Foto: Drive eOŠovasar leģendārajās Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās piedalīsies pieredzējušais latviešu autosportists Jānis Horeliks ar konstruktora Andra Dambja projektētu elektriskās piedziņas automašīnu, informē komanda.

Pasaulslavenās sacensības, kuru 20 kilometru garās distances finišs atrodas Pikes Peak kalna virsotnē 4300 m virs jūras līmeņa, šogad norisināsies jau 91. reizi. Gadu gaitā šis ikdienā publiski lietotais ceļš ir pakāpeniski noklāts ar asflata segumu, aizvien lielākas priekšrocības dodot šosejas tipa sacīkšu automobiļiem. 2013. gada sacensībās sagaidāma sīva cīņa starp pašreizējo rekordistu Raisu Milenu, leģendāro Tadžimu Nabuhiro jeb “Monstru” un 9-kārtējo pasaules čempionu rallijā Sebastjēnu Lēbu, kurš startēs ar pilnpiedziņas divturbīnu Peugeot 208 prototipu.

“F1LV

Līdz šim elektroautomobiļi nav spējuši uzvarēt sacensību absolūtajā vērtējumā, taču īsajā un līkumotajā trasē tie pamazām kļūst par spēku, ar kuru rēķināties. Litija jonu akumulatori un elektriskie motori tehnoloģiski attīstās, kļūstot mazāki un jaudīgāki. Turklāt, atšķirībā no iekšdedzes dzinējiem, elektromotori nezaudē jaudu retinātā gaisā.

Izmantojot vairāku gadu desmitu motoru sporta pieredzi, Andris Dambis sešu mēnešu laikā uzprojektējis jaunu automobili ar nosaukumu eO PP01. Tā konstrukcijas pamatā ir cauruļu rāmja šasija, bet oglekļa šķiedras virsbūve ir izgatavota Dānijā. 400 kW visu riteņu elektriskā piedziņa to padarīs par cienīgu konkurentu Pikes Peak sacensībās.

“Mēs zinām, ka mūsu automobilis ir spējīgs pārspēt pašreizējo Pikes Peak rekordu,” stāsta Dambis, “taču šogad konkurence ir īpaši sīva un mums nepieciešama labvelīgu apstākļu sakritība. Jebkurā gadījumā mēs centīsimies demonstrēt līdz šim neredzētas elektroautomobiļu spējas. Tā ir eO būtība.”

eO ir jau labi zināms ar saviem ambiciozajiem elektriskā motoru sporta projektiem. 2011. gadā radītais elektriskais bezceļu auto OSCar eO ir pieveicis 18 000 kilometru rallija reida sacensībās trijos kontinentos. Jaunais sprinta sacīkšu projekts ir solis pretim  uzņēmuma ilgtermiņa mērķiem – radīt tehnoloģijas augstas veiktspējas elektroautomobiļiem. Maijā eO PP01 tiks intensīvi izmēģināts, bet jau jūnija sākumā komanda dosies uz Kolorado. Informācija par projektu būs pieejama uzņēmuma mājas lapā driveeo.com. Pateicoties DNB, atspoguļojumu televīzijānodrošinās raidījums Tavs Auto. Sacensību dienas notikumiem tiešsaitē varēs sekot līdzi ppihc.com un redbull.tv.

1 KOMENTĀRS

  1. Aldi, ko pats domā par šo?
    Man pirmo reizi šo izdzirdot mute palika vaļā. Ja šī mašīna veiksmīgi nostartēs šajās sacensībās, tad tas ļoti iespējams būs viens no lielākajiem ja ne lielākais sasniegums Latvijas autosporta vēsturē.
    Cik saprotu, tad viņi tur iet ar domu nevis tikai piedalīties, bet arī uzvarēt.

    • Esmu mērenā sajūsmā, taču, ja padomā loģiski – eO tur tieši iederās vienā no ļoti daudzajām kategorijām, kas ir Paiks Pīkā. Arī par Jāni LV labāku grūti būtu atrast – šosejas background un milzīga pieredze. Tagad tikai būs jāveic mācību process par to, kas ir kalnā braukšanas sacīkstes un konkrēti Paiks Pīka, jo daudzi svētdienas skatītāji to nezina. Tas ir mūsu uzdevums.

