Foto: Ferrari/Ercole ColomboPirmo uzvaru 2013. gada F1 sezonā šodien Ķīnā notikušajā trešajā pasaules čempionāta posmā izcīnīja “Ferrari” pilots Fernando Alonso. Uz goda pjedestāla nākamajiem pakāpieniem kāpa “Lotus” pārstāvis Kimi Raikonens un kvalifikācijas uzvarētājs Luiss Hamiltons no “Mercedes”.

Alonso, tāpat kā Raikonens un Hamiltons, bija izvēlējušies startēt ar mīkstākā sastāva riepām, kas nozīmēja agru iebraukšanu pirmajā pistopā, taču pārējo sacīksti bija iespējams veikt ar izturīgajām vidēji cietā sastāva riepām. “Red Bull” pilots Sebastians Fetels, kurš izcīnīja ceturto vietu, startēja devītais un mīkstās riepas uzmontēja piecus apļus pirms finiša, taču viņam tikai mazliet pietrūka, lai kāptu uz pjedestāla.

“F1LV

Startā Hamiltons nosargāja pirmo pozīciju, kamēr Raikonens kustību uzsāka daudz gausāk un līdz pirmajam līkumam garām tika abi “Ferrari” piloti, Alonso un Felipe Masa. Jau piektā apļa sākumā abi vienlaikus apdzina Hamiltonu, izsakot pārliecinošu pieteikumu uz uzvaru Ķīnas GP. Uz pirmo boksu apmeklējumu rēķina Masa zaudēja vairākas pozīcijas un kopš tā brīža atkrita no cīņas par uzvaru, kamēr Raikonens tika garām Hamiltonam. Alonso turpināja braukt pa priekšu.

Sacensības kopumā iezīmēja divu atsevišķu stratēģiju cīņu – vienā pusē ietilpa tie piloti, kas startēja no vadošajām pozīcijām un kā pirmo riepu komplektu bija izvēlējušies mīkstāko sastāvu, bet otri bija tie, kas startēja ar cietākā sastāva gumiju un mīkstākās riepas izmantoja vēlāk sacīkšu gaitā.

Alonso bija vienīgais, kurš izskatījās pārliecinošs kandidāts uz uzvaru jau kopš pirmajiem apļiem. Viss izšķīrās 42. aplī, kad Fetels jau bija veicis divus pitstopus un nokļuvis vadībā, bet aiz viņa tobrīd brauca Alonso, kuram arī bija atlicis viens pitstops. Fetels ar vecākām riepām bija jūtami lēnāks un bez cīņas palaida Alonso priekšā, lai vēl vairāk sataupītu gumiju, bet kopš tā brīža spānis vairs nebija noķeram.

Vienīgi pēc viņa trešā pitstopa Fetels atguva vadību, tomēr piecus apļus pirms beigām vācietim bija jādodas boksos, lai vienīgo reizi šajā sacīkstē uzmontētu mašīnai mīkstā sastāva riepas. Fetels atkrita uz desmitnieka otro galu, taču ātri apdzina vienu pēc otra un pēdējā aplī jau devās netālu aiz trešās vietas īpašnieka Hamiltona. Pēdējā līkumā Fetels jau bija britam tieši aizmugurē un, ja sacensības turpinātos vēl vienu apli, viņš pavisam noteikti būtu ticis garām, taču rezultātā jāsamierinās ar ceturto vietu.

Labu sacīksti aizvadīja Džensons Batons, kurš vienīgais no vadošajiem braucējiem izvēlējās veikt tikai divus pitstopus, kādu laiku atradās vadībā, bet beigās finišēja piektais. Aiz viņa palika arī Masa, kuram tik cerīgs izvērtās sacensību sākums, taču ne turpinājums. Ar augsto septīto vietu tikmēr iepriecināja “Toro Rosso” braucējs Daniels Rikjardo, kurš no šīs pozīcijas arī startēja. Aiz viņa palika Pols di Resta (“Force India”) un Romēns Grožāns (“Lotus”), bet pirmo desmitnieku noslēdza “Sauber” pilots Niko Hilkenbergs.

