklēja Marka Vēbera formulu, kurai atteica ģeneratos un līdz ar to pamazām arī visas pārējās sistēmas. Tas ļāva uz trešo vietu pacelties Fernando Alonso, kurš tur palika pat neskatoties uz nelielu problēmu ar aizmugurējā kreisā riteņa nomaiņu vienīgajā boksu apmeklējumā.

Tostarp cīņa par uzvaru sacīkstes otrajā daļā izvērtās starp Luisu Hamiltonu un Sebastinu Fetelu. Galarezultātā Hamiltons, izmantojot DRS priekšrocības pēc vairākiem mēģinājumiem spēja izvirzīties vadībā un noturēties tur līdz finišam. Ceturtais pēc ļoti veiksmīgas sacīkstes finišēja otrs “Ferrari” pilots Felipe Masa.

Līdz ar to kopvērtējumā abus čempionāta līderus Fetelu un Alonso šķir 13 punkti un titula ieguvējs tiks noskaidrots nākamajā posmā Brazīlijā pēc nedēļas, kur pastāv ļoti liela iespējamība, ka līs lietus. Tostarp ar Fetela otro vietu pietika, lai “Red Bull” komanda nodrošinātu Konstrukrou kausu.

ASV GP – sacīkstes rezultāti

V No Pilots Komanda Apļi Laiks Startā Punkti
1 4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 56 2 25
2 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 56 +0.6 s 1 18
3 5 Fernando Alonso Ferrari 56 +39.2 s 7 15
4 6 Felipe Massa Ferrari 56 +46.0 s 11 12
5 3 Jenson Button McLaren-Mercedes 56 +56.4 s 12 10
6 9 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 56 +64.4 s 4 8
7 10 Romain Grosjean Lotus-Renault 56 +70.3 s 8 6
8 12 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 56 +73.7 s 6 4
9 18 Pastor Maldonado Williams-Renault 56 +74.5 s 9 2
10 19 Bruno Senna Williams-Renault 56 +75.1 s 10 1
11 15 Sergio Perez Sauber-Ferrari 56 +84.3 s 15
12 16 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 56 +84.8 s 18
13 8 Nico Rosberg Mercedes 56 +85.5 s 17
14 14 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 55 +1 aplis 16
15 11 Paul di Resta Force India-Mercedes 55 +1 aplis 13
16 7 Michael Schumacher Mercedes 55 +1 aplis 5
17 21 Vitaly Petrov Caterham-Renault 55 +1 aplis 21
18 20 Heikki Kovalainen Caterham-Renault 55 +1 aplis 22
19 24 Timo Glock Marussia-Cosworth 55 +1 aplis 19
20 25 Charles Pic Marussia-Cosworth 54 +2 apļi 20
21 22 Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 54 +2 apļi 23
22 23 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 54 +2 apļi 24
2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 16 +40 apļi 3
17 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 14 +42 apļi 14

1 KOMENTĀRS

  1. pirmo reizi veesturee uz podiuma triis shaabriizha labaakie piloti! 🙂 ar to arii visus apsveicu!

    mega saciikste no pirmajiem apljiem liidz peedeejam. pilniiga Pro prognozes izgaashanaas par garlaiciigu saciiksti Ostinaa. priex, ka pesimistiem ne vienmeer ir taisniiba. 😀

      • Pareizi saki – katram savs viedoklis!! Es uzskatu, ka ja šobrīd ir vairāki pasaules čempioni, tad ir negodīgi no tiem izvēlēties tikai 3. Fetels ir labs lai arī kā jums viņš nepatiktu.

    • Galvenais, Arcani k-gs, ka tavs favorīts neko nepakāsa un vēl joprojām atrodas labā pozīcijā, vai ne? Ar to arī apsveicu 😀
      Kas attiecas uz sacīkstes garlaicīgumu vai interesantumu, tad es nekad neesmu prognozējis, ka šis ASV posms no sportiskā viedokļa būs garlaicīgs. Es izteicos, ka trase ir garlaicīga un no šī apgalvojuma negrasos atkāpties. Jā, apdzīšanas jau bija, taču elpu aizraujošus momentus nemanīju. Jo Tilkes trasē, kurā pēc noklusējuma nav ātru un bīstamu pagriezienu, nekas nervus kutinošs praktiski nav iespējams.

