Kā otrā no F1 komandām šodien savu 2013. gada formulu prezentāja “McLaren”. Džensons Batons paziņojis, ka MP4-28 ir labākā mašīna, ko “McLaren” jebkad uzbūvējuši.
Formula tika prezentēta “McLaren” tehnoloģiju centrā Vokingā, Lielbritānijā un klātienē to vēroja 250 viesi un preses pārstāvji.
Ar “Mercedes” motoru apgādāto formulu 2013. gada sezonā pilotēs 2009. gada F1 čempions Džensons Batons un jaunais meksikāņu talants Serhio Peress, kurš komandai šogad pievienojies no “Sauber” nometnes. Tās arī ir lielākās izmaiņas – komandu pametis tās līdzšinējā zvaigzne Luiss Hamiltons.
2012. gada F1 sezonā “McLaren” vienības piloti Batons un Hamiltons pa abiem izcīnīja septiņas uzvaras sacīkstēs, astoņas pirmās starta vietas, 13 pjedestālus un pilnīgi visos posmos vismaz viens no viņiem ieguva punktus. Taču kopvērtējumā situācija nebija tik spoža, jo Hamiltons palika ceturtais, bet Batons sezonu noslēdza piektajā vietā, kamēr “McLaren/Mercedes” konstruktoru kausā finišēja trešie.
Pie uzvaras komandu ieskaitē “McLaren” pēdējo reizi tika tālajā 1998. gadā, lai gan kopš tā laika tikai vienu reizi (neskaitot diskvalifikāciju 2007. gadā) tai nav izdevies iekļūt labāko trijniekā. Pilotu ieskaitē “McLaren” pēdējo titulu izcīnīja 2008. gadā, kad čempionātā uzvarēja Luiss Hamiltons.
“McLaren” modelis MP4-28 vizuāli ļoti neatšķiras no sava sava priekšgājēja, taču komanda apgalvo ka tas veidots pielietojot daudz radikālākas idejas, lai nepieļautu rezultātu lejupslīdi sezonas vidusdaļā. Faktiski šī esot padziļināti pārbūvēta veiksmīgā MP4-27 šasija, ar galvenajām izmaiņām mašīnas purngalā un priekšējā piekarē. Tāpat notikušas izmaiņas sānu gaisa savācēju dizainā un virsbūves aizmugurē.
“Visu pagājušo sezonu bijām ļoti spēcīgi, tomēr tādu vai citādu iemeslu dēļ nespējām visu sakopot tā, lai varētu cīnīties par titulu un tā ir tā lieta, ko 2013. gadā gribam mainīt,” prezentācijā teica komandas jaunais līderis Batons. “Domāju, ka šī ir labākā mašīna, ko mēs jebkad esam radījuši. Es zinu, ka inženieri ir pārbaudījuši ik katru sīkumu visās iespējamajās jomās.”
Šī prezentācija arī iezīmēja jubilejas sezonas sākšanos, jo tieši šogad “McLaren” komanda svin savu piecdesmitgadi.
McLaren MP4-28 fotogalerija
[slideshow id=9 w=650 h=480]
Būs interesanti paskatīties uz Mclaren, jo ja Hamiltons varēja cīnīties par uzvarām ja viņa mašīna bija gandrīz tik pat laba kā Red Bull, tad Batonam būs vajadzīga mašīna, kas ir tik pat laba kā Red Bull lai spētu cīnīties, jo Hamiltons vienmēr bijis nieka tiesu, bet ātrāks par Batonu.
Tā pat būs interesanti redzēt ko parādīs mazais Pedro. Nebrīnīšos ja viņam ies kā pa kalniem, epizodiski atstājot jāņos Batonu.
Bez Hamiltona varētu būt grūti,vismaz tā liekas.Taču tad jau redzēs.
jo?
Inzenieri luni laidiis, jo zinaas, ka vinu telemetriju un iespeejamos settingu prokolus/errorus neviens vairs twitterii nepublicees, no taa tagad mersiem jaauzmanaas? jeb kaads cits iemesls? 😉
Praktiski bez izņēmumiem vizuālais McLaren vāģos ir tas, kas paticis. Redzēs ko spēs trasē. Nepiekrītu, ka bez Hamiltona būs solis lejup. Nepārprotami Hamiltonam ir liels talants, bet draudzība ar galvu ir izpalikusi, kas atspoguļojas rezultātu nestabilitātē. Ja jau reiz McLaren svin 50to jubileju, tad par godu šim notikumam varēja kādu oranžu strēmelīti uzkrāsot 🙂 Ar nepacietību gaidu rītdienas Ferrari F138 vāģi un mazāk Force India VJM06 vāģi. Sezona sāk iesilt! 🙂
nujau nujau… kur tad iepriekšējā sezonā Hamim bija nestabilitāte? Tas, ka komandas mehāniķi čakarēja visu, ko varēja čakarēt, nenozīmē, ka viņš pats bija nestabils. Vot 2011. gads bija tiešām briesmīgs viņa izpildījumā, taču pagājušā sezonā viņš bija tiešām krietni nosvērtāks un stabilāks, taču vienalga kautkas nesanāca, vairākkārt tieši dēļ komandas.
Kas tur ir ar visām šīm prezentācijām?! Nekāda šarma, nekādas izdomas, pilnīgi nekā! Turpat rūpnīcas gaitenī sadzen presi, paķēmojas ar baltu palagu, meitene uzdod pāris jautājumus un viss. Lotus-iem bija vēl trulāk – kaut kādā angārā uz riņķi sastutētas baltas reģipša sienas un visi laimīgi. Līdzekļu ekonomija, vai? Šaubos! Lai staipītu apkārt pa visu pasauli daudzstāvīgas stikla motor-mājas, tur naudas pietiek, bet šeit tik vien atļaujas, kā palagu pa 10 mārciņām nopirkt.
We Will Be Taupīgi (c), mansdomāt
Un ko tu gribētu redzēt šajos formālajos šampanieša saskandināšanas kopā sanākšanas ballītē? Cirka uznācienu, kurā zilonis, mērkaķis un jūras cūka spēj savietoties uz F1 vāģa, kurš gāž pa prezentācijas lokālu? Vai Bīberu, kurš stūrītī uz mazas improvizētas skatuves čurās karstu? Vai kā F1 vāģis spēj caurbraukt lielo Ķīnas mūri aiz muguras velkot 15 sērferus? Priekš kam šādam pasākumam ir nepieciešams bezjēdzīgs pašpasludināto krējumu šovs?
Nu, nu, labāk paskaties kādreiz F1 aizkulises pēc sacenes beigām. Tur pa tumsu glamūrīgos pasākumos viņi ne tikai šampanieti lielos apjomos izlej, bet vēl viskaut ko. Tā jau ari ir, ka liela daļa naudas tiek izgāzta nevis mašīnās, bet … (hmmmm …)
Nu es kā ilggadējais šīs komandas fans (since 1990) apskatījos arī viņu lapā prezentācijas ierakstu: biš patrenkāja savus vecos vāģus pirms jaunā prezentācijas… 😉 Piekrītu Artim: kauko oranžu vajadzēja iespert dizainā par godu 50gadei! 🙂
Un vēl es nesapratu, ko tur dara Gerijs Paffets bezmazvai testpilota lomā: DTM čempions “pienesīs ūdeni” Čeko un Džensam? 😀 (neticu, ka viņš nebrauks Messeršmitos šajā DTM sezonā)
Cepuri nost Čeko nekaunībai/pārliecībai par sevi…
A Čeko nemaz nav tik slims desperado kā liekas, man domāt, ka variants kā 88/89 gados maklāreniem nebūs.