Foto: Aldis Putniņš

“Ferrari” prezidents Luka di Montidzemolo ir kritizējis Berniju Eklstonu, norādot, ka brits ir pārāk vecs, lai turpinātu veiksmīgi vadīt Formula 1 čempionātu.

“F1LV

Pēc šīs sezonas noslēdzošās sacīkstes Brazīlijā Bernijs Eklstons asi kritizēja visus, kas apšaubīja Sebastiana Fetela rezultātu pēdējā sacīkstē, kad radās aizdomas, ka vācietis apdzinis Žanu Ēriku Verņē dzelteno karogu laikā. Arī “Ferrari” iesniedza formālu pieprasījumu FIA paskaidrot situāciju un par šo rīcību saņēma asu kritiku no Eklstona puses, kurš norādīja, ka ir sen par vēlu iesniegt protestu un nosauca šo gadījumu par “stulbu joku”.

Tikmēr Luka di Montidzemolo, uzstājoties ikgadējā “Ferrari World Finals” pasākumā Valensijas trasē, atbildes gājienā kritizēja Eklstonu, norādot uz viņa vecumu, kas neļaujot veiksmīgi pildīt viņa pienākumus. Bernijam Eklstonam šogad palika 82 gadi. Tāpat Di Montidzemolo atgriezās pie sāpīgā testu aizlieguma jautājuma.

“Mēs esam konstruktori, nevis sponsori,” paziņoja “Ferrari” prezidents. “Es esmu ļoti neapmierināts, ka mēs nevaram aizvadīt testus un tādā veidā nevaram arī dot iespēju jaunajiem pilotiem. Tā kā pēdējās dienās dažiem cilvēkiem patīk runāt par ‘jokiem’, tad šo es tiešām varu nosaukt par kārtīgu ‘joku’. Jā, es tēmēju uz Eklstona izteicieniem: mans tēvs vienmēr teiza, ka ir jāciena vecāki cilvēki, jo galu galā viņi, sasniedzot zināmu vecumu, vairs nekontrolē savu izteicienus. Tāpēc es vairāk neko neteikšu.”

“Nenoliedzami pārlieku liels vecums dažkārt nav savienojams ar konkrētiem pienākumiem un atbildību,” nobeigumā piebilda Di Montidzemolo.

1 KOMENTĀRS

  1. Eklstons ir panaacis aizraujoshas F1 sezonas jau vairaakus gadus peec kaartas. neko nav vinjsh par vecu.

    tieshaam. pashi Ferrari sevi nosdaadiija muljkja lomaa kad iesniedza pieprasiijumu FIA. pashi nevareeja ieraudziit zaljo karogu tajaa epizodee?

    skudeerija ir slikti zaudeetaaji, taapeec nav pelniijushi kljuut par labiem uzvareetaajiem.

  2. Lukam neskādētu spogulī paskatīties, kad par vecuma plānprātību runāt sāk 😉

    testu aizliegums ir vistiešākajā veidā saistīts ar izmaksu ierobežošanu un arī ar ‘iespēju izlīdzināšanu’ – nav vairs iespējams tīmam ar dziļām kabatām/biezu maku vienkārši “nopirkt performanci”, testējoties privātā(s) trasē(s) “on 24*7 basis”

    Ka gluži bez testiem nevar, to nu laikam marusjas (jeb hrt?) piemērs rāda uzskatāmi, bet sarkano piekoptā praxe reiz jau robežojās ar absurdu “skalas otrā galā”

  3. Skudērijai nebija izvēles. Viņiem bija jāiesniedz protests. Tāds ir šis bizness. Protams, viņi labi apzinājās, ka neko nepanāks, tomēr spēles noteikumi ir tādi, ka, ja jau spēlē, tad līdz galam. Vārdu sakot – ir tādi jēdzieni kā konsekvence un principialitāte.

    Savukārt saviem disputa kolēģiem es ieteiktu neizlikties esam gudrākiem un taisnākiem par šīs nozares profesionāļiem.

    Interesanti, kādā situācijā nonāktu Skudērijas menedžments, nereaģējot uz šo dzelteno karogu epopeju? Padomājiet par to, pirms izteikt apvainojumus un nievas.