Neveiksmes, kas sākās kvalifikācijā, arī sacīkstē turpinājās “Red Bull” pilotam Markam Vēberam. Viņš startēja no boksiem, izmantojot strauji dilstošās mīkstā sastāva riepas, un jau pirmā apļa beigās devās boksos, lai visu pārējo sacīksti varētu aizvadīt tikai ar cietākā sastāva gumiju. Šķita, ka austrālietim ir labas iespējas izcīnīt punktus, tomēr 15. aplī viņš apdzīšanas brīdī sadūrās ar “Toro Rosso” braucēju Žanu-Eriku Verņē, kurš neatstāja veterānam vietu iekšmalā, lai gan tobrīd Vēbers jau bija uzsācis apdzīšanu. Nācās doties boksos, tomēr drīz pēc izbraukšanas trasē atklājās, ka kārtīgi nav pieskrūvēts viņa mašīnas aizmugurējais labais ritenis, kas tajā pašā aplī nokrita. Nācās apstāties pavisam, lai izstātos.

Arī pērnā gada Ķīnas GP uzvarētājam Niko Rosbergam šoreiz istāšanās. Pēc starta “Mercedes” pilots bija piektais, taču vispirms sekoja neveiksmīgs pitstops, bet pēc tam piekares problēmu dēļ nācās doties boksos, lai izstātos. Izstājās arī “Force India” pilots Adrians Zutils, kuram no aizmugures pirms viena no līkumiem uztriecās Estebans Gutjeress no “Sauber”. Vācieša mašīnai tika salauzts aizmugurējais antispārns, boksos formula aizdegās un ar to viņa cīņa par punktiem bija beigusies.

Arī Raikonens 16. aplī tik tikko nepiedzīvoja izstāšanos, jo apdzīšanas brīdī viņu diezgan agresīvi nobloķēja “McLaren” pilots Serhio Peress, kā rezultātā soms no aizmugures aizķēra viņa formulu, mazliet salaužot “Lotus” bolīda priekšgalu. Pa radio Raikonens sāka klaigāt, “ko viņš ellē dara”, tomēr tas viņa ātrumu neietekmēja un sacīksti pilots varēja turpināt bez piespiedu pitstopa.

Kopvērtējuma tabulā Fetels ar 52 punktiem joprojām saglabā vadību, taču tikai 3 punktus vairs viņam zaudē Raikonens. Konstruktoru kausā “Red Bull/Renault” tikmēr piecus punktus priekšā “Ferrari”.

F1 sezona turpināsies pēc nedēļas, kad 21. aprīlī notiks Bahreinas GP.

Ķīnas GP izcīņas rezultāti

Vieta Pilots Komanda Apļi Laiks
1 Fernando  Alonso Ferrari 56 1:36:26.945
2 Kimi  Raikkonen Lotus-Renault 56 +10.100
3 Lewis  Hamilton Mercedes 56 +12.300
4 Sebastian  Vettel Red Bull-Renault 56 +12.500
5 Jenson  Button McLaren-Mercedes 56 +35.200
6 Felipe  Massa Ferrari 56 +40.800
7 David  Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 56 +42.600
8 Paul di Resta Force India-Mercedes 56 +51.000
9 Romain  Grosjean Lotus-Renault 56 +53.400
10 Nico  Hulkenberg Sauber-Ferrari 56 +56.500
11 Sergio  Perez McLaren-Mercedes 56 +1:03.800
12 Jean-Eric  Vergne Toro Rosso-Ferrari 56 +1:12.600
13 Pastor  Maldonado Williams-Renault 56 +1:33.800
14 Valtteri  Bottas Williams-Renault 56 +1:35.400
15 Jules  Bianchi Marussia-Cosworth 55 +1 aplis
16 Charles Pic Caterham-Renault 55 +1 aplis
17 Max  Chilton Marussia-Cosworth 55 +1 aplis
18 Giedo van der Garde Caterham-Renault 55 +1 aplis
Nico Rosberg Mercedes 22 Izstājās
Mark Webber Red Bull-Renault 16 Izstājās
Adrian Sutil Force India-Mercedes 6 Izstājās
Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 5 Izstājās
Ātrākais aplis: Fetels (1:36.808)

 

F1 kopvērtējums pēc 3. posma

Vieta Pilots Punkti Vieta Komanda Punkti
1. Vettel 52 1. Red Bull-Renault 78
2. Raikkonen 49 2. Ferrari 73
3. Alonso 43 3. Lotus-Renault 60
4. Hamilton 40 4. Mercedes 52
5. Massa 30 5. Force India-Mercedes 14
6. Webber 26 6. McLaren-Mercedes 14
7. Button 12 7. Toro Rosso-Ferrari 7
8. Rosberg 12 8. Sauber-Ferrari 5
9. Grosjean 11
10. Di Resta 8
11. Ricciardo 6
12. Sutil 6
13. Hulkenberg 5
14. Perez 2
15. Vergne 1