    • katram savs, man personiigi drosi vien tas ‘lielaakais sasniegums’ uz ilgu laiku buus Haralda uzvara F3 Euroseries posmaa ‘Ringaa.

      attieciibaa uz 20 km distanci kalnup, kura veel piedevaam ir visai augstu virs juuras liimenja, ‘elektribai’ visi trumpji rokaa, kas nu ir tas ir.

    • Nosauc vienu reizi, kad Andris Dambis būtu kūlis tukšu salmus?
      Ja viņš tā saka, tad tā arī ir.
      Turklāt neredzu tur neko nereālu, iekšdedzes dzinēji jo augstāk kāpj jo vairāk jaudas retinātā gaisa dēļ zaudē. Elektriskās piedziņas mašīnai tas nedraud.
      Arī pati mašīnas jaudas un svara attiecība ir iespaidīga. 400 kW ir apmēram 536 zirgspēki. Tā ir iespaidīga jauda priekš 900kg mašīnas kurai nebūs problēmu ar jaudas zudumiem.
      Tā pat par Dambi runāja elektro OSCara sakarā, netrūka tādu, kas teica, ka mašina neizturēs ilgāk par divām dienām.

      • Negribēju jau pieminēt, bet par cik Tu pats uzprasījies, tad man liekas, ka tieši Dambis vēl pavisam nesen ar savu eOSCar bija tā salaidis dēlī visus aprēķinus, ka vajadzēja visu konceptu pārskatīt un pārbūvēt.

        Es ļoti cienu un apbrīnoju to, ko viņi dara, bet nevajag runāt par lietām, kurās sajēdz vēl mazāk par mani, ok?

      • Baigais arguments. Kā jau Powers teica, nekļūdās tikai tas, kurš neko nedara, (kaut gan cik saprotu tu esi viens no tiem retajiem, kurš gan dara, gan nekļūdās), bet fakts paliek fakts, ka OSCars ir bez problēmām veicis trīs lielākos rallijreidus apstiprinot šīs komandas spējas.
        Metas nelabi no tādiem pārgudriem tipiem kā tu, kas domā, ka viņi ir gudrāki par jebkuru citu, apšaubot Dambja spējas aprēķināt viņa paša būvētās mašīnas potenciālo jaudu un tās iespējas.
        Ja tu apšaubītu šīs mašinas izturību, spēju izturēt slodzes u.t.t. tad vēl varētu saprast pesimismu, bet apšaubīt Dambja spējas veikt gana vienkāršus aprēķinus mašīnas jaudas noteikšanai… Būtu mums autoinženierijā vairāk tādi ģēniji kā tu, būtu mums gan F1 gan WRC tituli. 🙂

      • Tu prasīji nosaukt vienu reizi, kad Dambis kūla tukšus salmus. Es nosaucu. Kur ir problēma? Vajag apzināt faktus pirms gudri muldēt, savādāk dumi izskaties.

      • “apšaubot Dambja spējas aprēķināt viņa paša būvētās mašīnas potenciālo jaudu un tās iespējas” – Diemžēl tieši to viņš izdarīja. Pie tam kļūdījās elementāros aprēķinos.

        Un iemesls, kāpēc es Tev liekos gudrāks par citiem, ir vienkāršs – es tāds esmu. Vismaz tajās tēmās, par kurām rakstu. Ja es kaut ko nezinu, tad pārbaudu faktus, PIRMS kaut ko muldu pa tukšo. Ieteiktu arī Tev pielietot šo metodi un Tu arī varēsi izskatīties gudrs 🙂

  2. Nez, man pat nav, ko teikt par šito. Jauda it kā mazāka nekā pārējiem, bet griezes moments varētu būt līmenī. Drīzāk jau tur ir svarīga pieredze uz braukšanu. Tā uzreiz pa svešu trasi grūti savākt rekordus.

  3. Man ir patiess prieks,ka mums ir šādi cilvēki!
    cilvēki ,kas cenšās pierādīt savas spējas,pat ja tas nozīmē reizēm kļūdīties,vai ciest neveiksmi,jo tikai ejot šo ceļu ,var sasniegt virsotni….