  2. Loti skatama gonka, zel ka Bulis nepasmejas pa Alonso un nenomainija karbu Weberam un butu ielikusi Alonso netiraja dala, Alonso ka jau vienmer noveicas uz citu neveiksmem un tika uz podestala, Hamim ari loti noveicas ka Kartakijens bija prieksa un piebremzeja Vetalu bet loti loti smuki Hamis nobrauca gonku.

    ja runa pa ferari, tad tiesam nozelojami, ne jau tas ka masai iedeva 5 vietas lai alonso nobrauktu labak, bet tas ko teica masa pirms gonkas, ka alonso pienaca un pateica labaku brauceju pa tevi nevar iedomaties un Masas seja bija viss pateikts… nu nav ipasi sportiska riciba no ferari vietas..

    un pec sadam lietam baigi incigi ka brauceji grib braukt komanda kur viniem liek bremzet un laist karali garam…

    • tas gan būtu varens!!! skats – Wēbbera reakcija ja RB būtu nolēmuši ar viņa ”kārbas maiņas” palīdzību aizsūtīt Alonso atpakaļ uz netīro pusi. kautgan – varbūt vienkārši laika nepietika šādam gājienam. Starp citu īstenībā Massam neko nemainīja, vienkārši sabojāja FIA zīmogu uz kārbas

  3. Alonso savā vakardienas vīzijā bija diezgan precīzs, bet nepareizais RB nobruka. Spraiga sacīkste un cepuri nost VISIEM dalībniekiem – nevienas katastrofas, bet viegla pastaiga te nebija nevienam. Bet galvenais – intriga saglabājas līdz pat pēdējā posma, cerams, finišam

  4. Priekš sausas trases visai aizraujoša sacīkste. Ferrari taktiskais gājiens atmaksājās.. Un pat “nabaga Masa” no situācijas izvilka maksimālo iespējamo.. nu nemaz nav slikti priekš “labākā 2.nr.” 😀
    Un tiešām.. beidzot varēja redzēt šo trijotni uz pjedestāla.. un tās kovbojcepures uz pjedestāli – ideāli 😀

  5. labakie tris noteikti nebija uz piedistaala, attieciigaa seciibaa tie ir kimi, hamiltons un vetels.
    alonso bija leenaaks pa massu kvalifikaacijaa un leenaaks arii saciikstee, nesaprotu kaa vispaar kaadam naak praataa teikt ka alonso izspieda maksimumu no massiinas. ne tuvu! massa vnk lidoja vislaik-buutu bijis kopaa ar hami un vettelu ja ne taas 5cas vietas. bet nu massam seja pirms gonkas bija laba! 😀
    runajot par kimi, noraveejaas pitstops un hard riepas nez kaapeec nessanceeja. kad tika visiem garaam ar optioniem, brauca ar massu abi aatraak kaa hamis un vettels, bet peec pitstopa vnk auzaas. bet nu-joprojaam vieniigais kursh finisheejis visaas saciikstees un punktus tikai vienaa nav dabuujis, arii tajaa vienaa, kur 2 peedeejos apljos no 2 uz 14 vietu nokrita.
    trase, tiiri ok, tikai man jau uzreiz likaas ka tie s liikumi buus auzas kameer taadi kaa HRT brauc. briinums ka startaa visi cauri tika bez neviena nolausta antispaarna.
    hamis malacis, vettels arii.
    cerams braziilijaa neliis!

      • Hei, nu ko jūs te ķengājat to Šūmi?!?! Kur tāds naids radies – it kā viņš jums būtu iespļāvis sejā… Man liekas, ka viņu galīgi nekustina šīs te negācijas no pesimistiem. Viņš sen jau visu ir pierādījis un nedomāju, ka viņš tagad baigi iespringst uz atkal jauniem rekordiem. Viņam tika dota iespēja vēlreiz izbaudīt to, ko viņš mīl un viņš neatteicās no tās un to dara, pie kam saņem par to nesliktu piķīti. Tas tāpat kā man – bija normāls Audi, tad uznāca krīze un paņēmu pieticīgāko Folksvāgenu, bet pēc brīža sapratu, ka vēl joprojām mīli braukt ar Audi un nesen to iegādājos atkal, citu modeli un jaunāku gadu un patiesi izbaudu braukšanu ar to – viss un man neko vairāk nevajag…:) Tā kā – lieciet vien mierā LEĢENDU – lai arī kādu, bet tomēr – LEĢENDU un RESPECT par to, ko viņš savā dzīvē ir sasniedzis.