1 KOMENTĀRS

    • nu gandriz notrapija bullji ar strategiju, bet nu tas 0.2 sec arii taa, buutu vel aplji 4, fetels buutu treshais un pec paara apljiem atkristu atpakalj uz ceturto… buljiem miikstaas riepas ilgak pa 8 apljiem nekalpo…

      bet nu jaa, pedejos 4 apljus hamis ari nebrauca uz visiem 100 …

      alfons vnk nenotverams! massam japieliek

  1. Kopumā ņemot sacīkste nelika garlaikoties ne mirkli!
    Šodien spānim absolūti pelnīta uzvara ar ko arī apsveicu!
    Alonso dziedātāju Rakeli nomainījis pret kaut kādu krievu modeli Dašu Kāpostiņu: DDD
    Peress diezgan skarbi apgājās ar Kimi, bet soms tomēr veiksmīgi izkūlās no šīs situācijas .
    Kā jau paredzēju Luiss nespēs cīnīties jo pārāk ātri noplēsa riepas.
    Massa arī kaut kā ātri atkrita dēļ nelaikā veiktiem pitstopiem, jo bija jāpielāgojas lai netraucētu Alonso stratēģijai.
    Fetels laikam izspieda visu ko varēja šai situācijā. Iespējams vienu apli ātrāk nomainot pēdējā riepu komplektu būtu izcīnījis 3šo vietu, bet ej tu sazini vai tās spētu turēt vajadzīgo tempu to vēl vienu apli.
    Webers savā elementā, iekuļās avārijā pilnībā sajāj savu tā jau sarežģīto sacīksti un priekš pilnas laimes vēl arī ritenis nokrīt!
    Kaut kā savādi – ja tas ritenis vispār nebūtu pieskrūvēts, tad tam bija jānokrīt krietni ātrāk.
    Batonam arī normāla rezultāts, jo Mclareni pašlaik ir tālu no līderiem!

  2. Nēsmu redzējis sacīksti,bet diemžēl manas domas piepildijās par to ka Hamiltonam nav pagaidām iespēju noturēt aiz sevis alonso un arī citus,bet ir ok intresants sezonas sākums cerams ka merši vel labi progresēs .Toties fetels lai kā negribētos arī tika pie nesliktiem punktiem.

  3. Manās acīs Feteļš ir tā nokrities, ka pat Alonso uzvara vairs nerada īpašu sarūgtinājumu. No sirds ceru, ka ja ne Kimis, tad vismaz Alonso neļaus Feteļam iegūt ceturto titulu.

    Par sacīksti runājot… Alonso nobrauca perfektu sacīksti… jau kuro reizi. Kimis savu nedaudz pačakarēja, bet beigās izvilka cik nu varēja. Interesanti, kā būtu bijis ar nesasistu formulu? Alonso jau gan laikam noķert nebūtu bijis pa spēkam, jo tas beigās pat nevilka uz pilnu jaudu.

    Sarūgtina Peresa slābanais sniegums un Masas žēl. Kaut kā viņam nepaveicās ar pitstopiem.

    Vēbers izpildīja klasisku NEsacīksti savā stilā.

    Nu ko, cīņa pamazām iekarst un pretendenti šogad ir četri – Kimi, Sebs, Alonso un Hamis. Dīvaini, bet, uz cipariem skatoties, nekas nav mainījies no pagājušā gada 🙂

      • Tur jau sacīkstes laikā bija smieklīgi – komanda teica Alonso, lai nebrauc tik ātri un saudzē mašīnu, uz ko Alonso atbildēja, ka es nekur nesteidzos un to arī daru (neatceros precīzus tekstus). 😀 Pēc tam vēl intervijā arī pasmējās. 😀

  4. Kas ir noticis ar riepām? Tās sāk darboties jau izbraucot no pitstopu celiņa, ja agrāk tam bija aplis vajadzīgs! Un Fettela graujošie apļa laiki ar svežokiem gonkas beigās: jā viņš ir viens no jestrākajiem, bet riepas tur deva vēl 2/3 apļa laika. Nu bet visforšākais bija Kimi: aizlausts “deguns” vāģim, bet viņam kā ziemeļbriedim, tik brauc tālāk un uz 2 vietu 🙂

  5. priecē uzvarētāju trīnieks.interesanti,būtu pavērot,vetela un vēbera cīņu,kad vetels bija izbraucis no boksiem un viņam priekšā bija vēbers,bet tad tas neveiksmīgais moments starp vēberu un ,laikam,verņje un vetelam kārtējo reizi paveicas…

