Foto: McLaren

Ar Luisa Hamiltona uzvaru ir noslēgusies Brazīlijas GP kvalifikācija. Blakus Hamiltonam pirmajā rindā būs komandas biedrs Džensons Batons, kamēr titula sāncenši Fetels un Alonso startēs attiecīgi no ceturtās un astotās pozīcijas.

“F1LV

Pirmajā kvalifikācijas kārtā izkrita visi seši jauno komandu piloti – viņiem nepalīdzēja arī mitra trase. Tāpat aiz svītras šoreiz palika Romēns Grožāns, kurš kvalifikācijas laikā ātrajā pēdējā līkumā mēģināja nepiemērotā vietā tikt garām HRT pilotam Pedro de la Rosam un tā rezultātā nolauza priekšējo antispārnu. Vēlāk Grožānam bija laiks tikai vienam lidojošam aplim un ar to nepietika, lai iekļūtu otrajā kvalifikācijas kārtā.

Otrajā kvalifikācijas kārtas laikā ideālā trajektorija jau bija sausa un visi piloti izmantoja mīkstākās pieejamās riepas. Vēsā trase neļāva “Ferrari” pilotiem veiksmīgi uzsildīt šīs riepas līdz darba temperatūrai un Felipe Masa kopā ar Fernando Alonso tikai kā pēdējie divi iekļuva izšķirošajā kārtā. Kamēr ātrākais apļa laiks bija Sebastianam Fetelam, aiz svītras palika Verņē, Rikjardo, Kobajaši, Šūmahers, Peress, Senna un Di Resta.

Izšķirošajā kvalifikācijas kārtā “McLaren” nodrošināja pirmo starta rindu, kamēr “Red Bull” aizņēma otru un turklāt Vēbers bija ātrāks par Fetelu. Felipe Masa ar Pastoru Maldonādo būs trešajā starta rindā, kamēr otrs titula pretendents Fernando Alonso sacīksti sāks tikai no ceturtās rindas kopā ar Niko Hilkenbergu.

Brazīlijas GP – kvalifikācija

V No Pilots Komanda Q1 Q2 Q3
1 4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:15.075 1:13.398 1:12.458
2 3 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:15.456 1:13.515 1:12.513
3 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 1:16.180 1:13.667 1:12.581
4 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:15.644 1:13.209 1:12.760
5 6 Felipe Massa Ferrari 1:16.263 1:14.048 1:12.987
6 18 Pastor Maldonado Williams-Renault 1:16.266 1:13.698 1:13.174
7 12 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:15.536 1:13.704 1:13.206
8 5 Fernando Alonso Ferrari 1:16.097 1:13.856 1:13.253
9 9 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:16.432 1:13.698 1:13.298
10 8 Nico Rosberg Mercedes 1:15.929 1:13.848 1:13.489
11 11 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:15.901 1:14.121
12 19 Bruno Senna Williams-Renault 1:15.333 1:14.219
13 15 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:15.974 1:14.234
14 7 Michael Schumacher Mercedes 1:16.005 1:14.334
15 14 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:16.400 1:14.380
16 16 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:16.744 1:14.574
17 17 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 1:16.722 1:14.619
18 10 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:16.967
19 21 Vitaly Petrov Caterham-Renault 1:17.073
20 20 Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1:17.086
21 24 Timo Glock Marussia-Cosworth 1:17.508
22 25 Charles Pic Marussia-Cosworth 1:18.104
23 23 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1:19.576
24 22 Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1:19.699
Q1 107% Time 1:20.330

1 KOMENTĀRS

    • Ferrari un Alonso interesēs ir, lai Masa (kurš patiešām ir atguvis savu ātrumu, kāds bija 06.-08.sezonās) būtu pēc iespējās vairāk uz priekšu.. Ja nu paveicas un startā (vienalga vai no vietas vai aiz Safety car) tiek priekšā Fetelam un ļauj Alonso paspēt noķert (ja, protams, spēs)… Sacīkšu laikā, ja būs vajadzība, vienmēr pastāvēs iespēja palaist garām utt (un šajā posmā palaišanu garām nekādi nevarētu salīdzināt ar situāciju Vācijas GP pērn.. visiem skaidrs, kurš brauc pēc titula un kurš vienkārši vāc punktus)

      • Nu elvij. Ja ta godigi tad pa titulu braucc tikaiviens braucejs. Otrs censas rapot un veic visadas rokades

  1. Elmaar. tiko skatiijos RTL un lauda arii atzina ka pastaav taada iespeeja ka atkal mainiis kārbu. bet tas nav atziits uz 100 %. pastaav ari tas ka starts buus no droshiibas mashinas.jo lietus saksies brazilija jau shodienun beigsies tikai otradien. ta francijas brazilijas sinoptikji teica.

  2. Šodien komentārus es beidzu. Vēl jautājums – kāpēc tik daudz “-” ir Elmāram Romeiko – profsionālam F1 fanam, Es visos viņa komentāros liku +. Paldies Tev Pro. arI Taviem komentāriem, nelasot tos likšu – . Tāpat ari ARcani.

