Pasaules rallija čempionātā otrajā spēcīgākajā klasē WRC2 gaidāmajā sezonā startēs tādi spēcīgi braucēji kā Metjū Vilsons, Eivinds Brinildens, Pērs-Gunārs Andersons un uzlecošā zvaigzne Esapeka Lapi.

WRC2 čempionāts šogad norisināsies pirmo reizi un tiešā konkurēs ar Eiropas rallija čempionātu jeb ERC.

Montekarlo rallijam, kas būs arī WRC2 sezonas atklāšanas posms, pieteikušās gan tikai astoņas ekipāžas, kas nav daudz, taču jau šobrīd zināmi vēl septiņi citi piloti, kas startēs Zviedrijas rallijā. Daļai no viņiem gan šobrīd nav plānu aizvadīt pilnu sezonu, taču sekot līdzi cīņām WRC2 ieskaitē būs interesanti. Paredzams, ka dalībnieku skaits ar laiku tikai pieaugs.

Pēc tam, kad lielāko daļu iepriekšējās sezonas nācās pavadīt ārstējot savainojumu, par atgriešanos pasaules čempionātā paziņojis Metjū Vilsons. Pirms tam trīs sezonas viņš ieņēma septītās vietas WRC kopvērtējumā un ar augstākā līmeņa tehniku startē kopš debijas 2004. gadā, taču šo sezonu Vilsons aizvadīs WRC2 klasē, braucot ar “M-Sport” komandas sagatavotu “Ford Fiesta RRC” automobili. Viņa komandas biedrs būs Elfins Evanss, kuram tā ir kā daļa no balvas par uzvaru 2012. gada “WRC Academy” čempionātā.

“M-Sport” profesionālisma ziņā pielīdzināma rūpnīcas komandai un tai arī ir tieša saistība ar “Ford” fabriku. Nopietnākie konkurenti solās būs “Škoda” rūpnīca, kas arī plāno aizvadīt vairāk vai mazāk pilnu sezonu, ar jauno, bet ļoti spēcīgo Esapeku Lapi. Viņš pērn uzvarēja visos Somijas čempionāta posmos, kā arī triumfēja Polijas rallijā, kas bija ERC posms, lai gan tā viņam bija debija “Škoda” komandas sastāvā. “Škoda Deutschland” komandu pārstāvēs Zeps Vīgants, kurš 2012. gadā ieguva ceturto vietu IRC čempionātā. Viņi abi pilotēs “Škoda Fabia S2000”.

Jāpiemin arī “Symtech Racing” komanda. Tās sastāvā ar “Peugeot 207 S2000” startēs viens no vadošajiem ERC pilotiem – 2011. gada vicečempions Luka Beti. Savukārt ar “Subaru Impreza” brauks ukrainis Jurijs Protasovs, kura stūrmanis vismaz Montekarlo rallijā būs līdzšinējais Ota Tanāka pārinieks Kuldars Siks no Igaunijas. Jāpiemin, ka Protasovam tā ir balva par uzvaru pērnā gada “Rally Class” čempionātā, kurā sākotnēji startēja arī Latvijas pārstāvis Andis Neikšāns, tomēr pēc neveiksmīgiem pirmajiem diviem posmiem no tālākas dalības atteicās.

Patīkami redzēt, ka dalībai Zviedrijas rallijā pieteicies viens no talantīgākajiem jaunajiem norvēģu pilotiem, Eivids Brinildsens, kurš pilotēs “Ford Fiesta RRC”. Brinildsens aizvadīs pilnu WRC2 sezonu.

Tāpat Ziedrijas posmā ar “Proton Satria Neo S2000” izies pieredzējušais bijušais WRC pilots Pērs-Gunārs Andersons, kurš savulaik divreiz bijis JWRC čempions, bet vēlāk braucis “Suzuki” WRC rūpnīcas komandā. Pērn Andersons ar divām uzvarām kļuva par SWRC vicečempionu, bet pagaidām gan nav pilnīgi skaidrs, vai viņš plāno aizvadīt pilnu sezonu un cīnīties par titulu, kas noteikti ir braucēja spēkos.

WRC2 čempionāta dalībnieki

Ražotājs Komanda Pilots
Ford
(Ford Fiesta RRC)
United Kingdom Autotek Motorsport Norway Eyvind Brynildsen
United Kingdom M-Sport United Kingdom Elfyn Evans
United Kingdom Matthew Wilson
Saudi Arabia Yazeed Racing Saudi Arabia Yazeed Al-Rajhi
Mini
(Mini John Cooper Works S2000)
Ukraine Mentos Ascania Racing Ukraine Valeriy Gorban
Ukraine Oleksiy Kikireshko
Mitsubishi
(Mitsubishi Lancer Evolution X)
Mexico Moto Club Igualda Mexico Ricardo Triviño
Peugeot
(Peugeot 207 S2000)
Belgium Symtech Racing Italy Luca Betti
Proton
(Proton Satria Neo S2000)
Tiks nosaukta vēlāk…
Sweden Per-Gunnar Andersson
Škoda
(Škoda Fabia S2000)
Czech Republic Škoda Motorsport Finland Esapekka Lappi
Germany Škoda Auto Deutschland Germany Sepp Wiegand
United Arab Emirates Skydive Dubai Rally Team United Arab Emirates Rashid al Ketbi
Subaru
(Subaru Impreza)
Austria Stohl Racing Germany Armin Kremer
Italy Lorenzo Bertelli Italy Lorenzo Bertelli
Belgium Symtech Racing Ukraine Yuriy Protasov

 

Jau ziņots, ka šogad pasaules rallija čempionātā spēkā stājas jauna sistēma. Tradicionāli, par pirmajām vietām absolūtajā ieskaitē kā atsevišķos posmos, tā arī pasaules čempionāta kopvērtējumā cīnīsies tās ekipāžas, kas brauks ar WRC tehniku. Savukārt WRC2 faktiski aizvietos līdzšinējo SWRC čempionātu, kurā tika izmantoti S2000 klases spēkrati, klāt vēl pievienojot arī R4 un R5 klases, kā arī “Group N” pilnpiedziņas mašīnas. WRC3 čempionāts ir PWRC turpinājums, taču tajā drīkstēs startēt tikai vienas ass piedziņas automobiļi. Visbeidzot, jauno talantu kalve “WRC Academy” tiek pārdēvēta par “Junior WRC” jeb JWRC. Klase ar šādu nosaukumu, kā zināms, jau pastāvēja pirms vairākiem gadiem.