    • gunc, un politiku bīdīt, tipa ‘Capo di tutti Capi’ bernijs par vecu un plānprātīgu ir, tas ir aumež “profesionāli”? Kāds bernijam personīgi sakars ar protesta tēmu, un arī piesauktajiem testiem/testu aizliegumam??

      Par vēstules/protesta faktu te it kā neviens aplam neiebilst, cik nu protu izlasīt..

      • Arcani: “pashi Ferrari sevi nosdaadiija muljkja lomaa kad iesniedza pieprasiijumu FIA… skudeerija ir slikti zaudeetaaji, taapeec nav pelniijushi kljuut par labiem uzvareetaajiem.”

        bet nu labi, ok, ok, laikam rakstot savu komentāru biju pārlieku ietekmējies no tām “pērlēm”, ko tieši pirms tam biju palasījies delfu atkritnē…

    • Pievienojos. Lasot citos portālos publicētos Ferrari skaidrojumus tad:
      – viņi nevienā brīdī nebija vēlējušies pārskatīt Fetela uzvaru;
      – skaidrojumu prasījuši, lai pēc 10tiem tūkstošu līdzjutēju pieprasījumiem noņemtu šaubas par iznākumu un diskusijas internetā.
      Bet Bernijs, vismaz dažās citās frontēs, izskatās gana sprigans 🙂

  4. Tas ir tikai tāds pēdējo gadu jājamzirdziņš, ka ‘Eklstons ir vecs, tāpēc nespēj pilnvērtīgi pieņemt lēmumus’. Come on – jau pēdējos 30 gadus viņa darbība ir vairāk nekā apšaubāma!
    Arcani teica, ka Bernijs panācis vairākas aizraujošas sezonas. Nu, šajā sakarā viņa lomu nevajadzētu pārvērtēt. Ne jau viņš viens sēdēja garos ziemas vakarus pie viskija glāzes un zīmēja shēmas. Nevajag aizmirst, ka tieši Eklstons gadu desmitiem ir izmantojis 1.formulu tikai un vienīgi savas personīgās labklājības celšanai. Principā viņu var salīdzināt ar tādiem klasiskiem diktatoriem, kā Huseins vai Kadafi, jeb Latvijas mērogā ar visādiem Andriem, Aināriem un Aivariem. Ja šodien kaut ko var Bernijam pārmest, tad tikai to, ka vecumā ambīcijas pieplakušas. Laikam jau jūt, ka nav mūžīgs…

  5. Nedomāju, ka testu aizliegums palielinās izmaksas. Manā skatījumā, no naudas viedokļa tur nemainās pilnīgi nekas. Šobrīd viņiem formula stāv uz stendiem un testējas 24-7 laika periodā. Tas tikai izkropļo rezultātu un neko vairāk. Un visvairāk iegāž tieši uz sportistu pieredzi, jo spējīgiem pilotiem vienkārši nav iespēja sevi attīstīt. Un tā kā pieredzes nevienam nav, tad ņem tādus kā Senna un Grožāns.

    • testu ierobežojums vismaz nodrošina kaut jel kādu vienlīdzību ‘bagāto’ un ‘ne tik bagāto’ tīmu starpā

      citādi, senāk bija tīmi, kuriem testu veikšana izmaksāja dārgāk nekā piedalīšanās sacīkstēs, jo testēts tika praktiski nepārtraukti, un tais laikos, cik dzirdēts, aviotransporta fraktēšana priekš tālajām sacīkstēm bija uz bernija (FOM) rēķina.

      Skaidrs, ka tādam tīmam nevar neripot labāk nekā tādam, kas testējas, teixim, reizi mēnesī..

      • Nu nez, kur tā vienlīdzība, ja Caterham atpaliek no Torro Rosso par sekundi aplī, par pārējiem nemaz nerunājot. Tāpat vienmēr uzvar labākais, bet šoreiz tas viss ir kaut kā stipri teorētiski. Tad jau var iedot visiem vienādas formulas kā IndyCar un miers.

      • visi zin, kas ir nepareizi, tikai neviens nevar pateikt, kas ir pareizi prieks F1.

        (c) B.C. Ecclestone