Foto: Aldis Putniņš

“Porsche” kompānija nav noliegusi izskanējušo informāciju par to, ka Marks Vēbers 2014.gadā būs daļa no tās WEC sacīkšu programmas.

Sākotnēji šīs baumas izplatīja “Radio Le Mans”, kas ziņoja, ka Vēbers noslēdzis piecu gadu līgumu par startu “Porsche” fabrikas komandā WEC jeb Pasaules Izturības čempionātā, kura svarīgākā sezonas sacīkste ir Lemānas 24 stundu brauciens.

Lai gan “Posrche” šo informāciju neapstiprināja, kompānija arī necentās to noliegt. “Porsche AG” direktoru padomes loceklis Volfgangs Hacs, kas ir atbildīgs par izpētes un attīstības departamentu, intervijā “AutoAction” paziņoja, ka Vēbers nebija daļa no viņu plāniem, tomēr kompānija būtu ļoti priecīga ietvert F1 pilotu savā braucēju sastāvā uz 2014.gada sezonu.

“Šorīd ir izstrādāts testu plāns iespējamiem pilotiem, kuru starpā nav Marka Vēbera,” paziņoja Hacs. “Taču nākotnē, iespējams, mums būs kāds pilots ar F1 pieredzi. Mēs izmantosim savus pilotus, kā arī pieaicināsim braucējus no malas. Nākamajā sezonā mums būs divas ekipāžas un tātad kopā nepieciešami seši piloti. Mums vēl ir pietiekami daudz laika, lai izlemtu par pilotu sastāvu.”

Arī pats Marks Vēbers jau iepriekš ir atzinis, ka vēlētos startēt “Porsche” sastāvā WEC čempionātā pēc savas Formula 1 karjeras beigām. Ņemot vērā pēdējo nedēļu notikumus, nav izslēgts, ka tas varētu notiks jau pēc šīs sezonas izskaņas.

Nevar aizmirst, ka “Porsche” jau iepriekšējā nedēļas nogalē startēja pirmajā WEC čempionāta posma Silverstonā, kur kompānija tika pārstāvēta ar deviņiem 911 modeļiem GT klasē. Taču 2014.gadā “Porsche” atgriezīsies ‘augstākajā līgā’ un LMP1 prototipu klasē cīnīsies pret “Audi” un “Toyota” kompānijām.

Tostarp Marks Vēbers vēl pirms debijas F1 čempionātā 1999.gadā startēja Lemānas sacīkstē, kas beidzās neveiksmīgi – aerodinamikas defekta dēļ viņa “Mercedes Benz CRL” garajā ‘Mulsanne’ taisnē uzmeta ‘salto atmuguriski’.

1 KOMENTĀRS

  1. Atmetot visu to Wēbera epopeju visa šī padarīšana ar Porsche pati par sevi liekas drusku savdabīga =
    kāpēc Volkswagen likt n’tos miljonus vēl vienā LMP projektā ja viņiem tur jau ir Audi?
    ja tam kāds sakars ar komandas drillēšanu priekš f1 nākotnē – tad kāpēc to nedarīt uzreiz? naudas tak vajadzētu pietikt nopirkt visus vajadzīgos kadrus un uzpariktes…
    vai varbūt vāci par piedalīšanos globāla mēroga autosportā saņem TĀDUS nodokļu atvieglojumus ka tas kļūst izdevīgi?
    …bet varbūt viekārši izpaužas vācu nacionālā īpašība – tieksme uz pasaules dominanci?
    kādi būtu Jūsu apsvērumi cien. Kungi?

    • interesants jautājums, nudien, bet atklāti sakot, man labāk pie sirc iet senlaiku Vecās Pasaules grandu cīņas, tipa “Porsche tegen Audi” tai pat Lemānā jepšu ‘Ringā, nekā H(..)dai vs Tata vs Dongfeng k-kur tāltālu prom āzijā..

      • jā tas viss pareizi Austin, par Audi vs Porsche utt. Es nesaku ka tas viss par Porsche ir bleķis, bet kur tur loģika? kopš Peugeot nav LMP, Audi tāpat nav nekādas opozīcijas. A-HĀ! varbūt tieši tāpēc ka NAV opozīcijas?!

  2. Jautājums interesants 🙂 Te vajadzētu ņemt vērā, ka attiecības starp Porsche un VW grupu nav tik vienkāršas, kā liekas. Daudzi nezina, bet pirms pāris gadiem Porsche nopirka VW! (jā, es neko nejaucu) Krīze gan izjauca viņu plānus un kumoss izrādījās nedaudz par lielu. Beigās sanāca otrādi…

    Tāpēc tagad, iespējams, VW grupai pieder tikai Porsche akcijas, bet tiešas ietekmes pār vadību nav. Tas gan tikai minējums. Jāpaskatās sīkāk.

    Manam minējumam par labu liecina fakts, ka Porsche neizmanto neko no VW grupas detaļām un visu taisa paši. Protams, pirmās paaudzes Cayenne ir Tuareg ar citu dizainu, bet tas ir atsevišķs gadījums – sadarbība, kas sākās vēl pirms viņi mēģināja viens otru nopirkt.

  3. Drusku papētīju sīkāk… un neko nesapratu 😀 Viens ir skaidrs – Porsche ģimenei grupā ir tikpat liela teikšana kā VW kontrolējošai Piech ģimenei. No šāda viedokļa tā drīzāk ir VW & Porsche grupa, nevis vienkārši Porsche ir VW īpašumā.

    • tieši tā, šito bavāriešu attiecības ir samudžinātas ne mazāk, kā reiz bija ar F1 ‘komerctiesībām’ un arī toreizējo Concorde Agreement (tā pirms gadiem 10 or so)

      bet, kamēr VW kešiņš turas, man nav nekādu pretenziju, ka endurances top racēs startē/startēs i Porsche, i Audi.

      Kā citi bavārieši saka – Freude am Fahren (Braukt Ir Prieks 😉 )