Foto: Aldis Putniņš

“Lotus” komandas boss Ēriks Buljē ir paudis savu nožēlu un vilšanos par “Pirelli” lēmumu mainīt riepu sastāvu līdz Kanādas GP izcīņai.

Buljē ir pilnīgi pārliecināts, ka viņa komanda pirms sezonas vienkārši paveikusi labāko darbu un adaptējusies šī gada riepām. Tomēr aktīvā ofensīva no vairākām vadošajām komandām (“Red Bull” un “Mercedes”), kā arī citi apstākļi ir spieduši “Pirelli” mainīt riepu tipu sastāvu.

“Nevar atrast daudz sporta viedus, kur tik fundamentālas izmaiņas ar vienu no svarīgākajiem sporta elementiem notiek sezonas vidū,” paziņoja Buljē. “Tikai iedomājieties uz mirkli, ka vienas futbola komandas spēlētāji nespēj paskriet tik ātri, kā otras komandas spēlētāji un tāpēc pārtraukumā tiek saīsināts futbola laukuma izmērs. Jācer vienīgi, ka šīs izmaiņas nebūs pārāk ekstrēmas.”

“Ir skaidrs, ka “Pirelli” nonāca ļoti sarežģītā situācijā un spiediens bija no dažādām pusēm,” turpināja francūzis. “Pagājušā gadā, kad mēs sākām projektēt mūsu 2013.gada mašīnu, visas komandas saņēma informāciju no “Pirelli” par to, kādas būs jaunās riepas un visi varēja attīstīt savu šasiju, lai tā labāk strādātu ar 2013.gada riepām. Turklāt 2012.gada pēdējā posmā visiem bija iespēja izmēģināt eksperimentālās šī gada riepas. Taču kā tas ir katru gadu, ir komandas, kas darbu paveic labāk un ir piloti, kas labāk par citiem adaptējas izmaiņām mašīnā un riepās. Ļoti sarūgtinoši ir tas, ka esam strādājuši konkrētā virzienā uz riepām, kuru specifikācija bija pieejama visiem, taču sezonas vidū spēles noteikumi tiek mainīti.”

“Tomēr es nešaubos, ka mūsu komandā strādā ļoti talantīgi inženieri un speciālisti, kas tagad strādās divtik smagi, lai mēs varētu ļoti veiksmīgi pielāgoties arī šīm izmaiņām,” nobeigumā piebilda Ēriks Buljē.

1 KOMENTĀRS

    • Labrīt zaubera kungs, kas jauns Valmierā? 🙂
      Ja problēma būtu tikai RedD Bull, tad esmu pilnīgi drošs, ka visi tikai nosmīnētu par ‘limonādes kompāniju’. Problēma ir daudz nopietnāka, un tas kas notiek ir neizbēgams rezultāts

    • Mani izbrīna tas, ka raudātāji ir RB, nevis Mercedes, kuri pilnīgi noteikti cieš vairāk no riepām.

      Tāpēc arī sliecos domāt, ka riepu vaina nebūt nav tik liela, kā to liek domāt RB. Ja bez RB raudātu vēl kāda cita komanda, tad vēl tā, bet citi klusē.

  1. Protams, riepas ir jāmaina. Pārāk tālu tas cirks bija aizgājis, un dabiski, ka starp komandām ir puse, kas labāk pielāgojās un puse, kam tas izdevās sliktāk. Tomēr tagad pielāgoties vēlreiz nāksies visām, un tie ir izdevumi, resursu pārbīdīšana u.c. un tāpēc loģisks ir jautājums, kurš vainīgs pie šī cirka. Tas šķiet ir Eklstons, kurš sacīkšu skatāmības (lasi – Eklstona peļņas) vārdā skubināja Pirelli uztaisīt neizturīgākas riepas, Pirelli akli paklausīja, bet šis virziens tika nenormāli pārstūrēts un nokļuva ārpus kontroles. Sekas ir 4 pitstopi sacīkstē, vēl biezāks maks (Eklstonam), bet komandām papildus izdevumi un neapmierinātība.

  2. Palasot komenārus, šādas domas:

    Kas tiek rakstīts: Pirelli atzīst, ka 4 pitstopi ir par daudz. Arī RedBull un Mercedes ir neapmierināti ar riepām.
    Ko dzird parsasts latviešu heiters: Tikai RedBull nepatīk jaunās riepas.

    Visi jau dzird tikai to, ko grib dzirdēt.

  3. Absurdākais ir tas, ka riepas visiem ir vienādas. Un Ferrari pēdējā gonkā brauca pitstopos 4 reizes, kamēr Lotusi brauca 3 reizes. Pārējie pitos tāpat brauca 3 vai 4 reizes. Kas tās par nepārvaramām problēmām pēkšņi?

