Foto: Aldis Putniņš

“Pirelli” ir oficiāli paziņojuši, ka līdz Kanādas GP izcīņai tiks izdarītas izmaiņas riepu uzbūvē.

Uzreiz pēc Spānijas GP izcīņas “Pirelli Motorsport” boss Pols Hemberijs izteicās, ka izmaiņas varētu sekot jau uz Lielbritānijas GP, bet tagad termiņš pārnests uz vienu posmu vēlāk.

“Mūsu mērķis ir nodrošināt komandas ar jaunu riepu tipu diapazonu, kas apvieno 2012.gada riepu stabilitāti un šī gada riepu snieguma rādītājus,” paziņoja Hemberijs. “Kā kompānija mēs vienmēr esam spējuši reaģēt strauji un veikt uzlabojumus, kur tie ir nepieciešami.”

“Kad bijām izpētījuši datus pēc pirmajiem posmiem, mēs nolēmām veikt izmaiņas, jo arī pēc Spānijas GP kļuva skaidrs, ka boksu apmeklējumu skaits ir pārāk liels,” turpināja brits. “Spānijas GP uzvaru nesošā stratēģija bija ar četriem boksu apmeklējumiem un tik daudz līdz šim mūsu jaunāko laiku vēsturē ir gadījies tikai vienu reizi. Mūsu izmaiņas nozīmē, ka riepas netiks tik strauji nodeldētas un tas samazinās boksu apmeklējumu skaitu.”

“Ņemot vērā ierobežoto testu skaitu, tagad ir skaidrs, ka mūsu oriģinālās 2013.gada riepas bija pārāk tendētas uz snieguma uzlabošanu,” skaidroja Hemberijs. “Taču, kad esam definējuši problēmu, mēs plānojam to strauji novērst. Ir vērts piebilst, ka ziemas testi notiek pie krietni zemākām temperatūrām nekā sacīkstes sezonas laikā.”

Otra problēma, ar ko pēdējos posmos saskārās “Pirelli” bija vairāki gadījumi, kad riepas virsējais slānis atdalījās no kordas un riepa izjuka. Hemberijs uzsvēra, ka pie vainas esot asās oglekļa šķiedras atlūzas, uz kurām riepas tiek bojātas un ekstrēmu slodžu un augstās temperatūras rezultātā vēlāk burtiski izjūk.

1 KOMENTĀRS

  1. nu jau galīgi sāk muļķoties, ja reiz ir šogad tāda riepa, tad lai arī paliek. Nākotnē gan vajadzētu riepas kas tur vismaz pus distanci, divus vai trīs komponentus per gonku un obligātu vienu pitu un vismaz divu komponentu pielietošanu, pārējais uz stratēģu rēķina. Varbūt vēl pāris extra komplektus, lai arī practice un qual var mizot uz nebēdu nekā tagad kad 5-dienā un 6-dienā treniņos nav lāga ko redzēt, kam tad vajag tos treniņus, ja neviens netrenējas??!!! TAUPA RIEPAS ziniet, sviests

  2. Forši!

    Sezonas vidū, kad testi nav pieejami, taisām jaunus ripuļus.

    Tātad tā būs kārtējā loterija, kurā vienām komandām veiksies labāk, citas atkal varēs bļaut, ka viss nav godīgi un Pirelli darbojas kāda interesēs.

  3. Nu un tagad visi izmetam no galvas F1 un uz brīdi iedomājamies PČ hokejā, kur pēc pirmajām divām spēļu kārtām ripas tiek nomainītas uz mīkstākām, jo Krievija un Kanāda sūdzas, ka nevar ar tik cietām ripām uzvarēt.

    A.B.S.U.R.D.S.!

    • Un tagad iedomājamies PČ hokejā, kurā hokejistiem jāslido maksimāli lēni, citādi slidu slieces paliks tik apaļas, ka vispār nevarēs paslidot 😛 Un nūjas derīgas tikai vienam metienam, vienreiz uzmeti pa vārtiem un lēnām (lai slidas nenotrulinātos) brauc nomainīt 🙂
      Tev Ivar droši vien patiktu, bet es atkal piekristu tam komentētājam , kas teica – tāds hokejs mums nav vajadzīgs 🙂

      • Par to neiet runa. Runa iet par to, ka sezonas vidū tiek mainīti apstākļi, lai izdabātu atsevišķām komandām. Tas nav normāli. Ja grib mainīt riepas, tad lai maina. Nākamajā sezonā. Šogad tad lai brauc tikai ar cieto sastāvu.

        Tā jau testu nav, tagad vēl uz katru sacīksti jāzīlē, kādas nu šodien mums ir riepas iedalītas.