  6. Nezinu, jā jums veči, man liekas, ka red bull var kost sev pirkstos, pitos vajadzēja iet reizē ar Batonu 49.aplī vai 50.aplī tad Fetels būtu otrais….51. izrādījās par vēlu. Mani priecē, ka redbull kļudijās, priekšroku dodu KImi, Hamim un Alonso. Ceru ka kāds no viņiem šogad uzvarēs jo četrkārtējs čempions un no Vācijas…nu nevajag, viens septiņkārtējs jau ir, ar to arī pietiek 🙂

      • Es jau no kāda 20. apļa teicu, ka Fetelam jāiet pēdējo reizi boksos 50. aplī. Sākot ar 49. apli, redzot iespēju viņam nonākt 2. vietā es jau kliedzu, lai viņš idiots beidzot iet boksos, citādi būs par vēlu! Neklausījās, iegāja tikai 52 – veselus 2 apļus par vēlu! Pēdējā aplī pēc saslīdēšanas es kliedzu, ka viņš idiots pazaudēs 0.2 sekundes un būs tikai 4. (vecāki ir liecinieki)! Kā zināms, tā arī notika. Vajag klausīt 🙂 Bet savdabīgs, latvisks prieks, ka visa Red Bull komanda pēc skandāla pamatoti nespēja saņemties un pilnībā sadēja sacīksti abiem pilotiem, lai arī žēl Vēbera, kurš gan īstenībā arī pats vainīgs.

  7. Buļļi, manuprāt, pēdējo pitstopu tiešām apli par vēlu veica.
    Un bail pat iedomāties, kā pa ausīm dabūs tie divi mehi, kas bija pie vainas Vēbera ritenim, un Fetela lēnajam pēdējam pitstopam…

    Bet citādi:
    Prieks par Kimi. Viennozīmīgi šodienas galvenais varonis.
    Ferrari šobrīd ir ātrākās mašīnas.
    Žēl Rosbergu, Zutilu un nedaudz Verņē.
    Vēbers uzskatāmi pierādīja dr. Marko tēzi par savu nestabilitāti…
    Nedaudz izbrīnīja Batona taktika. Ar tādām riepām tikai 2 pitstopi, manuprāt, pamatīgi atņēma laiku un liedza cīnīties par augstākām vietām.

  8. Jāpiekrīt, ka riepu komponents sāk neproporcionāli lielu lomu spēlēt sacīkšu iznākumā. Ja piloti jau sāk jautāt boksiem, vai cīnīties trasē ar sāncensi vai labāk nē… traģikomēdija.
    Par Kimi prieks, ka spēja startā zaudēto veiksmīgi kompensēt. Atliek ticēt, ka Lotus nenolūzīs sezonas gaitā un turēs līdzi topiem attīstībā.
    McLaren vēl nevajadzētu norakstīt, viņi prot sezonas gaitā pilnveidoties; vai pietiks, lai cīņā par titulu iesaistītos?

  9. To Ivars L un Luix:
    Pilnīgi piekrītu par Fetela pēdējo riepu maiņu!
    Maksimums varēja riskēt 1 apli ātrāk, varbūt būtu izdevies noskriet Hamiltonu!
    Batons kā reiz uzlika Mīkstās 2 apļus ātrāk un tā riktīgi spēja novilkt vien 2 apļus! Pēc tam ātruma pārsvara vairs praktiski nebija!
    Tā ka Sebam šajā posmā optimāla stratēģija deva gandrīz maksimālu rezultātu!
    Galvenie konkurenti visu nedēļas nogali bija ātrāki par RBR.

  10. NU nezinu, vai tiešām tik katastrofāli vēl vienā aplī Fetela riepas sabruktu? Varbūt nevarētu 3 sek braukt ātrāk, bet viņam pietiktu ar 0.5 sek lai noturētu Hami un iespējams Kimi aiz sevis. Ja situācija kā finišā būtu vienu apli agrāk? Nu tak garām Hamiltonam un domāju arī Kimi, atrautos kaut sekundi un nofinišētu otrais. Labi iet reizē pitos Ar Batonu, varbūt par ātru, lai gan kas zina, bet apli pēc Batona, būtu bijis tieši laikā.

      • Ivar, Kimi toreiz pārturēja riepas kādus apļus 5, ja nemaldos. Šoreiz Fetela stratēģi visu salaida grīstē, jo viņam uzliekot riepas 49-50 aplī NEBIJA iespēju neko pazaudēt, jo aiz viņa neviens dažu sekunžu attālumā nebija. Toties BIJA iespēja noķert kā Hami, tā Kimi! Pieredzi par to, cik apļus iet mīkstās riepas, taču varēja smelties no sacīkstes sākumā startējušām 20 mašīnām – 6-8 apļus tās vilka, turklāt ar pilnām bākām. Stratēģiem par to maksā naudu, bet šoreiz džeki nolaida luni.

