Šodien kļuva zināms, ka jau šī gada beigās Norberts Haugs pārtrauks vadīt vācu autorūpnīcas “Mercedes-Benz” motoru sporta nodaļu.

Kamēr “Mercedes” autosporta lauciņā turpinās virzīties pēc iepriekš nospraustā plāna, Hauga atkāpšanās varētu ienest būtiskas pārmaiņas nākotnē. Viņš bija atbildīgais par sasniegumiem un zaudējumiem autosportā pēdējos vairāk kā 22 gadus, taču kontrakts negaidīti izbeigts mutiski vienojoties ar rūpnīcas valdi.

“F1LV

Hauga atkāpšanās iemesli oficiāli netiek izpausti, taču aizkulisēs jau parādījušās runas, ka tas noticis F1 komandas vājo rezultātu dēļ. Kad “Mercedes” pirms trim gadiem kopā ar Mihaelu Šūmaheru atgriezās pasaules čempionātā, tika uzstādīti visaugstākie mērķi, taču rezultātā tika izcīnīta tikai viena uzvara.

Tāpat jau tiek runāts par to, kurš kļūs par Hauga aizstājēju. Pašlaik varianti izskatās, ka ir divi – Nikijs Lauda, kurš nesen jau pievienojās “Mercedes” komandai kā viens no valdes locekļiem, kā arī Mihaels Šūmahers, kurš šogad aizvadīja savu pēdējo sezonu Formulā 1 aktīva pilota statusā un izteicies, ka ir gatavs apdomāt piedāvājumus paliks komandā kādā citā amatā. Visas tās gan pagaidām ir tikai spekulācijas.

“Mercedes” motoru sporta nodaļu Haugs sāka vadīt 1990. gada 1. oktobrī un kopš tā laika bija viena no redzamākajiem rūpnīcas personāžiem.

Viņa pakļautībā izcīnīti seši pasaules čempionu titulu Formulā 1, kā arī 87 uzvaras atsevišķos posmos, galvenokārt darbojoties kā motoru piegādātājiem citām komandām. Lieliski panākumi Haugam bijuši DTM čempionātā, kur kopš pirmā viņa pakļautībā iegūtā titula 1992. gadā “Mercedes” komandas uzvarējušas 54% no visām sacīkstēm un izcīnījušas 60% no pieejamajiem tituliem (piloti, ražotāji un komandas). Aprēķinot kopējo statistiku, Hauga vadībā “Mercedes” aizvadījuši 986 sacīkstes (F1, ChampCar, GT, Group C, F3), uzvarot 439 no tām jeb vairāk kā 45%.

1 KOMENTĀRS

  1. ko lai saka, Nikijs jau roku izmēģināja šādā ampluā, ar Jaguar. Kas tur iznāca, kā saka, ir vēsture, un es personīgi nesaskatu nekādu iemeslu ticēt vai sagaidīt, ka ar Mercedes būs savādāk..

    Laiduši nu atkal Bronu pie pilnas teikšanas, un ko līdzīgu “Annus Mirabilis 2009” sagaidīt gan būtu iemesls 😉

    • Laudas sakarā piekrītu. Pat nediskutēsim par viņa menedžera spējām un veikumu – savā laikā aviokompāniju džeks vadīja neslikti. Taču jaunāki neviens nepaliekam. Ja regulāri paskatās RTL reportāžas, tad šodien diemžēl tur redzams tāds pašvaks opis, kuram pat reizēm problēmas elpu dabūt augšā. Kā TV eksperts viņš ir ok, bet vadīt komandu…

  2. Brandls ieraxtiijis twitterii shitaa –

    Farewell Norbert Haug at Mercedes Benz,did a great job over 22 yrs. Seems to be Niki Lauda’s gig now. Won’t affect Hamilton performance 2013

    Vai tiesaam Lauda par pr-ku tagad.. Quo Vadis, Mercedes

  3. liela traģēdija jau no šī nebūs, varbūt ka tas saistīts ar to uz kādiem noteikumiem Haugs un co parakstīja Concordes līgumu – mož Merc dabūja mazāk nekā cerēja. Bet Laudu neviens tur pie šprices nelaidīs, labi zin kāds viņš menedžeris – vienīgais ko viņš prata LABI vadīt bija F1 auto – aviolīniju no bankrota izpirka Austrijas valsts, par Jaguar labāk vispār nerunāt, bet tā reklāmai un PR viņš būs ļoti labs