      • Tev varbūt ir kāds loģisks izskaidrojums, kur Tu saskati vēršanos pret tiem, kuru formulas ir taupīgākas pret riepām. . Pie izturīgākķam riepām viņi tieši tāpat varēs izmntot kādu pitstopu mazāk kā citi. Bet ja riepas ir principā tādas, ar kurām nedrīkst ātri braukt, tad tās nav riepas F1 sacīkstēm.

    • Ivar tas ir koks ar diviem galiem, ja ieprieks riepas bija neizturigas, bet tas vareja izmantot visu masinu potencialu, tad sogad ir tada sajuta ka F1 ir parupejies lai izdevigak butu nevis masinam kur cilveki ir pacentusies un atradusi extra piespiedej speku, bet komandam kuram tas piespiedejspejs nav, ka rezultata masinas nevar izmantot potencialu un visi cikst, iznemot tie kuriem nav tas piespiedejspeks, jo ka atceramies visu pagajuso sezonu raikonens teica ka trukts piespiedejspeks, sogad sis vairs kaut ka nedzirdas 😀

      • Domu sapratu, bet Tavi argumenti neiztur nekādu kritiku. Ja vaina būtu pārlieku lielā piespiedējspēkā, tad to varētu ļoti viegli labot. Samazināt piespedējspēku ir elementāri – vajag tikai pamainīt antispārnu leņķi.

      • atceries ka antisparnu regulejot vai nu skruvejot vai no masinas, var tikai nedaudz piedzit regulaciju, ar to nevar krasi izmainit, jo tad neviens nekad neizdomatu taist jaunus antisparnus vini tik skruvetu vinus 😉
        otra lieta ir viens ir piespiedejspeks un otrs kadu stresu tas rada riepas.
        kaut vai pedeja gonka kad raikonens aiz Fetela brauca un meginaja apdzit, raikonenam bij mazaks piespiedej speks un tas izdarija mazaku stresu uz riepam paskaties ka vins gaja likumos kad brauca aiz fetela, mierigi un idealajas trajaktorijas nebaidijas no ta ka masina ir saniski un jau saka spiest gazi un vinam bij po ka riepam ir minimala sanslide jo zinaja ka vinu riepas mazak nodilst jo spriedze nav tik liela, un paskaties ka fetels brauca likumos, daudz dzilak un tad pec iespejams atrak taisnoja formulu lai var dot pilnu gazi ieksa un lai riepas nedabutu sanisku slidi un papildus slodzi, un tapat ilgi vareja tureties prieksa neskatoties uz to ka likumus ka cainiks nema, tas vis ka vinu piespiedejspeks lauj izmantot daudz efektivak riepas pieejamas ipasibas ( bet kudi isaku laiku).

      • vellos Elmār, kad Tu visas šīs nianses tik smalki isskaidro… nemaz nezinu ko vēl vaicāt…kādas nozares specs Tu esi??(nopietni)

    • Es laikam esmu tas, kuram nekādi nepielec, tāpēc man gribētos dzirdēt Tavu viedokli. Tev liekas, ja ieviestu atpakaļ izturīgas riepas, kuras nevajadzētu mainīt, tad trasē būtu baigā cīņa un F1 būtu nenormāli aizraujošs!?

  4. Jautājums Redaktoram. Ivar varbūt variet pakonsultēties ar džekiem no Apollo portāla, kā viņi to dara, lai dižajam plusmīnusotājam kaut nedaudz spārnus apgrieztu :). Tur katrā gadījumā standarta paņēmiens kā šeit, ar private browsing sesiju cauri neiet.Šeit kā parasti bijis kārtējais uzlidojums 🙂

    • Vermin nebēdā par mīnusotājiem, laikam ir tādi kas liek + vai – attiecīgiem komentētājiem principa vai sporta pēc. Galvenais ka, ja Tu izpaud savu viedokli par attiecīgu tēmu un domā ka tā būtu pareizi, tad jods lai rauj tos mīnusus, galvenais Tu redzi ka IR reakcija. Katram var būt savi ieskati, piem. Veteļa fani grib lai maina, Kimi un ALO fani lai nemaina…utt. Bet galvenais ka Tu savu domu esi pateicis un tas IR GALVENAIS

      • Uztrauc tas mani ne vairāk kā pērnais sniegs :P. Bet nu principa pēc nebūtu slikti tādam neārstējamam tipam spārnus apgriezt, lai nejustos tik liels savā garā 🙂

  5. Sviests ir tāds, ka Pirelli ar savu jūkošo gumiju pārspīlē. Nascar 3 stundu pasākumā tas ir pieļaujami(Good Year), Indycar (Firestone) arī nav perebors ar boksiem. Bet Pirelli jūkošās riepas taisa praktiski to pašu, ko Nascar sauc par Fuel ending: tikai F1 gadījumā nevajag pieliet pāris litrus zupas, bet mainīt gumiju, lai tas vāģis neaizietu pa pieskari.