    • tas ka pitstopi saprotami ir tikai cilvekiem kuri seko lidzi gonkam, tie kuri atnak uz to ka sovu vai paskatities nevar izsakot 4 pitstopu strateginai un vini nesaprot kapec tas kurs tiko bija 9 ir tagad pirmais 😀

  4. cik var spriest no Pirelli teiktā, tad viņi nemainīs gumijas sastāvu, bet gan konstrukciju, metala kordu vietā atkal lietojot kevlaru. tas lai riepas nejūk ārā kā pāris reizes šogad ir bijis. tā ka messer Boulier nav par ko sašust – tā vai tā Lotus varēs iztikt ar mazāk stopiem

  5. Laikam jau nevajadzētu atgādināt, bet nu es pilnīgi piekrītu Buljē. Protams, ka viņš censtos aizstāvēt savu pozīciju jebkurā gadījumā, bet mainīt noteikumus sezonas vidū ir absurds. It īpaši tajā gadījumā, kad šī izmaiņa var tieši ietekmēt čempiona titula likteni.

    Es saprotu (lai gan nepiekrītu) visu to riepu gaudotāju pozīciju un nebūt neesmu par to, lai riepas izjuktu pēc 5 apļiem, bet ir kaut kādas prioritātes tomēr.

    FIA beidzot vaajdzētu saņemties un izveidot PAŠU GALVENO formulas noteikumu:

    NOTEIKUMUS SEZONAS VIDŪ MAINĪT NEDRĪKST!!!!

    p.s. Tie, kas jau taisās piesieties par to, ka riepu maiņa nav noteikumu maiņa var lieki nemaz muti nedzesēt…

    • Varbūt Lipska kungs būs tik laipns un atļausies nocitēt tieši kurš noteikumu punkts ir izmainīts un kādā veidā 🙂 Lūdzu redakciju pirms un redakciju pēc izmaiņām. 😛 A to mēs te tādi, ka nespējam izsekot kas tajā F1 notiek 🙂

      • Nu protams, vienam “visgudram” tirliņam vajadzēja kaut ko iepļūtīt 😀 Nevarēji saņemties un izlasīt arī manu post scriptum? 😀

        Šis mans ieraksts bija domāts priekš loģiski domājošiem cilvēkiem, kuri saprot, ka riepu sastāva maiņa sezonas vidū pēc būtības ir pielīdzināma noteikumu maiņai, lai arī noteikumi kā tādi mainīti netiek. Par cik Tu laikam pie tādiem nepiederi, tad vari saņemt cepumu un iet atpakaļ uz savu smilšukasti spēlēties. 😀

  6. Es vēl atļaušos atgādināt, ka praktiski visā F1 laikā riepas visā sezonas laikā tika nemitīgi pilnveidotas, jo bija normāla konkurences cīņa starp riepu ražotājiem. Un tagad kad ir parādījies monopols, kurš bezkonkurences apstākļos ir uztaisījis vienkārši mēslus, pasniegt riepu pilnveidošanu līdz līmenim , lai ar tām varētu pabraukt. kā noteikumu maiņu spēj izdomāt tikai ‘izcilākie’ LV elsperti 🙂

    • Es tiešām ceru, ka Tu neesi tik truls, ka nesaproti kas notiek un vienkārši piesienies vārdiem 😀

      Ir diezgan būtiska starpība starp divām situācijām:

      a) riepu sastāvi tiek mainīti konkurences apstākļos, lai tās būtu pēc iespējas vairāk piemērotas konkrētajām komandām

      b) riepu sastāvi tiek mainīti, lai izdabātu daļai komandu, kuras ar pašreizējo sastāvu nav apmierinātas.

      Vispār šajā situācijā mani priecē tas, ka Ferrari apmierina pašreizējā situācija, tāpēc varam pieņemt, ka lēmums (mainīt vai nemainīt un par cik mainīt) galu galā tiks pieņemts vairāk vai mazāk objektīvs.

      • Ivar, riepu SASTĀVI NETIEK MAINĪTI !!!!!!! ar cik lieliem burtiem jāraksta lai Tev pielektu???!!! Mainīti kiek kordi

      • Daži tiešām nav ziņas sīkāk lasījuši un nav pamanījuši, ka tiek runāts par divām atsevišķām lietām:

        1. Tā sauktā delaminācija (delamination), kad riepai nolobās viss protektors un tā izjūk.

        2. Riepu nodilums.

        Pirelli izdarīs izmaiņas (un viņiem vajag to darīt) lai novērstu punktu Nr.1

        Pirelli neko nedarīs (jo viņiem nevajag to darīt, noteikumi to neļauj un tas būtu izdabāšana RB vēlmēm) punkta nr.2 sakarā.