  11. Alonso izcila sacīkste, Hulks arī vareni nobrauca, Kimi, ņemot vērā problēmas, arī; un Rikardo arī.

    FIFī piloti šogad kaut kā baigi savā starpā rīvējas.

    otrā galā – Gutirezs brauc pavisam švaki. saprotams, ka uz Hulka fona grūti izcelties, bet nu viņš tomēr pat priekš maksas braucēja rādās vājš. Peresam arī ne no tām labākajām sacīkstēm.

  12. gonku neredzeeju. cik no lasiitaa var saprast, tad ieguveeji bija tie kas kvalifikaacijaa un saciikstes saakumaa brauca ar miikstajaam riepaam. un labi vien ir. citaadi vairs nebuutu jeegas skatiities kvalifikaaciju. kur veerojama buutu nevis Q3, bet gan riepu taupiishana.

    rezultaatam nav ne vainas. Seba 4-taa vieta ir ok, jo Bullsu mashiina ir nepiemeeerota traseem ar garaam taisneem. lai jau tiek arii kaads priecinjsh uzachu pieluudzeejiem.

  13. To Arcani:
    Praktiski nebija atšķirības sākt (viss pirmais 6nieks) vai beigt (Fetels) ar mīkstajām riepām! Sebam pietrūka apmēram aplis lai apdzītu vismaz Hamiltonu!
    Alonso vienīgais šoreiz bija netverami ātrs.
    Marks kā vienmēr pamanās saskrieties ar kādu lēno kā rezultātā jua ir iespaidojis savu nākamā posma rezultātu (3 starta vietu sods).

  14. Manuprāt, galvenā vieta, kur Fetels sacīkstes laikā pazaudēja pjedestālu, bija sēdēšana astē Hilkenbergam. Ne tikai neapdzina, bet pat necentās un nemēģināja tikt garām. [Nez, bija iedomājies, ka komandu, kurā Niko brauc, sauc Toro Rosso?] Protams, varēja [un noteikti vajadzēja] pēdējās riepas uzlikt vienu apli ātrāk, taču tā jau vairs ir tikai cenšanās sasmelt izlietu ūdeni. Kopumā nobrauca normāli, taču neparādīja neko tādu, kas būtu īpašas atzīmēšanas vērts;
    Kimi malacis. Savācās pēc saķeršanās ar Peresu un spēja kārtīgi norullēt līdz beigām. Zināms, te bez savas devas veiksmes neiztika, jo tikpat labi antispārns varēja palikt mētājamies trases malā. [Veiksmīgi arī Peresam, jo piekasīgāks soģis viņa gājienu varēja traktēt, ka pretinieka izgrūšanu no trases.] Plus vēl, par Kimi runājot, komentētāji pirms sacīkstes kārtējo humora pērli atklāja: jautā Kimi saviem mehāniķiem, kā lai panāk vienu vai otru mašīnas īpašību izmaiņu sacīkstes laikā [neatceros, diemžēl, precīzi kādas īpašības viņš gribēja uzlabot], šie saka, ka varot ar pogām pielabot tādus vai savādākus setingus, uz ko Kimi atbilt, ka to viņš jau zinot, lai labāk viņam pasaka kaut ko tādu, ko viņš vēl nezina;
    Alonso, atšķirībā no Massas, spēja labi pabraukt ar abu veidu riepām, un tas arī lieliski atspoguļojas rezultātā: 40 sekundes nekādā gadījumā nerodas no tā, ka pirmajā reizē boksos iebrauc vienu apli vēlāk, kā daži cenšas to iestāstīt. Turklāt interesants piegājiens Hilkenberga un Fetela apdzīšanai – pamanīties izmantot DRS, kad priekšā nav nevienas mašīnas;
    Plusiņš Batonam par sekmīgu divus stopu stratēģijas pielietojumu [cik nu, pēc pēdējo gadu pieredzes, divu stopu stratēģija Ķīnā var būt veiksmīga], plusiņš Rikardo par viņa parādīto, plusiņs di Restam par tikšanu atpakaļ punktos pēc saķeršanās ar Zutilu pirmajos apļos, vēl plusiņi Bianki un Botas;
    Vēbers…pārāk daudz dažādu sakritību, lai tā vienkārši noticētu, ka tikai sakritības.