  3. Во время второй квалификационной сессии Пастор Мальдонадо пропустил процедуру взвешивания, когда компьютер FIA случайным образом выбрал его машину, проехав под красным сигналом светофора. Рассмотрев обстоятельства этого инцидента, стюарды Гран При Бразилии вынесли гонщику из Венесуэлы официальное предупреждение.

    Это уже третье предупреждение в сезоне, так что завтра Мальдонадо потеряет десять мест на стартовом поле. В первый раз Пастор был предупреждён после квалификации в Китае за блокировку Ковалайнена, второй – за столкновение с Пересом в Сильверстоуне.

    Мальдонадо квалифицировался шестым, этот штраф скажется на расстановке гонщиков первой десятки. Фернандо Алонсо переместится с восьмой позиции на седьмую и начнёт гонку с чистой стороны стартового поля.

  4. wow kas pa kvalifikaaciju! starta vietas atbilst shaabriizha speeku sameeram. un tas labi. neviens objektiivi domaajoshais nevarees teikt ka Fetels ieguva tresho titulu pateicoties aatraakajai mashiinai.

    a ko Arnis Viiba taa iesprindzis uz plusinjiem un miinusiem? tak liecies mieraa! takaa mazs beerns.

    • Nu, nu, pēdējās sešas sacīkstes Red Bull diezgan pārāka par Ferrari. Trešais tituls bez ātras mašinas izpaliktu. Izskatās šodien abi pretendenti bija “uz nerviem”. Abi nobrauca sliktāk par saviem komandas biedriem. Skumjākais, ka Alonso var tikt pie titula, tikai pateicoties Fetela neveiksmei rīt un arī tad ar nosacījumu, ka ir vismaz trešais (pat šo trešo pozīciju viņam būs ļoti grūti izcīnīt) un Fetels nedrīkst iebraukt punktos, būtībā reāli tas iespējams tikai tad, ja viņš izstājas…vai nu atpaliek par apli

      • shtrunts par Ferrari. Alonso shobriid ir tik tuvu kopveerteejumaa pateicoties diezgan daudzaam veiksmeem, kad aatraakie piloti izstaajaas.

        saliidzinaajumaa ar Maklaareniem izskataas ka Red Bull nebuut nav aatraakaa. taapat kaa RB-8 nebija aatraakaa formula daudzos citos shii gada posmos. sezonas saakumaa vispaar nevareeja buut nekaada runa par kaadas komandas dominanci. taapeec es njemos apgalvot ka jebkuraa gadiijumaa shii gada chempionaataa uzvarees aatraakais un labaakais pilots. nevis paaraakaa formula.

  5. Briest ļoti interesanta sacīkste.
    Runājot par kvalifikāciju, McLareniem ir iespaidīgs ātrums. Mani māc aizdomas, ka Ferrari un Red Bull jau gatavojās sacīkstei un lika slapjā laika regulējumus (more downforce+grip). McLaren bija visu nedēļu ātri. Vai viņi lika citus regulējumus, nevar saprast, bet laikam likuši uz daļējo.
    Par sacīksti: lietus gadījumā sākies izloze uz veiksmi un prasmēm braukt pa slapjo. Kā tas ir gandrīz vienmēr bijis Brazīlijā. Ja ir lietus, pilotu tituls izšķirsies ar to, kurš mācēs labāk braukt pāri peļķēm. Let the best wins!

    • Sky eksperti ( inzinieri + bijusie f1 brauceji) teica ka it ka lietus regulejumi vairs nespele tik lielu lomu. Jo kadreiz mainija amisus un lika citas piekares un utt. Tagad daudzas lietas vini elektroniski izmaina. Ka piemeram motora map vai elektronisko diferencali. A sparnus ja nemaldos vini minimali pirms starta var pieregulet.

      Jautajums ir ja ir pasludinata slapja gonka cik daudz tad vini var mainit.

    • Nez kā īsti ar antispārniem (vismaz priekšējo).. Drīkst tikai pieregulēt vai atļauts mainīt arī visu kopumā? Tīri teorētiski lietus apstākļos vajadzētu prasīties pēc citāda gaisa sadalījuma (vairāk piespiedējspēka pats par sevi saprotams, bet pie reizes varētu arī pārdalīt mazāk gaisa dzinējam), jo lietus ūdens kaut nedaudz palīdz dzesēt motoru + zemajos pārnesumos piloti retāk griež līdz pašam galam, lai neizspolētu..
      Bet nu turu īkšķus par skatāmu sacīksti bez nevajadzģiem Safety Car vai sarkano karogu periodiem.. F1 tak ir sacīkstes, ne balerīnu izrāde (visu cieņu, bet ne īstā vieta 😀 )

      • Cik es sapratu no visadam intervijam svarigakais kas tiek regulets pirms slapja laika ir dzesesanas padeve jo mainas gaisa plusmas padeves daudzums kas nepieciesams bremzem. Ka rezultata ir redzets ka maklaren pat ar skocu lime ciet tos caurumus. Jo citadi ja brauc lietu ar lielajiem gaisa savacejiem pie bremzem vinas gruyi ir dabut darba temperatura un noturet jo vinas atdziest pa strauju